#1
|
|||
|
|||
Reviseren Hoofdremcilinder
Heeft hier iemand al eens een standaard hoofdremcilinder gereviseerd voor een Golf 2 (20,64)??
Ik zoek uitleg erover en revisiesetjes... Bij voorbaat dank! |
#2
|
|||
|
|||
denk dat je dan beter af bent met gewoon een nieuwe ,kost nmlk geen fortuin
|
#3
|
|||
|
|||
Weet ik, ik wil alleen geen nieuwe (imitatie). Ik wil mn huidige reviseren.
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Zou zelf ook een goed "a" merk hoofdcilinder monteren. In mijn ogen beter als een orginele met nieuwe cups erin.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
en bij een oude is de remcilinder al ingesleten in het huis en als deze te ver is ingesleten komt er snel lekkage na revisie.
|
#6
|
|||
|
|||
zoals eerder aangegeven gewoon een nieuwe erop
|
#7
|
|||
|
|||
Inmiddels zit er alweer een nieuwe (Ate) op, maar ik merk nog niet zoveel verschil. Ik trap het pedaal nog best wel ver in voordat ik echt tegendruk krijg.
Misschien zit er toch nog ergens een klein belletje verstopt... |
#8
|
||||
|
||||
Zijn de remslangen nog goed, die je hebt? Niet dat je de slangen als het ware op pompt. Komt vaker voor bij oude rem slangen.
Rem klauwen zelf niet lek ofzo? |
#9
|
|||
|
|||
Ik verlies niet opmerkelijk vloeistof. De slangen... geen idee hoe ik dat zou kunnen zien!?
|
#10
|
||||
|
||||
Remcilinders achter gekontroleerd?
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe bedoel je dat? op lekkage? ik verlies niet duidelijk vloeistof |
#12
|
||||
|
||||
Kan wel degelijk "vochtig" zijn en lucht aanzuigen waneer remcup terug gaat,maar heb vaak meegemaakt dat deze vastzitten(cup) door corrosie,hetzij 1 of allebei,ontluchten met pedaaldruk doen en flink spoelen tot het schoon is,en zoals eerder aangegeven remslangen kontr. met druk op de slang en kijken of er een bult te zien is,ik adviseer ieder 6 jaar nieuwe remslangen,gezien de kosten hiervan lijkt me dat goed te doen .
|
#13
|
|||
|
|||
Wat bedoel je met remcup / cup? de schoenen of de remilinder?
|
#14
|
||||
|
||||
Rem"cilinder" zitten 2 cups met afdichtrubber in die naar buiten bewegen tijdens remmen en zodoende de remschoenen naar buiten drukken tegen de remtrommel aan,remvertraging als gevolg,indien alles correct werkt
|
#15
|
|||
|
|||
Ok, nooit van de term cups gehoord. Ik noem dat zuigers, maar dank voor de uitleg.
|
#16
|
||||
|
||||
ze zuigen niet ,maar drukken hier zijn de afdichtingen ook op ontwikkeld,remcup is een normale benaming hiervoor,suc6
|
#17
|
||||
|
||||
Ja, met die remslangen zie je idd als je hard het pedaal in trapt. Dat deze zich als het ware opblazen. Dan gaat de meeste kracht in de slangen zitten. En dan hou je niet meer zo veel over voor de zuiger zelf. Je kunt ze ook zelf vast pakken en iemand anders laten remmen. Dan voel je dat ze uitzetten. En is dit te veel dan zijn ze meestal versleten.
|
#18
|
|||
|
|||
Had onderlaats een [renault] met slechte achterremmen
Alles nieuw erop en ook dat probleem ,dat het pedaal diep ging voor er iets gebeurde Bleek dat het stelmechanisme achter niet werkte,merkbaar door dat die voor harder remt[remmentestbank] Controler dat eens of dat dat goed werkt |
#19
|
|||
|
|||
golf mkII 16v: bedoel je met het stelmechanisme achter bij de schoenen?
Dit weekend heb ik opnieuw achter ontlucht en daar kwam toch per kant nog een belletje uit... nu grijpt hij al iets eerder aan, maar als ik weerstand krijg is het toch nog een klein beetje sponzig... |