#1
|
||||
|
||||
Verbruik Passat TDI 130pk PD
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik van mede Passat rijders. Zelf heb ik een 2004 Passat TDI met een 130Pk/96kW pompverstuiver motor, motorcode AVF, 6-bak.
Ik rij veel stadsverkeer, maar ook 80km/h wegen (geregeld optrekken). Bij normaal gebruik; 1:15 Bij opa gebruik; 1:16 Bij veel snelweg (vakantie); 1:16 Bij aanhanger gebruik; 1:13,5 M'n vorige Passat (3B met AVG 110pk/81kW, 5-bak) was veel zuiniger; 1:18 normaal, 1:20 snelweg. Wat is jullie verbruik? En zou die met een chip zuiniger worden, 1:18 ofzo? En dan vraag ik specifiek om een 3BG met 130pk motor.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
Ik rij een 2002 Passat station 2.0 20 klepper benzine met 130pk/96kW, motorcode ALT.
Ik mag al blij zijn als ik met deze de 1:10,5 haal. Ik dacht dat deze motoren toch wel iets zuiniger reden? Het meerendeel gebruik ik hem voor woon-werk verkeer dus weinig stadsverkeer en toch zo'n hoog verbruik Zijn er meer mensen die dit hebben met een Passat station 2.0 liter benzine motor?
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#3
|
||||
|
||||
't Gaat hier over een TDI, niet over benzine motoren. 1:10,5 zou ik voor tekenen met een benzine in die klasse, je wegenbelasting is hier ook naar. Dat laatste is bij mij elke maand 115 euro, en met dit verbruik is het voordeel ook ver te zoeken.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met de pd motoren is dat ze toch wel iets minder zuinig zijn als de VP TDI motoren...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Gijs,
Heb je hem al een keer uitgelezen? Als je een betrouwbaar adres zoekt voor het gemiddelde brandstofverbruik, dan kan ik je Spritmonitor.de aanraden. In deze link heb ik al de vrijheid genomen om je gegevens in te vullen. Je kunt dus zien dat je collega 130PK 2004 Passat TDI-ers gemiddeld 6,44 Liter per 100km verbruiken. Met 49 users zie ik dat wel als een betrouwbaar getal. Dit is dus 1 op 15,52. Het kan dus nog wel wat zuiniger maar niet veel...
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Nee, ik heb de auto nog nooit aan de laptop gehad. Eigenlijk verwacht ik ook niks tegen te komen, aangezien de auto verder perfect rijdt.
Handige site, kende 'm nog niet. 1:15,52 is niet echt zuinig. Dit komt op zich wel overeen met mijn verbruik.. Net heb ik even een mailtje de deur uit gedaan naar VAG techniek in Eindhoven. Daar is ie naar 170Pk te chippen, maar ik ben benieuwd of ze 'm daar ook kunnen optimaliseren.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
Ik reed met mijn passat 130 pk TDI (met 6 bak) motorcode AVF
1 op 15 binnen bebouwdekom 1 op 16 a 17 normaal gebruik 1 op 18 a 20 bij alleen snelweg verbruik 1 op 20 a 21 op vakantie zonder sleurhut natuurlijk...
__________________
Dodge RAM 1500 |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb ook een 1.9 tdi 130pk variant, automaat
Deze is gechipt naar 165pk. Wordt dagelijks snelweg mee gereden, stukje stad en 80km weg. Me vriendin rijdt het stuk snelweg en ik de stad en 80km weg. Kom dan op een gemiddeld verbruik van 1:13 Heb wel altijd de airco aan en het 19'' velgen dus dat speel ook wel een rol natuurlijk. |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb een variant van bj. 2000 met een 1e type PD motor 85KW en haalt op de snelweg rond de 1op17/18 en binnendoor 80km/h haalt ie zo 1op19/20. Motor is helemaal standaard en zitten road american 16" velgen onder.
Beide keren met normaal rijgedrag. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Zag idd later pas dat je TDI had genoemd, ff overheen gelezen. Maar kortom is het dus nog niet eens zo slecht dat mijn Passat nog 1 op 10,5 rijdt begrijp ik?! Was er stellig van overtuigd dat deze motoren zuiniger reden, maar goed waarschijnlijk iets te veel laten leiden door de mooie getallen op papier onder ideale omstandigheden Wegenbelasting is inderdaad beduidend minder dan voor de diesel variant. Ik betaal rond de €56 per maand.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) Last edited by Bumper83 : 26-11-2011 at 23:02. |
#11
|
||||
|
||||
ik ben gister belgie op en neer gereden met mijn 130 pk mijne is uit 2003 met een 5bak. gemiddeld 130 a 140 op de cruise control en stukken 160 op cruise control.
770 km gereden met ong. 50 liter diesel. (tank was nog niet leeg. zat nog iets minder als een kwart in) is een verbruik van 1 op 15.4 als je 120 rijdt dan zal hij denk ik wel zuiniger zijn, maar dat word bij mij niets. haha
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER'' |
#12
|
|||
|
|||
heb een awx in mijn a4 liggen is ook een 130 pk tdi
altijd 1:16 en altijd 130 op de snelweg.. en ben geen opa... :P
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb een jetta uit 2007 met een 110 pk diesel. mijn gemiddeld verbruik (snelweg & binnen- en buitenbebouwde kom) ligt op 1:17
Ik had het wel iets zuiniger verwacht.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb al contact gehad met VAG Techniek;
Quote:
Als er tijd is een keertje langs voor diagnose. Vandaag was het verbruik weer niet slecht. Op en neer naar Nieuwegein met een verbruik van 1:18 (5,4L/100km). Niet overdreven hard gereden, maar ook niet als Opa
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
|||
|
|||
ik rij een 2002 100pk tdi (avd motor dacht ik)
gecombineerd verbruik is ongeveer 7,3- 100 als het beter kan dat hoor ik t graag, en t liefst dan ook hoe |
#16
|
||||
|
||||
Valt dan weer tegen he,
ik heb zelfde hoor, ik een stuk of 6 gehad nu. 4 maal de 3b, met 1 x de 90 pk en 2 maal afn, 110 pk tdi. deze was het meest zuinig, de pd ik heb nu een automaat, maar doe ook zoiets, een km of 700 op tank diesel. Wat je met een afn, de oude niet pompe duse wel 900 kon, dus al met al is het winst met een diesel en benzine al eens stap kleiner geworden met de pd motors. Maargoed we hebben deze nu, en cruist wel relax.. |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb met mijn golf 4 pd130 100.000 km gereden,
ik kwam nooit hoger als 1:15 1:15,5 vakantie met sleurhut van 1200 kg 90 km/h verbruik 1:11 ik vond hem ook niet zuinig, maar heb het maar voor lief genomen je hebt tenslotte ook een leuk koppel
__________________
Married with children Golf MK4 PD130 2002 |
#18
|
||||
|
||||
Tsja, ik heb het ondertussen ook maar geaccepteerd
Het koppel is idd erg lekker. Aanhangwagen (+kever erop, 1500kg) erachter en in bergachtig gebied (Vught - Bitburg) was bij mij 1:13,5 Een ander chipje erin zit ik nog steeds te overwegen, misschien in 't voorjaar. Eerst wat andere dingen afwerken
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
||||
|
||||
Een gemiddeld verbruik van 1/16 met een 130 pk pd 6bak is normaal.
Storing zoeken is verloren tijd. Mijn pa rijd als een opa en komt ook niet veel verder. Deze motor bakcombi is geen zuinigheids wonder. De 6 is ook geen extra versnelling achter de 5. De 1e versnelling is ook korter.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#20
|
||||
|
||||
qua dat snap je niks van auto's vroegere tdi waren echt zuiniger, en dus schoner
voor het milieu, maar mijnt is ook om en bij die gooi, ik vind er ook niet veel meer aan, voorheen reed ik bijna 1000 km op een tank, nu goed 800. bijde keren deed ik rustig aan, nu automaat. maar is een groot verschil die 200 km. Vorige was een afn die ik berekend had. |