Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2012, 12:45
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default Contactslot vernieuwen Audi V8

Laatst is het contactslot gesneuvelt van mijn Audi, het gaat om een 91er V8 Quattro. Als ik de sleutel in het slot steek kan ik de sleutel gewoon blijven doordraaien zonder dat de auto hierop reageert.
Ik neem aan dat het hele slot kapot is en vernieuwd dient te worden.

Heeft iemand een idee hoe ik het oude slot kan verwijderen, gaat dit met een slotentrekker oid?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2012, 18:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Kun je hem gewoon helemaal rond draaien of komt hij nog tegen een aanslag ??
Vaak moet je een gaatje in de behuizing boren om zo de vergrendelpal in te drukken en slotcilinder te verwijderen.
Kan natuurlijk ook gewoon het elektrisch gedeelte zijn.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2012, 22:21
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Waarschijnlijk de koppeling tussen het mechanisch gedeelte en elektrisch gedeelte, maar idd uitboren
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2012, 14:03
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Kun je hem gewoon helemaal rond draaien of komt hij nog tegen een aanslag ??
Vaak moet je een gaatje in de behuizing boren om zo de vergrendelpal in te drukken en slotcilinder te verwijderen.
Kan natuurlijk ook gewoon het elektrisch gedeelte zijn.


Als ik de sleutel erin steek dan kan ik gewoon door blijven draaien, zowel links-als rechtsom. Dus ik neem aan dat het aan het mechanische gedeelte ligt...

Waar moet ik dan precies dat gat boren?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2012, 15:42
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Je contactblokje is defect, daar kan je vrij makkelijk bij als je je cockpit verwijderd.

Het paneeltje onder de cockpit zit met 2 schroeven vast. Daarna cockpit verwijderen en je kan van bovenaf achter je contactslot komen. Onder de rode threadlock zitten 2 platte schroeven. Die hoef je maar 3-4 slagen te geven en dan kan je het contactblokje achteruit schuiven en vervangen. Je contactslot kan dan blijven zitten
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2012, 15:59
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Je contactblokje is defect, daar kan je vrij makkelijk bij als je je cockpit verwijderd.

Het paneeltje onder de cockpit zit met 2 schroeven vast. Daarna cockpit verwijderen en je kan van bovenaf achter je contactslot komen. Onder de rode threadlock zitten 2 platte schroeven. Die hoef je maar 3-4 slagen te geven en dan kan je het contactblokje achteruit schuiven en vervangen. Je contactslot kan dan blijven zitten


Bedankt voor de tip

Maar hoe functioneerd zo'n contactblokje dan precies? Ik vraag mij af hoe een defect startblokje ervoor kan zorgen dat het hele slot rond blijft draaien
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2012, 16:19
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Het slot zorgt er alleen maar voor dat de sleutel erin kan, het blokje zorgt voor de electrische standen. Ik moest hem bij de S6 ook vervangen omdat de sleutel juist in de start-stand bleef staan.

Hier is een goede howto:
http://wiki.audiworld.com/index.php...tch_replacement

Bij een automaat loopt er nog een kabel met een zwarte kap overheen, maar die heb ik gewoon laten zitten, kon er vanaf de zijkant ook goed bij

Last edited by Marcski : 05-12-2012 at 16:25.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-12-2012, 17:01
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Heel erg bedankt voor de info.

Ik las in de volgende tekst dat het ook kan zijn dat de meenemer aan de achterkant van het contactslot afgebroken kan zijn.

http://www.audiki.com/wiki/index.ph...BCndschloss_(C3)

Dus ik zal de boel eerst eens demonteren om te zien of dit niet het geval is aangezien ik geen enkele aanslag voel als ik de sleutel ronddraai
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum