Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2014, 16:08
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default het golf cabrio probleem

ik begin me echt af te vragen wat er aan de hand is met de golf 1 cabrio markt

de een vraag bijna 3500 euro voor een cabrio van 91' die dus niet eens belastingvrij is, en de ander vraagt 900 euro voor een 79'er in best goede staat.. ik dacht eerst dat gewoon de nieuwere modellen meer waard waren dan de oude ( eigenlijk ook stom ) maar je hebt er ook bij van 91 die maar weer 500 kosten..

het rare is ook dat voor perfecte cabrio's zonder roest e.d. maar alleen met een scheur in het dak, vaak al als sloop auto worden gezien dit zal vast ook wel met meer modellen zo zijn, alleen de cabrio's worden met bosjes gedemonteerd en in onderdelen verkocht, en liggen net zo goed op de sloop.. (eigenlijk niet zo stom want dan krijg je er meer voor, maar toch...) zou de mijne dan misschien ooit nog een keer geld waard worden?

en dan kijk je of het aan de motoren ligt, of het een gl/gli/lx is... maar daar ligt het ook niet aan.. ook ligt het niet aan de kmstand want ik heb genoeg mensen gezien die nog 2750 euro vragen voor een golf met 250.000km op de klok.. niet dat de motoren niet goed zijn, maar 250.000 is wel veel. ze durven zelfs voor de in mijn ogen minder gewilde 'amerikaanse versies' meer te vragen dan voor gewoon europese versies

ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2014, 16:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Ik heb geen idee, maar ik zie het ook wat je daar beschrijft de prijzen zijn lijkt wel uit de lucht gegrepen.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2014, 16:12
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

tja... maarja dat zijn vooral de autobedrijven die niet hun research doen? maar ook particulieren vragen veel verschillende bedragen.. en ik meen altijd het spreekwoord te hebben gehoord 'when the roof goes down, the price goes up' niet in dit geval dus?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2014, 16:19
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
tja... maarja dat zijn vooral de autobedrijven die niet hun research doen? maar ook particulieren vragen veel verschillende bedragen.. en ik meen altijd het spreekwoord te hebben gehoord 'when the roof goes down, the price goes up' niet in dit geval dus?


Hangt ervanaf waar je kijkt en wat je zoekt. Als je een cabbie zoekt zou ik er snel eentje op de kop tikken want vanaf nu verwacht dat ze alleen maar duurder worden, economie trekt aan, warme zomer.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-02-2014, 16:22
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Hangt van een aantal factoren af

- tijd van het jaar. In de zomer zijn ze duurder / gewilder als in de winter
- bijzonder uitvoeringen. De latere classicline's en sportline's zijn een stuk gewilder
- een nette harde onverprutste cabrio is serieus zeldzaam.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #6  
Old 20-02-2014, 16:31
Miez Miez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 84
Default

Daar wil ik aan toevoegen;

-de samenstelling van sommige voertuigen is dubieus (autos uit de tijd dat omkatten veel gebeurde) zo kocht ik bijna een Gli op kenteken waar een 1.8 carb in zat. Deze wetenschap komt de markt niet ten goede.
-de auto zit imho niet meer in de semi-exclusieve hoek (overal te koop voor absurde prijzen), met Goljes III is het nog erger volgens mij.

Ik zeg vasthouden dat ding en koesteren.

Ik heb sinds zeer kort een Golfje 1 met vast dak, gewoon lekker houden!
__________________
'The truth is not afraid for questions'
Reply With Quote
  #7  
Old 20-02-2014, 16:44
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Hangt ervanaf waar je kijkt en wat je zoekt. Als je een cabbie zoekt zou ik er snel eentje op de kop tikken want vanaf nu verwacht dat ze alleen maar duurder worden, economie trekt aan, warme zomer.


heb er al eentje een white edition (zijn vaak toch iets duurder dan de andere) waarom weet ik nog steeds niet want kan er maar niet achter komen hoeveel er precies van gemaakt zijn
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #8  
Old 20-02-2014, 16:47
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

klopt, zal ook met de tijd van het jaar te maken hebben, mar dan zouden ze allemaal de prijs omlaag moeten doen, maar ik verwacht dat de prijs van cabbie's wel hoger zal worden tegen de tijd dat het zomer is, maar het grote/absurde prijsverschil zal blijven..

ik snap gewoon niet wat mensen dan zo aantrekt van die classic en sportline's.. de meeste zijn na '88 dus vallen niet in de kwartregeling, bijna iedereen rijd voort met een kwartet set/clipperset rond... ik zie niet in waarom ze zo gewild zijn..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #9  
Old 20-02-2014, 16:54
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

roest....

veel minder roest dan een oudere golf 1 , wat meer "moderne" techniek (Golf 2)

En als je die 3 tientjes belasting in de maand niet op kunt brengen, moet je geen auto gaan rijden.....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2014, 17:06
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
roest....

veel minder roest dan een oudere golf 1 , wat meer "moderne" techniek (Golf 2)

En als je die 3 tientjes belasting in de maand niet op kunt brengen, moet je geen auto gaan rijden.....


das waar meeste golfjes 1 van voor '87 hebben vaak wel roest inderdaad.. maar op deze manier krijg je straks wel dat er maar heel weinig oude cabrio's over gaan blijven.. ga maar eens zoeken naar een cabriotje van '79 of '80.. deze staan er gewoon bijna niet meer op, en al ga je in duitsland zoeken, ook daar staan er weinig tot geen op... het rare is dat bouwjaar 81' tot eind '83 er dan weer wel heel veel van op staan en 84 tot 85 weer weinig.. en daarna staan er wel weer veel op... misschien moet ik maar eens gaan rond kijken of ik ergens de verkoopcijfers kan vinden, misschien zijn er toen ook minder gebouwd
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2014, 21:27
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

MK 1 Cabrio markt is heel raar op een of andere manier.
Ik snap er geen hout van.

Maatje van me heeft er één te koop staan, een '85er. koets is lelijk maar bodem is keihard, goede 1.8 carb motor (90pk) en zgan dak (2 jaar oud, goed frame), nog een half jaartje APK.

Staat te koop voor 600 euro, maar mag voor 400 euro weg.

Paar mensen komen kijken, maar die verwachten allemaal een strakke nette auto , terwijl bij de advertentie zelf voor onderdelen staat. Zal binnenkort ook dan wel het dak eraf trekken worden, motor met bak eruit, de rest na de oud ijzer boer. Dan brengt die nog meer geld op ook eigenlijk

Nou is bij deze auto gewoon het probleem dat je voor 500-1000 euro meer koop je er een die er netjes uit ziet. Ik merk wel dat het een beroerde markt is, want zelfs voor onderdelen willen ze hem niet hebben.

Als ik er zelf een zou kopen zou het een 88-92 zijn met 2H motor een nette. en dan geen bijzondere uitvoering. Zijn nog best goede auto's

Last edited by arthur : 20-02-2014 at 21:29.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2014, 22:07
Marcel_VW's Avatar
Marcel_VW Marcel_VW is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 357
Send a message via MSN to Marcel_VW
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan

En als je die 3 tientjes belasting in de maand niet op kunt brengen, moet je geen auto gaan rijden.....


+1
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2014, 22:26
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Ik ben ook aan het kijken naar mk1 cabrio's. Nu zie ik alleen nog de advertenties, maar die prijzen verschillen inderdaad flink. Pas nog een op het oog nette Royal Blue met beige leer en aftermarket velgen voor iets boven de 1000e.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-02-2014, 23:50
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2014, 07:02
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.


Denk dat je hiermee de vinger precies op de zere plek legt.
Reply With Quote
  #16  
Old 21-02-2014, 07:52
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.


Precies.

Daarnaast denk ik dat de nieuwe oldtimerregeling een groot aandeel heeft. De vraag naar <'87 auto's zakt in, dus als je je auto snel wil verkopen moet je flink zakken met de prijs (zie prijsdaling <'87 diesels). Heb je geen haast en wil je je investering terug, dan houd je je aan de 'oude prijzen' vast.

Ik denk dat het even zoeken is naar een nieuwe balans. De oude regeling zorgde voor een kunstmatig groot verschil tussen een '86er Golf en '91er Golf. Nu dat belastingvoordeel voor een groot deel weggevallen is, is een '91er Golf voor sommigen wel interessanter.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-02-2014, 08:13
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.


Reply With Quote
  #18  
Old 21-02-2014, 09:41
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.

Eens, maar waarom kopen dit soort mensen dan geen mk3 cabrio? Die zijn aanzienlijk goedkoper. Of zijn die ook over het algemeen slechter?
Reply With Quote
  #19  
Old 21-02-2014, 09:50
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Een mk1 cabrio heef toch meer charme dan een mk3 vind ik dan
Reply With Quote
  #20  
Old 21-02-2014, 10:14
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Eens, maar waarom kopen dit soort mensen dan geen mk3 cabrio? Die zijn aanzienlijk goedkoper. Of zijn die ook over het algemeen slechter?


Roest problemen zijn bij een mk3 zijn vele malen groter dan bij een mk1 cabrio.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!

Last edited by Jeff : 21-02-2014 at 10:52.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum