#1
|
||||
|
||||
Contactslot vernieuwen Audi V8
Laatst is het contactslot gesneuvelt van mijn Audi, het gaat om een 91er V8 Quattro. Als ik de sleutel in het slot steek kan ik de sleutel gewoon blijven doordraaien zonder dat de auto hierop reageert.
Ik neem aan dat het hele slot kapot is en vernieuwd dient te worden. Heeft iemand een idee hoe ik het oude slot kan verwijderen, gaat dit met een slotentrekker oid?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#2
|
|||
|
|||
Kun je hem gewoon helemaal rond draaien of komt hij nog tegen een aanslag ??
Vaak moet je een gaatje in de behuizing boren om zo de vergrendelpal in te drukken en slotcilinder te verwijderen. Kan natuurlijk ook gewoon het elektrisch gedeelte zijn.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk de koppeling tussen het mechanisch gedeelte en elektrisch gedeelte, maar idd uitboren
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik de sleutel erin steek dan kan ik gewoon door blijven draaien, zowel links-als rechtsom. Dus ik neem aan dat het aan het mechanische gedeelte ligt... Waar moet ik dan precies dat gat boren?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
Je contactblokje is defect, daar kan je vrij makkelijk bij als je je cockpit verwijderd.
Het paneeltje onder de cockpit zit met 2 schroeven vast. Daarna cockpit verwijderen en je kan van bovenaf achter je contactslot komen. Onder de rode threadlock zitten 2 platte schroeven. Die hoef je maar 3-4 slagen te geven en dan kan je het contactblokje achteruit schuiven en vervangen. Je contactslot kan dan blijven zitten |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de tip Maar hoe functioneerd zo'n contactblokje dan precies? Ik vraag mij af hoe een defect startblokje ervoor kan zorgen dat het hele slot rond blijft draaien
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
Het slot zorgt er alleen maar voor dat de sleutel erin kan, het blokje zorgt voor de electrische standen. Ik moest hem bij de S6 ook vervangen omdat de sleutel juist in de start-stand bleef staan.
Hier is een goede howto: http://wiki.audiworld.com/index.php...tch_replacement Bij een automaat loopt er nog een kabel met een zwarte kap overheen, maar die heb ik gewoon laten zitten, kon er vanaf de zijkant ook goed bij Last edited by Marcski : 05-12-2012 at 16:25. |
#8
|
||||
|
||||
Heel erg bedankt voor de info.
Ik las in de volgende tekst dat het ook kan zijn dat de meenemer aan de achterkant van het contactslot afgebroken kan zijn. http://www.audiki.com/wiki/index.ph...BCndschloss_(C3) Dus ik zal de boel eerst eens demonteren om te zien of dit niet het geval is aangezien ik geen enkele aanslag voel als ik de sleutel ronddraai
__________________
Bmw e61 530d touring |