#1
|
|||
|
|||
Motor ombouw & keuring
Goedendag,
De auto komt uit '84 had een katalysator, wil hem nu weg laten. Zelf heb ik een golf 1 cabrio, oorspronkelijk komt die uit Amerika. Omdat die daar vandaar komt heeft die een katalysator, dit staat ook op de papieren. Nu wil ik van een 1.8 8v naar een 2.0 16v motor. Ik heb al bijna alles behalve de uitlaat, vandaar de vraag. Als je de auto laat herkeuren vanwege een motorwissel moet ik dan een katalysator hebben of mag ik van voor tot achteren Supersprint of iets dergelijks monteren? Last edited by boerher : 20-01-2013 at 12:23. |
#2
|
|||
|
|||
als jij een auto heb die voor de tijd van de katalysoren is,
daar een andere motor inhangt die eigenlijk wel een katalysator heeft,hoeft die er niet meer op van wegen de auto, beetje krom,maar wel super
__________________
MK1 |
#3
|
||||
|
||||
Klopt helemaal wat Ghostmk1 zegt.
Vriend van me heeft z'n mk2 omgebouwd naar een TDI blok uit een mk3. Daar zat vanaf de turbo gewoon 1 rechte pijp naar achteren, niks geen dempers of katalysators. Gewoon goedgekeurd bij het RDW
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
|||
|
|||
Ja wist wel van die regel maar, mijn auto heeft oorspronkelijk al een katalysator. Daarom twijfelde ik een beetje. Weer een extra reden om de auto te laten herkeuren.
|