#1
|
||||
|
||||
het golf cabrio probleem
ik begin me echt af te vragen wat er aan de hand is met de golf 1 cabrio markt
de een vraag bijna 3500 euro voor een cabrio van 91' die dus niet eens belastingvrij is, en de ander vraagt 900 euro voor een 79'er in best goede staat.. ik dacht eerst dat gewoon de nieuwere modellen meer waard waren dan de oude ( eigenlijk ook stom ) maar je hebt er ook bij van 91 die maar weer 500 kosten.. het rare is ook dat voor perfecte cabrio's zonder roest e.d. maar alleen met een scheur in het dak, vaak al als sloop auto worden gezien dit zal vast ook wel met meer modellen zo zijn, alleen de cabrio's worden met bosjes gedemonteerd en in onderdelen verkocht, en liggen net zo goed op de sloop.. (eigenlijk niet zo stom want dan krijg je er meer voor, maar toch...) zou de mijne dan misschien ooit nog een keer geld waard worden? en dan kijk je of het aan de motoren ligt, of het een gl/gli/lx is... maar daar ligt het ook niet aan.. ook ligt het niet aan de kmstand want ik heb genoeg mensen gezien die nog 2750 euro vragen voor een golf met 250.000km op de klok.. niet dat de motoren niet goed zijn, maar 250.000 is wel veel. ze durven zelfs voor de in mijn ogen minder gewilde 'amerikaanse versies' meer te vragen dan voor gewoon europese versies ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb geen idee, maar ik zie het ook wat je daar beschrijft de prijzen zijn lijkt wel uit de lucht gegrepen.
|
#3
|
||||
|
||||
tja... maarja dat zijn vooral de autobedrijven die niet hun research doen? maar ook particulieren vragen veel verschillende bedragen.. en ik meen altijd het spreekwoord te hebben gehoord 'when the roof goes down, the price goes up' niet in dit geval dus?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Hangt ervanaf waar je kijkt en wat je zoekt. Als je een cabbie zoekt zou ik er snel eentje op de kop tikken want vanaf nu verwacht dat ze alleen maar duurder worden, economie trekt aan, warme zomer. |
#5
|
||||
|
||||
Hangt van een aantal factoren af
- tijd van het jaar. In de zomer zijn ze duurder / gewilder als in de winter - bijzonder uitvoeringen. De latere classicline's en sportline's zijn een stuk gewilder - een nette harde onverprutste cabrio is serieus zeldzaam.
__________________
Cabby |
#6
|
|||
|
|||
Daar wil ik aan toevoegen;
-de samenstelling van sommige voertuigen is dubieus (autos uit de tijd dat omkatten veel gebeurde) zo kocht ik bijna een Gli op kenteken waar een 1.8 carb in zat. Deze wetenschap komt de markt niet ten goede. -de auto zit imho niet meer in de semi-exclusieve hoek (overal te koop voor absurde prijzen), met Goljes III is het nog erger volgens mij. Ik zeg vasthouden dat ding en koesteren. Ik heb sinds zeer kort een Golfje 1 met vast dak, gewoon lekker houden!
__________________
'The truth is not afraid for questions' |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
heb er al eentje een white edition (zijn vaak toch iets duurder dan de andere) waarom weet ik nog steeds niet want kan er maar niet achter komen hoeveel er precies van gemaakt zijn
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#8
|
||||
|
||||
klopt, zal ook met de tijd van het jaar te maken hebben, mar dan zouden ze allemaal de prijs omlaag moeten doen, maar ik verwacht dat de prijs van cabbie's wel hoger zal worden tegen de tijd dat het zomer is, maar het grote/absurde prijsverschil zal blijven..
ik snap gewoon niet wat mensen dan zo aantrekt van die classic en sportline's.. de meeste zijn na '88 dus vallen niet in de kwartregeling, bijna iedereen rijd voort met een kwartet set/clipperset rond... ik zie niet in waarom ze zo gewild zijn..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
das waar meeste golfjes 1 van voor '87 hebben vaak wel roest inderdaad.. maar op deze manier krijg je straks wel dat er maar heel weinig oude cabrio's over gaan blijven.. ga maar eens zoeken naar een cabriotje van '79 of '80.. deze staan er gewoon bijna niet meer op, en al ga je in duitsland zoeken, ook daar staan er weinig tot geen op... het rare is dat bouwjaar 81' tot eind '83 er dan weer wel heel veel van op staan en 84 tot 85 weer weinig.. en daarna staan er wel weer veel op... misschien moet ik maar eens gaan rond kijken of ik ergens de verkoopcijfers kan vinden, misschien zijn er toen ook minder gebouwd
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#11
|
|||
|
|||
MK 1 Cabrio markt is heel raar op een of andere manier.
Ik snap er geen hout van. Maatje van me heeft er één te koop staan, een '85er. koets is lelijk maar bodem is keihard, goede 1.8 carb motor (90pk) en zgan dak (2 jaar oud, goed frame), nog een half jaartje APK. Staat te koop voor 600 euro, maar mag voor 400 euro weg. Paar mensen komen kijken, maar die verwachten allemaal een strakke nette auto , terwijl bij de advertentie zelf voor onderdelen staat. Zal binnenkort ook dan wel het dak eraf trekken worden, motor met bak eruit, de rest na de oud ijzer boer. Dan brengt die nog meer geld op ook eigenlijk Nou is bij deze auto gewoon het probleem dat je voor 500-1000 euro meer koop je er een die er netjes uit ziet. Ik merk wel dat het een beroerde markt is, want zelfs voor onderdelen willen ze hem niet hebben. Als ik er zelf een zou kopen zou het een 88-92 zijn met 2H motor een nette. en dan geen bijzondere uitvoering. Zijn nog best goede auto's Last edited by arthur : 20-02-2014 at 21:29. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
+1 |
#13
|
|||
|
|||
Ik ben ook aan het kijken naar mk1 cabrio's. Nu zie ik alleen nog de advertenties, maar die prijzen verschillen inderdaad flink. Pas nog een op het oog nette Royal Blue met beige leer en aftermarket velgen voor iets boven de 1000e.
|
#14
|
||||
|
||||
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Denk dat je hiermee de vinger precies op de zere plek legt. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Precies. Daarnaast denk ik dat de nieuwe oldtimerregeling een groot aandeel heeft. De vraag naar <'87 auto's zakt in, dus als je je auto snel wil verkopen moet je flink zakken met de prijs (zie prijsdaling <'87 diesels). Heb je geen haast en wil je je investering terug, dan houd je je aan de 'oude prijzen' vast. Ik denk dat het even zoeken is naar een nieuwe balans. De oude regeling zorgde voor een kunstmatig groot verschil tussen een '86er Golf en '91er Golf. Nu dat belastingvoordeel voor een groot deel weggevallen is, is een '91er Golf voor sommigen wel interessanter. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Eens, maar waarom kopen dit soort mensen dan geen mk3 cabrio? Die zijn aanzienlijk goedkoper. Of zijn die ook over het algemeen slechter? |
#19
|
|||
|
|||
Een mk1 cabrio heef toch meer charme dan een mk3 vind ik dan
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Roest problemen zijn bij een mk3 zijn vele malen groter dan bij een mk1 cabrio.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 21-02-2014 at 10:52. |