#1
|
||||
|
||||
Winterproject Golf II
Hoi,
Ben begonnen met mn project (eindelijk) en wat ik wil doen is mn Golf II 16v PL (was al half KR) flink verbeteren zodat ik er komend jaar lekker mee kan rijden op met name de Nurburgring Had al een paar aanpassingen als verlaging (goedkoop) en KR nokkenassen/afgedraaid vliegwiel/KN filter en veerpootbrug maar nu ga ik het wat serieuzer aanpakken...... Wil motorcarbs op mn blok hebben dus injectiedeel verandert. dit samen met DIS ontsteking van Ford en (eventueel 1 Bobine per clinder) maar ook een Megajolt ontstekings vervroeger waarmee je je aantal graden voorontsteking kan aanpassen en dit met de laptop vanuit de auto kan bekijken/veranderen. Heb hiervoor een Bosch wideband lambda met metertje in het dash gekocht zodat ik de verbranding optimaal kan houden. Wil eerst alles lopende hebben en heb daarna nog 286 graden schrick nokkenassen liggen. Ook ga ik een electrische waterpomp monteren met 2 redenen: 1 nog meer controle over waterflow, zelf instelbaar qua druk. 2 Wegnemen van verlies in draaiende delen qua motorvermogen; de (oude) waterpomp hoeft niet meer worden aangedreven door de motor (ik weet t indirect via dynamo) en die energie kan dus mooi naar de wielen . Ik weet dat hier veel discussie over te voeren valt maar daar komt het op neer en wat de winst is kan ik helaas niet zien; heb geen voor en na uitdraai....... Had vorig jaar op de ring last van te heet geworden olie en naast betere olie gebruiken wil ik ook een externe oliekoeler monteren. Qua wegligging heb ik een KW 2 set weten te vinden en nwe draagarmen gekocht met harde polyurethaan bussen. ook de rubbers voor de topmounts en de stabilisatorstang worden vervangen. Daarnaast boven een veerpootbrug en onder een 'draagarmbrug' en een Heigo rolkooi die word vastgelast aan de carosserie (als niemand m wil kopen kan k m net zogoed zelf gebruiken ) Qua interieur later nog kuipstoelen ipv de Recaro's. Remmen van n Porsche 944 turbo aan de voorkant dus Brembo's 4zuigerig met gegroefde 305*28 schijven en Ferrodo 2500 blokken....... Dit alles afgemaakt met Team dynamics 1.2 velgen en Toyo T1r banden moet een hoop plezier gaan opleveren Daarnaast ook met n maat van me een Golf 1 aan het ombouwen naar 16v dus werk genoeg deze winter Snoepwinkel: en hoe die was...... Last edited by ferryfast : 26-01-2013 at 21:07. |
#2
|
||||
|
||||
Mooie snoepwinkel, plannen klinken goed! Ben benieuwd hoe die motorfietscarbs straks presteren
|
#3
|
|||
|
|||
Mooie plannen , ben vooral benieuwd naar de werking/gevolgen van die elektrische waterpomp.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ja! dat ben ik ook..... is alleen jammer dat ik vrij veel aanpas in 1 keer dus kan de eventuele winst niet meten....... Maar we gaan het zien. Nu vooral bezig met het vervangen van de draagarmen + rubbers omwisselen, is nogal een werkje soms vooral van de stabilisatorstang... Mn remmen opgebouwd en moet hiervoor nog 4 bouten halen met de juiste hardheid dan kunnen ze erop. Vervolgens schroefset eronder en mn blok erin! hoop volgend weekend zover te zijn. Daarna nog beginnen met de carb opbouw (heb nog geen spruitstuk) Groeten Ferry |
#5
|
||||
|
||||
Heb nu alle rubbers van de ophanging voor vervangen voor de PU rubbers.
Ook nog nieuwe motorsteunen besteld; linksachter hogere shorewaarde en een PU versteviging, versnellingsbak ook hogere shorewaarde maar geen PU en voor gewoon standaard om nog net een beetje beweging in het blok te houden. Ben nu het spruitstuk aan het vormgeven en wil volgende week alles naar de lasser brengen om in elkaar te lassen. Ook de aansluiting voor de waterpomp en waterpijp op de cilinderkop, en het spaghettispruitstuk voor de aansluiting van de lambda. Remmetjes zitten er wel op nu velgen zijn 16" |