|
|||
|
|||
corrado met abf beetje leuk?
Misschien een rare vraag, maar is een corrado met (vrije) abf motor een beetje leuk om in te rijden?
Bedoeling is iets bewerkte kop, vrij programmeerbaar en spagetti met bijbehorende uitlaat. Ik heb nu een standaard 2l 8v in mijn 94'er corrado, en in de (verre) toekomst is het de bedoeling dat hier een 16v-t in komt, maar goed, dat kan nog wel een paar jaar duren. Tot die tijd wil ik wat vlotter onderweg zijn, en ik wil ervaring met de motorsturing opdoen. Heb ook al aan ITB gedacht , maar met de originele inlaat lijkt me iets vriendelijker voor alledaags gebruik.. |
|
||||
|
||||
je zal er dan minimaal 40pk op vooruit gaan,en ik vind zelf een corrado 16v wel goed rijden,dus zal met wat aanpassingen alleen maar beter worden.
|
||||
|
||||
Laat ik nou ook met dat idee rondlopen
|
|
|||
|
|||
wij hebben een 2.0 16v 9a er in rijdt super genoeg vermogen.
|
||||
|
||||
Die heb ik ook al, zover niks te klagen. Maar met het oog op de toekomst zat ik wel aan digifant op de 9A of een ABF injectie te denken
|
|
||||
|
||||
Quote:
die van ruurd heb ik toen gereviseerd,die rijd echt super goed,trekt harder als een g60,en ik gok dat een vr het alleen op top gaat redden.zolang de 'kutronic' nog goed werkt zou ik er niks aan doen.
|
||||
|
||||
Quote:
Precies Gerben, zo sta ik er ook tegenover nu Maar wat de TS wil is met een Golf 3 GTI 16V slachten wel te doen toch?
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat lijkt me wat vergezocht als ie hem vrijprogrammeerbaar wil maken?ik zou zelf zeggen hang er een los blok voor.....
|
||||
|
||||
Staat er nog 1 te koop hier trouwens
|
|
|||
|
|||
Slachten hoeft niet, ik heb hier een (bijna) complete 2E met kr/pl kop staan. Deze motor heb ik toen omgebouwd/bij elkaar gesprokkeld om met ITB op ms2 v3 te gaan rijden. Maar zoals het hoort een een lopend project, wijzigen de plannen nog wel eens :-) . Van oorsprong zou deze motor in een golf 1 komen..
Maar ik hoorde dat veel mensen nog wel eens klagen dat de abf een vrij tamme motor is. vandaar mijn vraag.. doel met deze setup is rond de 175 pk te rijden... |
|
||||
|
||||
een abf is in mijn beleving ook tammer dan bijv een goede 9a.maar het blok wat jij hebt liggen is geen abf,en waar je naar toe wil heeft ook niks met abf te maken.
|
|||
|
|||
ja klopt ook wel weer.. ik heb het meer als vergelijkingsmateriaal gebruikt, omdat ik gewoon geen idee heb hoe het zou lopen, ook omdat de corrado wel zwaarder is dan de golf 1.
|
|
||||
|
||||
het zal zeker minder fel zijn dan in een golf 1 idd,maar gezien je nu alleen nog maar een blok hebt kun je qua karakteristiek nog veel kanten op.
|
|||
|
|||
Ik heb ook een 2.0 16v 9a en dat wilt wel
|
|
|||
|
|||
ja idd klopt de corrado van ons was toen al half gaar reed al sneler als een goede abf
viel mij erg tegen met power.lag toen in een orginele golf gti 16v.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben er helemaal gek op, vooral als ie goed de sporen krijgt brult het heerlijk (1 demper / open luchtfilter)
|
|
|||
|
|||
Quote:
idd erg mooi einddemper van supersprint er achter
|
||||
|
||||
Die heb ik dan weer niet, gewoon oem, maar ben aan t sparen voor een rvs systeem van Simons
|
|
||||
|
||||
Sinds ik een ABF gesloopt heb waarmee ik zelf wilde gaan rijden in een mk2 ben ik echt weg van de opbouw van deze motor. Helaas heb ik de plannen toen bijgesteld en heb alles weggedaan.
Alles klopt gewoon. Als je het vliegwiel verlicht en de uitlaat iets aanpast is hij erg fijn om zo mee te rijden. Is zeg: GO!
|
|||
|
|||
klinkt allemaal erg goed... toch maar eens kijken of ik hem vlot kompleet krijg :-)
En vliegwiel is ook al maximaal verlicht... |