|
||||
|
||||
Bodem water in auto na stortbui...
Vanmiddag was ik bij een vriend, en auto gewoon voor de deur geparkeerd. Toen begon het te regenen, maar ach, we waren met GTA SanAndreas bezig, dus boeiend.
Ga ik rond half 5 naar huis, stap in m'n auto en het viel me al op dat al m'n ruiten beslagen waren. Naja, ook boeiend, trekt wel weg :p Auto starten, radio erin en aan, kachel aan, handrem los. Wil aanrijden en in m'n ooghoek zag ik iets schitteren. Huh? Gewoon een plas water!! WTF dacht ik Ff gekeken, maar kon toen ook niks doen, dus snel naar huis. Auto in de garage gereden, stoel eruit en echt alles van voor tot achter nat aan de pasagierskant. Meteen die dikke stoffen matten onder het vloerkleed vandaag getrokken. Die waren 10x zo zwaar geworden en waren door en door nat. Toen ff lopen dwijlen enzo. Staat nu verder te drogen. Toen ben ik naar het probleem gaan kijken, en al snel kwam ik onder de motorkap terecht. Er zaten zoveel bladeren onder die plastic bak voor het raam, dat de gaten voor het water af te voeren dicht zaten. Tenmiste, er was zoveel regen gevallen dat ie het niet aankon. Heel die bak schoon gemaakt, kwam gelijk nog wat roest tegen, dus meteen geschuurt en gespoten. Al met al een hoop gekloot door een paar bladeren...Tip voor andere misschien, maar die bak tijdig schoon Binnenkort naar de APK (voor 9 aug) dus binnenkort ff wat dingen checken Weet iemand waar ik een checklist vandaan kan halen voor dingen die je zelf kan testen/bekijken? Gijs
|
||||
|
||||
Thanx voor de tip
Had de mijne vorige week toevallig schoongemaakt . Hier alles droog |
|
||||
|
||||
die bak is bij mij al weggerot dus je bent beetje te laat met de tip
|
||||
|
||||
Beter laat, dan nooit
|
||||
|
||||
de GTI van zwager van me heeft dat aantal weken geleden ook gehad, precies hetzelfde probleem en oorzaak...........
|
||||
|
||||
Standaard probleem.
|
||||
|
||||
ook vaak dat de deur folies niet of half erop zitten dan krijg je ook water binnen...
[lol]of je raam staat open :p[/lol]
|
||||
|
||||
Gheghe...
Ik had een dommer incidentje.... Had m'n antennekabel via de kabelboom naar binnen getrokken bij mn golf... Deze was net iets te kort en trok het rubber omhoog... regen kon dus via de kabels naar binnen... OEPS Nu nog een tip voor jou... Leg je bodem vol oude kranten om de boel weer geheel droog te krijgen... Nieuwe kranten kan trouwens ook Mijn golf is weer kurkdroog... (behalve m'n passagiersstoel WHAHA maar dat komt door de bijrijdster) |
|
||||
|
||||
gewoon een vochtverdrijver in je auto plaatsen....is zon bakje...wel tijdig steeds het bakje legen....
|
||||
|
||||
vochtvreter
|
|
||||
|
||||
Ik had het met me cabrio, dus ik dacht lek dak! Maar ik had die bak dus ook vol zitten met bladeren enzo, daardoor liep het watervia de kachel me auto in! Das echt master schrikken! Maar goed, beter dat je er achter bent wat het is!
@ Iedereen: LET HIER ECHT GOED OP! (heb gehoord dat het een kwaaltje is, omdat de afvoer een dun stukkie rubber is...)
|
||||
|
||||
ksnap niet dat iedereen daar bladeren heeft...zodra ik al 1 klein beetje blad onder de kap zie trek ik alles los en word er grondig schoongemaakt
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dus jij kijkt 748 keer per dag onder de kap? (zoveel bladeren vallen hier per dag... )
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kijk bijna elke dag wel een keertje onder de kap..maar goed die van mij staat altijd binnen |
|
|||
|
|||
In een ander topic werd gevraag waarom er van die plastic doppen in de bodem van de auto zitten.......
Nou hierom dus, kun je zo het water aftappen |
|
||||
|
||||
is ook wel iets waar ik regelmatig naar kijk
|
||||
|
||||
Quote:
Ik nu ook
|
||||
|
||||
Quote:
raampjes open laten anders kan ie het niet naar buiten verdrijven :p
|
||||
|
||||
Quote:
heb jij niks beters te doen dan bladeren tellen :biggrin: zelf me golf ook ook echt laten golven van binnen., was inderdaad dat plastic van de binnkant van de deur en verstopping. heerlijk coole pootjes had ik.. :p
|
||||
|
||||
heb het zelfde gehad met mn polo 6n zaten er ook bladeren voor het gat van de afvoer.
gewoon ff raampje open laten staan stukje en vocht vreter derin en tada droog is kees |