![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een golf 5 FSI uit 2004 en deze heeft als klacht dat de auto elke keer hard, zacht, hard, zacht gaat als je constant gas geeft. Het is niet zo dat je de ene keer 40 rijd en de andere keer 50. Maar er zit een verschil in van minder als 1 km per uur.
Je kunt het vergelijken als je elke keer je gas pedaal iets intrapt. Hij heeft het vooral bij lage snelheden en lage versnellingen. Dan zal het iets meer merkbaar zijn denk ik. Ik heb de auto uitgelezen en de EGR klep bleek een storing te hebben. Dit is nu verholpen. De computer geeft nu geen foutmelding meer aan. Iemand bekent met deze klacht? Mijn vriendin heeft een golf 4 en deze heeft hetzelfde als je de cruisecontrol inschakeld. Maar wel minder als mijn golf 5. Dus denk dat het wel een bekende klacht moet zijn... Iemand suggesties?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Gasklephuis is denk ik niet schoon, anders kan het een bobine zijn of mss je lucht massa meter..?
Succes!
__________________
Dodge RAM 1500 ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Moet de computer dan geen foutmelding geven? Want heb hem wel uitgelezen. Behalve de EGR foutcode zat er verder geen foutmeldingen in.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
![]() Als je gewoon stilstaat met de auto en het gas stukje intrapt waarbij je het toerental bijvoorbeeld op 2000 toeren houdt, schommelt deze dan? Als je het gas pedaal op 1 positie houdt.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Zo arm staan ze gewoon, het is als je met een constante snelheid rijdt waarschijnlijk en heeft gewoon met de uitstoot te maken. Het spul staat zo zuinig dat je continu dat beetje meer-beetje minder gevoel hebt
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ze lopen vaak inderdaad erg arm, maar vaak kunnen ze door een update en door een aanpassingskanaal te verzetten uit de gelaagde verbranding gezet worden. Hij loopt dan een stuk beter stationair en reageert dan net iets anders op het gas. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() Precies ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En hoe doe ik dat? Heb dus wel VAGCOM gekocht maar uiteraard niet origineel..
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
![]() Kan ook niet met die kitjes. JD tuning kan het denk ik er wel uit programeren.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Bij de dealer voeren ze gewoon een update uit en passen ze een aanpassingskanaal aan.
Zal bij de betere tuner of vw specialist ook wel kunnen. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Helaas dat ik dat zelf niet kan en dat ik daardoor naar de dure dealer moet.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
![]() Een specialist als VAG techniek of JD kan het ook werdt al genoemd
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja oke. Maar als ik de auto naar JD breng ben ik denk ik een vermogen (geld) kwijt ondanks dat ik er weinig vermogen (pk's) voor terug krijg. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
JD kan meer als alleen tunen, wat software veranderen heeft hier niks mee te maken ![]() En als je niet belt zul je het ook niet te weten komen, een auto kost nou eenmaal geld ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zeg maar het zelfde vaak bij optrekken dat ik het gevoel heb dat hij in houd en dan schiet hij opeens voor uit.
Bedoel jij het zelfde en weet iemand wat dit is? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Nee dit heb ik niet. Heb het alleen bij continu gas.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#18
|
|||
|
|||
![]() ik herken het ook, zowel bij mijn Golf 4 1.9 TDI (op de cruise) en Touran 2.0 FSI van mn ma (ook op de cruise). Vooral bij snelheden tussen de 70 en 110km/u op de cruise btw....
Transporter T5 heeft het niet..?!
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb het ook al van meerdere mensen gehoord. En inderdaad op de cruise is het nog beter voelbaar. Vind het raar dat vw zo auto's afleverd. Betekend dus dat als je een nieuwe auto koop je eerst naar een tuner moet om de auto soepeler te laten lopen bij wijze van spreken. Snap best dat een auto arm afgesteld wordt ivm de zuinigheid maar het kan ook overdreven worden. Ik vind het irritant rijden nu je er op let. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#20
|
|||
|
|||
![]() nou, mijn eigen 1.9 TDI is van standaard (90PK) gechipt naar 118PK, die heeft het dus ook nog.....
Zal dus niet zozeer voor 'zuinigheid' gedaan zijn denk ik ![]()
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |