Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2012, 17:51
johnnieb johnnieb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 112
Default Turbobout en andere vragen

Ik heb ivm mijn tdi swap een paar vragen.
1 : is de bout die in de turbo(uitlaatzijde) van een speciaal metaalsoort?
hij is namelijk afgebroken, en moet weer een nieuwe.
2 : De veelvingerige bouten van de aandrijfas , zitten die in een revisie setje
je homokineet?
3 : en zijn jullie bekend met internetshop dolf van eijck?
dit ivm de stuurstangen.

Bedankt voor de antwoorden
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2012, 18:01
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

1. voor de turbobouten uitlaatzijde zou ik gewoon stalen bouten gebruiken liefst met iets hogere treksterkte 10.9 .

2.Dolf van Eijk is keurig bedrijf Rene heet de eigenaar weet er genoeg van.

3. Bij sommige setjes zoals van Spidan (Gkn) zitten eer idd de bouten bij gewoon even vragen bij de automaterialen zaak, en anders los 6 bouten bij halen bij de stealer.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2012, 19:52
johnnieb johnnieb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 112
Default

Mooi, vooral over de turbo bout zat ik in.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2012, 17:56
johnnieb johnnieb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 112
Default

Nou heb ik weer een vraag over de ombouw>
Kan ik met het subframe van de mk3 ook de stabi vna de mk3 op de mk2 gebruiken?
Want anders laat ik hem zitten.
Ik weet van de spoorbreedte ,maar heeft de stabi daar ook mee te maken/
Reply With Quote
  #5  
Old 24-11-2012, 18:28
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d

2.Dolf van Eijk is keurig bedrijf Rene heet de eigenaar weet er genoeg van.


Die mening deel ik niet altijd als ik uit pure nood hier iets moest halen kon ik terug om dat het niet paste of niet goed was.
Je kan hier je achterlichtjes of stuurtjes halen de tjoening spulletjes zeg maar ,maar motorische zeker niet doen.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-11-2012, 21:35
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Het is me niet helemaal duidelijk aan de hand van je topic wat je precies wil gaan doen, maar volgens mij het subframe van een 3 op een 2 monteren.

DIt past zonder problemen alleen moet je de twee lippen die achteraan zitten er af slijpen omdat een mk2 bodemplaat daat geen montagepunten voor heeft.

Spoorbreedte is ook gewoon hetzelfde mits je geen plus (vr6-gti) draagarmen gebruikt.

Als je de draagarmen van je golf 2 gebruikt met de bijbehorende stabisteunen kun je ook gewoon je mk2 stabi behouden.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-11-2012, 22:00
johnnieb johnnieb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 112
Default

Wat ik me hoofd heb is dit: ik gebruik het subframe van de mk3 incl stuurbekr, onder me mk2.
Nu dacht ik op de forums gelezen had, dat de mk3 allemaal een plus onderstel hadden.
Dus moest ik toch me draagarmen en stuurstang en aandrijfassen wisselen met de mk2.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2012, 09:53
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Plusonderstel zit alleen op GTI en VR6 en GT TDI. 5 gaats dus.

Daarnaast is elke golf 3 ophanging breder dan Golf 2. Zelfs een 1.4. Leg de draagarmen maar eens over elkaar...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 26-11-2012, 12:11
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Ja idd zo bedoel ik het ook daarom gewoon lekker de mk2 draagarmen eronder, breedte van het subframe zelf is gelijk.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-11-2012, 20:55
johnnieb johnnieb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 112
Default

Ik was dit eigenlijk ook van plan.
Het subframe zelf incl st.bekr. gebruiken onder de mk2.
Maar ik denk dat het handiger is om alleen de st.bekr. over te zetten.
Hier zullen toch wel montage gaten voor in zitten?
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2012, 20:58
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Ja kun je een op een overzetten, enige wat je moet veranderen is het asje met kruisstuk tussen de stuurkolom en de as van je stuurhuis, de vertanding hiervan is anders als van een onbekrachtigd stuurhuis.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2012, 21:22
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
1. voor de turbobouten uitlaatzijde zou ik gewoon stalen bouten gebruiken liefst met iets hogere treksterkte 10.9 .

2.Dolf van Eijk is keurig bedrijf Rene heet de eigenaar weet er genoeg van.

3. Bij sommige setjes zoals van Spidan (Gkn) zitten eer idd de bouten bij gewoon even vragen bij de automaterialen zaak, en anders los 6 bouten bij halen bij de stealer.


Prima zaak inderdaad, de eigenaar heeft veel verstand van Golfjes, hij zit toevallig bij mij in de buurt dus ik ga er regelmatig heen om wat specifiek Golf 1 spul te halen voor hele nette prijzen.
En de spullen die hij aanbiedt zijn ook van goede merken, Febi etc.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum