Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 21-11-2012, 10:35
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

Exclamation Adapterplaat afmetingen gevraagd.

Peepz,

Gezien mijn project met de golf 2 nu redelijk door loopt kom ik straks uit op de adapters die nodig zijn om m'n c2'ers op vast te bouten.
Omdat ik de wielen voor en achter naar smaak naar buiten of binnen wil zetten ben ik dus de specifieke afmetingen nodig om de adapters te laten maken. Zelfde geintje moet straks gebeuren om de aparte wielen onder de T2a van ons te krijgen.

Materiaal soorten hoor ik ook graag als deze bekend zijn.
Zijn er ook mensen die dit weten of een tekening hebben?

Zelf ben ik een 3D Engineer dus zal nieuwe tekeningen in elkaar draaien hiervoor. CNC Machinepark is ook aanwezig dus productie is geen probleem.

Hoor graag van jullie!

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 15:26
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Wat voor maten hebben de C2'ers?
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 17:10
Romar's Avatar
Romar Romar is offline
VW Addict

Ik maak ze van staal 42chroommolybdeen! Das ongeveer de sterkste waar de draad ook nooit meer van kapot gaat, wel ff iets in de verf zetten dan!
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 17:38
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

@ jetta mk1 '82 __ c2'ers hebben zo uit mijn hoofd de volgende afmetingen 6jx16 et52 voor, en 8jx16 inch, et 52 achter. Steekmaat is 5x130.
@ Romar __ oke danku, "ongeveer de sterkste" heeft dit nog nadelige gevolgen tot de prijs of scheelt dit niet veel? Heb je mis ook een tekening van je adapters die je maakt?

Reply With Quote
Old 21-11-2012, 18:05
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier

Tis tuurlijk leuk werk en een uitdaging
maar voor 77.- heb je ze nieuw met bouten (2 stuks dan)

Is het de eventuele moeite waard?
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 18:13
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

Waarschijnlijk heb je dan de alu versies te pakken. Ben er niet zo dol op gezien dat de draad eruit getrokken kan worden. Welk merk is dat dan, enig idee? linkje?
Verder maken de kosten momenteel niet zoveel uit want ze zullen er toch moeten komen. is het niet voor me golf 2 dan voor de t2a of het aanhangertje. :p

Reply With Quote
Old 21-11-2012, 22:21
Romar's Avatar
Romar Romar is offline
VW Addict

Ik heb zo ff geen tekening, kan er wel 1 voor je maken evt, wel ff met pen en papier en een fotootje ofzo. stuur je wel ff een pm van de week

Materiaal is wel aan de dure kant, maar ik ga zelf, en al helemaal niet voor een ander een aluminium adapter maken, hoe 'veilig' het ook ook zal zijn
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 22:39
WouterP WouterP is offline
VW Enthousiast

je kunt ook een aluminium adapter maken met stalen draad bussen erin. Draadbussen kun je zo los kopen. Kijk anders een naar gutachten van bijvoorbeeld eibach spoorverbreders. Hier staat ook duidelijk de materiaalsoort in .

ik zou persoonlijk niet een paar kilo staal aan me ophanging erbij hangen, heet geen positieve uitwerking namelijk.

Last edited by WouterP : 21-11-2012 at 22:42.
Reply With Quote
Old 21-11-2012, 22:47
Romar's Avatar
Romar Romar is offline
VW Addict

Dit is met vreselijk veel pk's geen optie, maar met een normale motor en 125 pk oid echt geen probleem hoor
Reply With Quote
Old 22-11-2012, 05:46
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier

Quote:
Originally Posted by Bontje
Waarschijnlijk heb je dan de alu versies te pakken. Ben er niet zo dol op gezien dat de draad eruit getrokken kan worden. Welk merk is dat dan, enig idee? linkje?
Verder maken de kosten momenteel niet zoveel uit want ze zullen er toch moeten komen. is het niet voor me golf 2 dan voor de t2a of het aanhangertje. :p

Inderdaad de alu versie van FK..
maar ik weet niet wat je van plan bent met "schroefdraad eruit trekken"

Als je je krachten niet onder controle hebt (lees: Hulk) zou ik een moment sleutel adviseren
Reply With Quote
Old 23-11-2012, 09:26
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

@romar zie graag je pb tegemoed. loop zelf vast op de passingen en de schuinekanten voor de centrering.

Verder al eerder bij de alu's de draad eruit getrokken en dit was nog voor het aanhaalmoment. Ben er gewoon geen fan van en heb het graag zwaar en degelijk voor elkaar na deze ervaring.

Ook voor de t2a en de aanhanger zit ik met een andere steekmaat. Dus ben sowiezo een schets met maten nodig om er op door te kunnen borduren...

Reply With Quote
Old 23-11-2012, 13:32
fryslan mk1's Avatar
fryslan mk1 fryslan mk1 is offline
VW Enthousiast

Zo je dan zo lief willen zijn om dit ook even naar mij te sturen via pb? Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 23-11-2012, 14:59
WouterP WouterP is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Romar
Dit is met vreselijk veel pk's geen optie, maar met een normale motor en 125 pk oid echt geen probleem hoor

mij hoor je het woord probleem niet in de mond nemen. Het heeft gewoon geen enkele zin om die dingen van massief staal te gaan maken. Over dimensioneren is dat en persoonlijk zou ik daar niet voor gaan.

Je kunt zelf ook bedenken dat als aluminium/ aluminium legering adapters door een keuring in Duitsland komen ze veilig te noemen zijn. Hier zijn de nodige spanningsberekeningen aan vooraf gegaan. Waarom dan nog zoveel extra sterkte en daardoor voornamelijk gewicht toevoegen. Je ophanging krijgt hierdoor alleen maar grotere krachten te verduren.

At ts, je kunt toch zelf alles opmeten, naaf en velg en in de ruimte hiertussen een adapter tekenen. Als 'een 3D Engineer' moet je dit zonder enige moeite kunnen tekenen / ontwerpen.

Last edited by WouterP : 23-11-2012 at 22:37.
Reply With Quote
Old 30-11-2012, 20:24
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

WouterP, gezeik zit ik niet op te wachten.
Vraag fatsoenlijk om info gezien ik voor mijn werk in het buitenland zit. Kan dus nu gewoon niets tenzij een ander me hier aan helpt. Gelukkig ben ik al wel verder gekomen met onderdelen voor de 1.8t, schiet dus lekker op.

Reply With Quote
Reply

Posting Rules