![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Beste VW-rijders,
Sinds de koude dagen heeft m'n Golfje 2 1.3 NZ een probleem waar ik zelf de oplossing zo nog niet op weet. Het volgende: Koude motor -> Starten, lopen en goed rond de 1200 toeren Warme motor -> Starten, lopen en netjes rond de 850-900 toeren Nu is het probleem dat als ik een klein stuk rij '2km' en de motor dus niet koud meer is maar ook nog niet op bedrijfstemperatuur de auto gewoon niet meer start. Als ik dus nu de auto pak start hij direct en als ik hem parkeer in de stad en weg wil is het einde verhaal en kan ik drukken. Aandrukken en starten in z'n 2 gaat wel probleemloos.... Hiervoor nooit problemen gehad en pas sinds de koudere dagen. Enige wijziging is het plaatsen van een buis tussen het blok het luchtfilter voor de aanzuiging van warme lucht, maar dit zit er nu al 1,5 maand op en problemen doen zich nu 2 weken voor. Groeten, Jeffrey |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hallo probeer eens de blauwe temp sensor ,, komt vaak voor dat die roet in eten gooit ,, |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de tip! Probeer het de volgende keer uit als hij niet wil starten
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Hier een site over de NZ motor. Hoop dat je er wat aan hebt.
http://vw-nz.freehostingcloud.com/ Heb ook een probleem wat er op lijkt. Starten prima, na 1/2 km begint de motor onregelmatig wat te sputteren/schokken en stationair opeens zeer laag toerental. Na ongeveer 5 km (als de motor op bedrijfstemperatuur komt) is het over. Al gedaan: - de blauwe sensor vervangen (sloop) - luchtmassameter, de elektronica onder de deksel schoongemaakt - Kleppenhuis schoongemaakt (dat was nodig met als resultaat dat stationair het toerental van 700 naar 1200 ging) - extra luchtschuif getest, schoongemaakt en bijgesteld. - warme luchtklep gecontroleerd en getest met en zonder voorverwarmde lucht - vacuumslangetjes getest met wd40 - lambdasondestekker test gedaan Waarschijnlijk is de vacuumvervroeger stuk (zuigtest). Maar zie niet hoe dit een probleem kan zijn alléén tijdens het opwarm fase van de motor. Het probleem is er nog steeds. De meeste topics op forums hierover vallen meestal stil zonder een oplossing. En iedereen zegt de dat de blauwe sensor vervangen moet worden, meestal zonder resultaat. Vraag me af of ooit iemand dit probleem echt heeft opgelost. Kan je eventueel tips geven hoe het een en ander te testen. Succes met zoeken en hoop dat je de resultaten hier laat weten. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hallo heb er veel problemen door opgelost . heb hier 1 op de buurt had zelfde klacht is verholpen door schoonmaken stekker verbinding blauwetemp en de tempsensor , ondstekingsmodule is ook 1 van de dingen die erg vervelend kunnen doen , worden warm en slaan door . succes met de klacht , ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Dit probleem had ik ook. Heb er uiteindelijk voor gekozen de auto weg te doen, kan zo zijn dat het een hele dure reparatie gaat worden en daar had ik geen geld voor. Denk dat je goedkoper uit gaat zijn met een ander NZ blok.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Blokje loopt als een tit en heeft nu rond de 120.000 op de teller. Geen optie dus !!
Bedankt voor de informatie hierboven iig. Weet ik in ieder geval wat zaken wat ik na kan lopen. Probeer eerst wel eens de blauwe thermostaat. Stap voor stap even wat zaken proberen. |