#1
|
||||
|
||||
Golf 1 cabrio 1,8 2h probleem???
Hallo,
Heb een vraag, ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe daily gekocht golf 1 cabrio met 1,8 2h motor. Nu het volgende, afgelopen zaterdag auto opgehaald en een kleine 6 kilometer gereden, probleemloos. Auto thuis gewassen en het viel me op naar het starten dat de auto liep maar ik kon geen gas geven, even gewacht stationair laten draaien en ik kon naar +/- 3 minuten weer gas geven. Auto bij mijn schoonouders neer gezet zonder problemen +/- 1 km. Vanavond haal ik hem op start de auto en kan heel even geen gas geven, daarna met auto naar huis gereden, onderweg slaat hij gewoon helemaal uit!! Starten, starten wil aanslaan maar doet even niks, auto loopt dan weer maar kan weer geen gas geven, uiteindelijk kan ik gas geven, rijd verder na 100 meter slaat hij weer af. Blijven starten, uiteindelijk loopt hij weer, maar kan weer geen gas geven!! Weer stationair laten draaien en uiteindelijk kan ik gewoon thuis komen. Thuis aangekomen paar keer goed gas gegeven en motor ploft ontzettend hard uit de uitlaat, net of ontsteking niet op tijd staat, maar motor bleef gewoon lopen. Ff laten staan starten gas geven alles weer goed??? Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???? of de oplossing hiervoor??? Ik hoor het graag.... |
#2
|
||||
|
||||
Trek de stekker van de lambdasonde eens los.
Stekker zit aan de bijrijders kant achter het inlaatspruitstuk. Rijd je auto normaal met de lambdasonde los dan is je lambda dus stuk. Doet je auto ook vreemd met de lambda los dan is het vervangen van de blauwe temperatuursensor een optie.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
Jeff,
zou dat het probleem kunnen zijn??? blauwe sensor zit voor op de cilinderkop op de koelslangaansluiting toch??? Mocht het de lamba zijn, kan ik rijden zonder??? |
#4
|
|||
|
|||
stekker zit als je voor de auto staat rechts van de kop.
|
#5
|
||||
|
||||
Harald ja oké dat snap ik, realiseerde ik me later..... maar bedankt voor je bijdrage, kwam een beetje vreemd over
Last edited by einzer : 17-10-2012 at 23:10. |
#6
|
||||
|
||||
De lambda meet je uitlaatgassen en geeft een signaal af. Als die defect is gaat de computer teveel of te weinig benzine inspuiten. Je kan met de lambda los rijden. Geen probleem. Je benzine verbruik ligt dan wel wat hoger.
Harald.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
||||
|
||||
Ben ik niet helemaal met je eens de digifant computer kan ook heel verkeerde waardes binnen krijgen waardoor die helemaal niet goed meer loopt. Het kan ook zijn dat je ecu stuk is dat is namelijk echt een kwaal van die dingen. Maar indd eerst even de lamba los, dan die van de Luchtmassa meter en dan die blauwe sensor even die regelt namelijk je choke naarmate je koelvloeistof temp. omhoog gaat.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#8
|
||||
|
||||
Choke op een injectiemotor?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Het lijkt erop dat als de auto, warm is geen problemen heeft, voor zover ik het inmiddels geprobeerd heb. Luchtmassameter met warme motor lostrekken, slaat hij gelijk af. Als ik de stekker van de stappenmotor lostrek met warme motor, reageert hij ook op toeren. Maar het ploffen(backfire in de uitlaat lijk het op) wijst naar ontsteking??? De rest van het weekend maar eens proberen. Last edited by einzer : 18-10-2012 at 22:54. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry, ben het glad vergeten. Auto staat momenteel in stalling. Motor zit er weer in, moet juiste kabelboom voor de motor er nog bij zoeken. Nieuwe schroefset gemonteerd en de afspraak bij de spuiter even laten varen, gezien ernstig tijdgebrek...... Dus komt tijd, dan komt hij zeker aan de beurt!! Maar zal zeker medio volgend jaar worden, geen haast! |
#12
|
||||
|
||||
Vandaag de auto weer eens aan de gang geslingerd, loopt gewoon goed???
Toch maar even de blauwe stekker losgetrokken, reageert gelijk op toeren. Vervolgens even de stekker van de lambda los getrokken, reageert niet echt, veranderd ook weinig. Toevallig nog de oude eigenaar gesproken, deze had het ook een keer gehad, maar er was toen een vacuum los op de inlaat??? Kan dit een oorzaak zijn. Hij heeft maar 600 km gereden in 1 jaar, maar geen problemen gehad...... |
#13
|
||||
|
||||
Naar een tijdje weer dagelijks gebruik gemaakt te hebben van de cabrio en eerst met losse stekker lambdasonde gereden te hebben, nu weer vast staat auto voor apk.
Probleempje co is veel te hoog dik 7,0!!! Als ik de auto stationair flink in toeren jaag begint hij te ploffen en kommen vlammen uit de uitlaat!!! Nou weet ik dat er op de luchtmassameter een co stelschroef zit en er achter op de inlaat ook nog wel wat zit, maar ga ik het hiermee redden???? Wie o wie kan me helpen, allvast bedankt. |
#14
|
||||
|
||||
Uitlaat goed gasdicht?? Andere lamvda geprobeerd? Vaccuum slangen ok en trekt hij nergens valse luchr?
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er zelf helemaal nog niet naar gekeken, ik ga deze tips even doorgeven en anders wordt het een andere labda proberen. |
#16
|
||||
|
||||
Vlammen en ploffen duid op een verkeerd afgestelde ontsteking.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#17
|
||||
|
||||
@ Jeff, kan dit oorzaak zijn van hoge CO????
|