Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2012, 12:29
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default 1.3 mh, welke ontsteking?

De ontsteking van mijn 1300 mh motor heeft de geest gegeven. Nu heb ik er een ontsteking van een golf 3 1600 op zitten, wat opzich goed werkt. Echter lees ik hier op het forum dat de 1300 ontsteking zowel vacuumvervroeging heeft als centrifugaalvervroeging. Deze onststeking heeft geen van beide, en blijft dus op een vaste vervroeging ongeacht het toerental.

Ik heb hem nu afgesteld op 14 graden voorontsteking ( zoals beschreven in het motorfiets ombouw carburateur gedeelte )

Heeft een mh ontsteking dan wel centrifugaalvervroeging? en heb je de vervroeging uberhaupt nodig?

Het is namelijk moeilijk een ontsteking te vinden van een mh, en als je die al vindt is 9 van de 10 keer het vacuumpotje kapot.

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2012, 13:44
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Ik heb em nog liggen, vacuum doosje werkt nog!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2012, 13:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Is het niet 6-8 graden vervroeging? 14 klinkt erg ver.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 29-12-2012, 15:32
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

is omdat er geen vacuumvervroeging op zit nu
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 29-12-2012, 17:21
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik heb de ontsteking overgenomen van Dutch-Jetta-Gt. Bedankt hiervoor

Hoe is de afstelling van zo'n ontsteking? Ik lees op internet: 1 graden voor BDP met de vacuumslang los. Klopt dit ?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2012, 21:31
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Iemand die dit voor mij kan bevestigen?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2012, 12:33
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

volgens mijn vraagbaak:

meten bij toerental 750-850
controlewaarde 3-7graden voor bdp
afstelwaarde 5+- 1graden voor bdp
onderdrukslang losgetrokken

centrifugaalverstelling

begin 900-1300
2600/10-14graden
3800/12-16graden
5400/15-19graden
einde

dat staat er in mijn vraagbaak. hoop dat je er wat aan hebt.
heb je je nokkenas en weber al er op zitten?
ben bezig met de 1.3 van mijn vriendin, daar komt nu ook maar een weber op met een 3f nokkenas erin.
moet alleen nog ergens een 3f nokkenas vinden.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #8  
Old 31-12-2012, 16:19
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Bedankt man Hier heb ik zeker wat aan.

De weber zit er nog niet op. Ben toch nog met de pierburg bezig geweest, en hij loopt nu eigenlijk prima. De co stond veel te hoog ( 8.5 in plaats van 1 ) , en er waren wat kapotte vacuumslangen. Verder was de vacuumvervroeging kapot, en was er nog vanalles mis met de ontsteking waardoor hij dus gewoon niet goed liep.

Ik ga dus voorlopig gewoon nog doorrijden met deze carburateur, zolang hij het goed blijft doen.

De nokkenas moet er nog in, en ook wil ik er nog een katvervanger onder plaatsen ( alle kleine beetjes helpen natuurlijk bij een 1300 )
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2012, 16:34
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

mijn oude golf vernam je alle veranderingen ook meteen, had spaghetti spruitstuk K&N filter en een aangepaste kop. al die veranderingen vernam je ook meteen.

die van mijn vriendin wordt nog net ff wat erger, kop is al aangepast, komt nog een geflowt inlaatspruitstuk op met de weber en nog wat andere dinkies.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #10  
Old 31-12-2012, 16:46
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik vind dat altijd mooi, beetje die 1300tjes opvoeren. Mijn vorige golf had ik een 60mm uitlaat systeem onder vanaf het spruitstuk en de brandsfotdruk verhoogd. Jankte lekker door in de toeren


Waarom een 16v of vr6? heeft iedereen toch al
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #11  
Old 31-12-2012, 22:57
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

precies dat zeg ik dus ook altijd.
iemand met een 16v inhalen met een vr6 kan altijd maar met een 1.3 is veel leuker :P
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #12  
Old 02-01-2013, 17:54
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Nog wachtende op de ontsteking die ik van Dutch_Jetta_GT overgenomen heb, en dan het zaakje goed afstellen. Ben benieuwd of hij dan beter loopt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #13  
Old 12-01-2013, 15:00
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

De 3f nokkenas past dus niet in een mh motor, deze mist namelijk de nok voor de aandrijving van de mechanische brandstofpomp
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #14  
Old 12-01-2013, 16:17
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Zet je er toch een electrische op,van Hardi bijvoorbeeld,deze heeft verschillende uitvoeringen(opbrengst) 6 tientjes met korting bij hofman o.a
http://www.hap-automaterialen.nl/Pr...ofpomp_2089.php
Reply With Quote
  #15  
Old 12-01-2013, 16:27
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

ow ja daar had ik dus ook nooit bij nagedacht haha
heb je ervaringen met die brandstof pomp ranchdude?
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #16  
Old 12-01-2013, 16:39
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

En hoe dek je die aansluiting af op de kop? Een stalen plaatje o.i.d? Maarja, ik laat het voorlopig even zo. Ga eerst bouwen aankomend dit jaar zoals het eruit ziet
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #17  
Old 12-01-2013, 16:42
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

daar kan je wel een afdekplaatje voor maken/kopen, dat had ik al wel vaker gezien..
nou snap ik ook waarom
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #18  
Old 12-01-2013, 17:01
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

hey ik heb net ff weer wat gevonden op het geweldige internet http://www.wilmink.nl/pierburg/bran...imer_ombouw.pdf
hoe je het ombouwt.
wel iets van ingewikkeld
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #19  
Old 12-01-2013, 17:30
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Is prima te doen zo te zien. Kan het dus nog overwegen. Maar voorlopig sowiso niet, en in de roekomst denk ik eerder aan een motorswap of een andere 1300 opnieuw opbouwen die helemaal aangepast is.

Misschien de 3f as maar in de bingo dan. Koop er liever een nieuwe schroefset van.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #20  
Old 13-01-2013, 22:45
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by darksupra
ow ja daar had ik dus ook nooit bij nagedacht haha
heb je ervaringen met die brandstof pomp ranchdude?

prima pomp.aansturen door 4 polig werkrelais/veiligheidsrelais,en dan via je ontsteking laten inschakelen,peanuts,heb deze ook op m,n pick up(V8 )zitten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum