#1
|
||||
|
||||
Spacers bij 8J ET35 op Bora
Ik heb pas een schroefset gemonteerd, maar kon voor in het begin niet lager omdat de band/velg dan tegen de schroefset zou komen. Nu heb ik spacers gemonteerd van 10mm, en de voorkant wat lager gezet (achter stondtie al op laagste stand). Hij is inmiddels nog iets gezakt maar zo stond hij gelijk na het omlaag schroeven (voor een idee van de breedte):
Vind de breedte voor zo best mooi staan maar ben bang dat de band nu de wielkastrand kan raken. Deze staan namelijk recht onder elkaar, en kan er geen vinger meer tussen krijgen. Zeker in de bocht ziet het er uit of dit een garantie is voor schaven. De ruimte tussen wiel en veerpoot is niet veel maar heb er nu nog zo'n 7mm tussen zitten geloof ik, zal er vanavond eens een foto van proberen te maken. Zou het monteren van 5mm ipv de 10mm spacers genoeg zijn om de band net binnen de wielkast te laten vallen en toch de veerpoot niet te raken? Of heeft er iemand ook 8j velgen met et35 die spacers gebruikt heeft? Mocht dit genoeg zijn dan wissel ik ze voor dunnere en zet ik de 10mm spacers er achter tussen.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#2
|
||||
|
||||
Hier wat foto's van het wiel en de wielkast:
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#3
|
||||
|
||||
Niemand die het weet? Heb wat foto's van de binnenkant gemaakt:
Ik zal de vraag anders stellen; hoeveel speling moet er tussen wiel en stelring/veerpoot zitten?
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#4
|
|||
|
|||
paar mm is genoeg hoor...
Maar dit is aardig krap inderdaad Raak je iets bij flink hoeken?
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#5
|
||||
|
||||
Niet dat ik weet, aan de band is ook nog niets te zien/voelen, maar zo hard heb ik m nog niet de bocht om gegooit :P Maar als hij 5mm dichterbij komt ben ik benieuwd wat dat doet.. dan zou er in principe nog een mm of 2/3 tussen moeten zitten.
Daarnaast komt mn stabilisatorstang ook nooit tegen mn aandrijfas, terwijl ik hier nog niets aan veranderd heb (v6 stang ligt klaar), vind ik ook een beetje vreemd, maargoed wat niet hoeft hoeft niet.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. Last edited by DIXI : 17-05-2013 at 14:36. |
#6
|
|||
|
|||
Voor de zekerheid kan je er nog even een veerwegbegrenzer tussen klemmen... Als je helemaal zeker wil weten dattie niet aanloopt, kan je je wielkasten ook nog uitrollen.
Succes! |
#7
|
||||
|
||||
die kleine ver van tussen uw veerpoot halen, dan staan uw stelringen hoger en kun je waarschijnlijk uw spacers ervan tussen halen,
want zie dat die kleine veer toch niet veel meer in kan |
#8
|
||||
|
||||
Haha nee die doet niet veel meer, maar as die weg is weet ik niet of het genoeg scheelt, en wil zowiezo nog wat lager als t gaat :P Maar tis n daily, moet elke dag 100+km maken naar t werk haha Hij is de laatste dagen wel wat aan het aanlopen bij fors sturen maar de smallere spacers zijn onderweg, ff kijken wat dat doet.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#9
|
||||
|
||||
Nu met spacers van 5mm is het probleem aan de buitenkant opgelost, echter zittie binnenin denk ik wel erg dicht tegen de stelring en veer aan.. De velgbeschermingsrand loopt net onder de stelring door.
Er moeten binnenkort toch nieuwe banden op, dus licht getrokken bandjes (215 ipv 225) zal ook wel iets schelen. Verder kan ik mischien idd de hulpveer weghalen zodat de stelring hoger kan, of spacers van 7/8mm (ipv 5mm) plaatsen. Dat laatste eigenlijk liever niet want buitenkant valt nu net mooi binnen de wielkastrand bij inveren.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#10
|
||||
|
||||
Eibach gruppe N veren bestellen, zijn een stuk korter en zo stevig dat je zonder voorspanveer kan rond rijden en toch nog een mooie veerweg over houd. Werkt super, ik kan je wel het onderdeelnummer even opzoeken, dan weet je welke je moet hebben.
Zo hebben wij een TT met 9J rondom rond rijden maximaal laag. met 215-35-19 Dus het kan wel.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#11
|
||||
|
||||
Die eerste foto's is echt niet krap hoor, ik heb de wielen wel vaker zo strak langs de poot gehad dat je er nog net een papiertje tussen kon steken. Gebeurt niks mee, zoals de laatste foto's gaat prima, als het zo opgelost is zou ik het lekker zo laten zitten
__________________
www.dubclub-online.nl |
#12
|
||||
|
||||
Andere veren was ik eigenlijk niet van plan, heb deze er net onder zitten En inderdaad Misha op de eerste foto van de binnenkant was ruimte zat, maar Rick had het er van t weekend over dat (zoals hij staat bij de laatste foto) de band bij wringen wel eens de stelring zou kunnen raken, dat hij het daarom niet aanraadde lang zo te rijden.. Mar hij raakt nu niets, en aan de buitenkant ook niet dus ik dacht dat kan hendig zo maarja wat weet ik ervan he Zal binnenkort eens kijken met getrokken bandjes dat scheelt denk ik ook weer iets.
ps. de foto's zijn zo gemaakt met het stuur helemaal naar 1 kant (en dan mn telefoon er tussen gepropt), ik weet niet of dit de tussenruimte veel beïnvloed?
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. Last edited by DIXI : 25-06-2013 at 10:51. |