Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-04-2009, 23:06
Pedro_beetle Pedro_beetle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 8
Default Uitlaat Golf I 1,8 carb cabrio

Hallo,


Ik heb een Golf I cabrio, een 1800 carburateur. Motor zit er net terug in, maar ik krijg die uitlaat niet terug "aangesloten" aan de uitlaatcollecteur. Het is het type met 2 van die ijzeren klemmen.
Weet iemand hier een truckje voor of raad ivm gereedschap hiervoor?


Vriendelijke groeten,

Piet
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2009, 23:32
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

die moet je met speciaal gereedschap opspannen en dan kun je ze ertussen drukken en het gereedschap er dan weer tussenuit halen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 17-04-2009, 11:43
Pedro_beetle Pedro_beetle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 8
Default

Ik dacht al zo iets...
Iemand een toevallig een foto van dit gereedschap, dan kan ik eens zoeken of we hier in de garage zo iets gelijkaardig hebben.
Anders ga ik eens bij de VW garage horen...

Merci voor het antwoord!


groeten,

Piet
Reply With Quote
  #4  
Old 17-04-2009, 11:54
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

ik zit met een gelijk aardig probleem net vandaag , ik ben al gaan horen bij mijn plaatselijke vw garage , die zeggen dat ze het niet meer hebben :s
wil je eens laten weten hoe dit gelukt is , dan kan ik men zoektocht verderzetten of iets gelijkaardigs namaken

grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #5  
Old 17-04-2009, 18:35
erikcabrio1 erikcabrio1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 43
Default

ik ben ook net bezig, en heb een goeie tip al is het nog ff klungelen.
een dun spanbandje pakken om de aandrijfas doen en om de beugel bovenkant vast haken en dan ratelen ding rekt uit en klikt zo vast, de gene aan de bestuurderskant is het ergste, let wel er zijn 2 verschillende beugels een korte en een klein beetje langere, de langste moet aan bestuurderskant.
het is klungelen met redelijk wat gevloek en schaaf en snijwonden van lichte aard maar goed dat moet je wel gewend zijn allles is scherp.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-04-2009, 19:41
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

Bij een automaterialen zaak kun je ze misschien nog krijgen.
Heb jaren geleden een set gekocht van midlock.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2009, 23:04
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

grote griptang. 2x keer. werkt net zo goed.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2009, 23:56
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

En een big-ass schroevendraaier.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2009, 00:14
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
En een big-ass schroevendraaier.


Is goed voor veel dingen
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2009, 16:22
erikcabrio1 erikcabrio1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 43
Default

ik heb het trouwens ook met de hand gedaan, aan bijrijders kant met spanbandje, en dan kon je de voorpijp dusdanig ver naar de andere kant trekken dat ze er daar ook op klikten dan nog wat in het midden draaien en schuiven en zitten ze beide perfect
Reply With Quote
  #11  
Old 28-04-2009, 20:34
Pedro_beetle Pedro_beetle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 8
Default

heb uiteindelijk een krik onder de pijp gezet om die tegen de collector te houden en dan een grote spanband in het haakje gedaan, vanboven in het groefje hangen en dan een groot wringijzer aan de spanband en dan met die hefboom kan je het haakje mooi op zen plaats monteren.
het is gemakkelijker met 2...

Bijde VW dealer wouden ze mij het gerief niet uitlenen... Hoewel ik er nog heb gewerkt...

nog wat frulletjes afwerken, vooral optisch en dan onsteking nog eens deftig afstellen en dan kan de zomer beginnen!

en dan kan het volgende project beginnen: low-budget-oldschool-tuning-project van een 1,8 injectie. Gewoon zoveel mogelijk uit krijgen met zo weinig mogelijk geld. Voor de lol.

succes en groeten,

Piet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum