Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2013, 20:37
The Pig The Pig is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 67
Default Golf GTI 16v KR start niet!

Ik heb een GTI gekocht, hier ligt een 16V KR in.

Nu heb ik de brandstofopvoerpomp vervangen, want die deed het niet.

Maar nu start hij nog steeds niet. Op startpiloot loopt ie wel...

Auto heeft 10 jaar droog en warm stilgestaan.

Er zit 15 liter verse euro95 in de tank, maar ik weet niet hoeveel er nog in zat...

Iemand een idee wat het kan zijn?

Bvd
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2013, 21:04
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Als hij op startpilot wel loopt kan je al concluderen dat het een probleem van brandstof toevoer is.
Vervang de benzinefilter ook maar.
Misschien moet je maar eens het pomprelais overbruggen met een schakelaar en zo testen of er benzine naar je injectoren gaat?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-01-2013, 21:07
The Pig The Pig is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 67
Default

Als ik trouwens de toevoerleiding naar de spinnenkop losdraai, heeft ie daar gewoon benzine, dus de toevoer zit tot daar sowieso goed lijkt me.

Wat bedoel je precies met pomprelais, waar zit die en hoe pak ik dit aan?
Reply With Quote
  #4  
Old 24-01-2013, 21:11
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

10 jaar stilstaan kan iig niet veel goed hebben gedaan aan je injectie systeem. Wat je ook eens kan doen is die grote rubberenkap eraf halen en met een magneet voorzichtig (!!) de luchtweger(ronde plaat) op en neer bewegen. De weerstand moet constant zijn.
Ook kan je de plaat naar boven brengen en dan plts laten vallen tot rustpositie, je zou na een halve sec. de plunjer moeten voelen neerkomen op (de hefboom van) de ronde plaat. Vooral niet drukken op de plaat trouwens!
Reply With Quote
  #5  
Old 24-01-2013, 21:21
The Pig The Pig is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 67
Default

Hoe moet ik precies voelen dat die plunjer neerkomt dan?

Ik ben totaal niet bekent met K-jettronic.

Wat kan ik concluderen als de weerstand niet constant is?
Reply With Quote
  #6  
Old 24-01-2013, 21:22
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

pomprelais overbruggen: doe je relais/zekeringkastje open (plastic deksel links boven je knie als je achter stuur zit). Daar zoek je het pomprelais (blauw of zwart blokje met nr. 67, 80 of 167). Trek het eruit, maak een draad met aan de uiteinden 2 GROTE platte klemmen en daartussen een schakelaar naar keuze, plaats de platte klemmen in de sleufjes waarin het relais zat (pas op want je hebt 4 sleuven waarvan je er maar 2 moet gebruiken, dus je moet de goede eruit kiezen zodat je het relais overbrugt, zie tekening op het blokje). Dan zet je je contact aan en druk je op de schakelaar wanneer je de benzinetoevoer wilt laten werken.

http://i49.tinypic.com/331p36f.jpg

Last edited by -spyrock- : 24-01-2013 at 21:27.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2013, 21:26
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Het voelen hoe die plunjer neerkomt: wanneer je de plaat in een keer naar beneden laat zakken gaat hij snel tot zijn rustpositie komen, maar de plunjer kan niet zo snel bewegen, dus gaat een fractie van een seconde later, met een lichte tik neerkomen. Het is een licht gevoel, dus probeer het via de magneet of met je vinger te voelen neerkomen.

Als de weerstand niet constant is kan het zijn dat je brandstofverdeler stuk is.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2013, 21:30
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Hier zie je in welke sleuven je de platte klemmen moet plaatsen, de grootste zo blijkt. Er zijn er meer als 4 zie ik nu. Kijk trouwens niet naar de positie van het relais op het bord, die kan bij jou anders zijn.

Reply With Quote
  #9  
Old 24-01-2013, 21:43
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Dus je krijgt benzine tot in je verdeler, zoals je net zei.
Wat je ook snel kan checken is of de drukregelaar niet vastzit of iets dergelijks.
Maak daarvoor de bout los aangeduid door de ROZE pijl. Neem de naald er voorzichtig uit en verlies geen ringetjes/veertjes! plaats alles proper terug hoe het zat. Binnenin zit ook nog een plunjertje die je er (eventueel met een magneet) kan uithalen en controlen op oxidatie e.d.


Reply With Quote
  #10  
Old 24-01-2013, 21:49
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb je de bougies eens schoon gemaakt? zijn deze niet vet geslagen?
Reply With Quote
  #11  
Old 24-01-2013, 21:51
The Pig The Pig is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 67
Default

Hij loopt wel op startpiloot

@spyrock; dank voor de heldere uitleg, ik ga weer wat proberen!
Reply With Quote
  #12  
Old 24-01-2013, 21:58
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Je bougies reinigen kan natuurlijk nooit kwaad: uithalen, uiteinde inspuiten met remreiniger, afborstelen met bougieborsteltje, droogblazen met compressor.

- Het kan trouwens ook je koudstartinjector zijn.
- Check ook eens of je nergens een luchtlek (rubber gescheurd e.d.) hebt van aan die grote rubberen kap tot aan je inlaat.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-01-2013, 22:05
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Nog een mogelijkheid is de goede werking van je thermo time switch. Deze bepaalt hoe en hoelang de koudstartinjector werkt.
Het ding zit er ongeveer zo uit en zit dacht ik rechts op je blok.
http://www.partsplaceinc.com/upload...large/3047f.jpg
Reply With Quote
  #14  
Old 26-01-2013, 15:42
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Ik heb ook ooit n probleem gehad dat ie niet starte. ook een 16v KR,
bij was her na lang zoeken, de brandstofpomp onder de auto (de hoofdpomp)

maar daarbij was de luchtweger (dus die plunjer bij de brandstof verdeler) ook niet goed.

misschien dat je een kennis hebt ofzo met zelfde soort motor, en zijn luchtweger kan testen..

succes ermee!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum