#1
|
||||
|
||||
Dashboard ombouw golf 3 tdi project
Oke al een paar uur aan het surfen geweest en al iets meer te weten gekomen, toch ben ik op zoek naar een goede handleiding om een golf 3 dash in een golf 2 te krijgen.
Er staat genoeg op maar ook een boel prutsers en daar heb ik geen zin in. wat zijn nu de vorderingen. golf 2 gekocht (oude van biezelwerks) van 86 golf 3 tdi 1z volledig gestript aankomende week pedalen en remmerij van een corrado g60 demonteren golf 2 is al bijna leeg en er wordt al aan gelast De plannen: De golf gaat uitgerust worden met de 1z motor. deze zal worden geblazen gaan worden door een turbo van een crafter (vraag me zo ff niet het type) met de juiste software en juiste nozzles richting 250 pk (blijft het heel . Niet? jammer dan ). technisch moet het volledig een golf 3 gaan worden dus ook comfortsluiting electrische ramen enz. Ook het dashboard moet er aan geloven dit wil ik wel goed maken en geen concessies doen mede omdat het de auto van een maat van me is. Ook het kachelhuis van de golf 3 dient te worden gemonteerd dit mede omdat er ook airco op moet deze zat in de golf 3 en functioneerde nog het is alleen wel een davia set die later is ingebouwd. deze ga ik dus ook overzetten net als stuurhuis enz. Is er iemand die een goede handleiding heeft of me precies kan vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#2
|
||||
|
||||
Om Golf 3 cv en comfortsluiting aan de gang te krijgen moet je lijkt mij de Golf 3 slotmodules in een Golf 2 deur gaan plaatsen... Lekker werk...
Overigens, leuke basis, een 1Z voor 250pk.... Een 1Z heeft met 150pk al een levensduur van enkele rondjes rond de kerk, om over 250 maar te zwijgen. Beetje zonde van het werk lijkt me zo... En met alleen turbo, nozzles en software ben je er LANG niet. Succes met informatie verzamelen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#3
|
||||
|
||||
blokken zat liggen dus en hij komt wel op een testbank we zullen wel zien hoe het gaat straks. en blokje vervang je ff op een zaterdagmorgen dus.
en die deuren bak ik om de sloten erin te krijgen als dat al moet. hoop op een mooie handleiding
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#4
|
||||
|
||||
ff een update dit weekend een complete set climatronic gehaald met complete kabelbomen onderandere motorboom en interieur boom het cv en elektrische spiegels en electrische ramen nu nog ff de boom uitpluizen voor de clima onder de kap.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#5
|
||||
|
||||
250 pk!! Volgens mij ben je een beetje in de warre
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#6
|
||||
|
||||
we zullen zien tis ook een project en een richting, dikke 200 plus is ook goed en al vaker gedaan
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#7
|
||||
|
||||
als je blokken zat hebt liggen zou ik voor een jongere tdi gaan
|
#8
|
||||
|
||||
heb ik zelf al men 3, mischien iets voor de toekomst tis namelijk niet mijn golf ik help met bouwen. zelf wil ik ook richting dikke 200 met de asz motor in men mk3 .
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#9
|
||||
|
||||
heb nog wel een aangepaste corrado dash liggen .
als het iets is pb je maar |
#10
|
||||
|
||||
Zo sinds vandaag staat de golf bij mij in de garage en ook al even dash eruit gehaald met kachelhuis enz.
Iemand nog een goede handleiding?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#11
|
|||
|
|||
Heb je deze al eens gezien?
http://www.trickedoutms.com/tech/dashed2.htm maak voor andere met dezelfe plannen veel foto's aub. |
#12
|
||||
|
||||
hey bedankt, ik ben al een stukje onderweg oa. die voorste binnenbalk eruit gehaald, dit is de eigenlijk de beste manier anders moet je aan de binnenkant alles veranderen en vooral met het clima kachelhuis heb je maar heel weinig ruimte. zal snel ook ff pics erbij plaatsen.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Heb je rekening gehouden met je raambediening ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#14
|
||||
|
||||
En spiegelbediening als je die hebt
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#15
|
||||
|
||||
ja wordt allemaal elektrisch we gaan een eigenlijk een golf 3 bouwen van een golf 2 met alle opties dus ook climatronic comfortsluiting enz.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#16
|
||||
|
||||
eerst ff foto van de pedalen
gaspedaal is nu werkend net als de koppelingspedaal cilinder en de abs/eds deze komen van een corrado. En zie hier de aanpassingen voor het dashboard Zoals te zien de uitsparing boor de clima- leidingen zijn er ook al. We hebben er voor gekozen om niet te gaan fohnen om het dash passend te krijgen, maar gewoon de carroserie aanpassen. Nadeel was dat het plaatwerk daar flinterdun was hen het lassen hiervan nogal wat tijd in beslag nam.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo Last edited by indewarre : 21-02-2013 at 20:38. |
#17
|
||||
|
||||
zo kan het ook, zit in de golf van een maat van me |
#18
|
||||
|
||||
Beter een AFN motor nemen, zijn stukken beter dan een 1Z, beter onderblok, sterkere lagers onderin de motor, zuigerbodemkoeling etc, en dat heeft een 1Z niet..200 PK uit een AFN kan wel zonder problemen, alles erboven kost je flink geld, zuigers e.d. moeten veranderd worden, en eigenlijk = 200 PK en een koppel van rond de 425NM wel genoeg denk ik, met bovenstaand heb je al wielspin met droog wegdek in de 1,2 en 3..
Je kan ook een Golf 4 teller monteren in je 2 of 3 Dash |
#19
|
||||
|
||||
1z heeft gewoon zuigerbodemkoeling,hoofdlagers zijn hetzelfde,drijfstanglagers zijn wel beter van een later bouwjaar,bij zowel 1z als afn.latere bouwjaren 1z hebben bronzen pistonpenlagers in de zuiger,net als de afn vanaf ongeveer dezelfde tijd.dus in de basis maakt het geen reet uit of je een 1z of een afn neemt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
200 pk is ook al mooi meer krijg je toch bijna niet op de weg met een golf 2. daarna moet je al overgaan op een syncro onderstel.
Hoe als het nu lijkt komen er lupo stoelen in die staan ook al in de wacht, volgende week ff kijken dat we die er eerst nog even in pas maken. Daarna kan niet naar de spuiter. Weet iemand trouwens of de motor er zo in past, of moet je nog een deuk of stukje uithalen uit de rechter zijbalk? heb er vaag ooit iets over gehoord, (kan ook we bij een pd motor geweest zijn)
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |