#1
|
|||
|
|||
Carburator vervangen
Hoi
Na dat Piedbourg me voor de zoveelste maal kopzorgen bezorgd wil ik graag een nieuwe carbu op mijn Golfje. Ik lees echter zoveel verschillende dingen dat ik nu met een paar vragen zit. De eerste vraag is welke ik moet kopen? Ik hoor veel over de Weber 32/34 dmtl voor 1.6 (tot 91), maar ik hoor ook hier en daar de naam Solex vallen, welk alternatief wordt hier aangeraden? De tweede vraag is of er veel aanpassingen moeten gebeuren om die carburator er in te krijgen? Ik lees dingen over de pakking die niet past, de luchtfilter die niet past en dan maak ik me nog zorgen om die handmatige choke (is daar echt alles voor voorzien of zal ik zelf voor hendeltjes moeten zorgen?) En als die erop staat, draait die dan ook meteen of moet die dan nog helemaal afgeregeld worden? De derde en laatste vraag is waar ik die dingen in godsnaam kan kopen? Ik woon in regio Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen) en ik wil eigelijk liever niet bestellen uit Engeland. Ik denk aan winkels als Autorama in Hamme of Autovak in Kontich? Of zijn er hier mensen die ze 2dehands aan mij willen verkopen. Dan nog even mijn excuses voor de dringend vermelding maar ik zou een antwoord moeten hebben zo snel mogelijk want vrijdagavond gaat hij binnen voor wat kleine dingetjes in orde te brengen en als dat beter door de garagist gedaan wordt (voor afregeling etc.) zou ik dat graag ineens aan hem vragen... Alvast bedankt voor jullie feedback!! PS.: nog even vermelden dat ik een Golf II 1.6 rabbit van 1991 (benzine) heb. Last edited by ShortyEx : 10-02-2013 at 12:13. |
#2
|
|||
|
|||
Gebruik de search functie eerst eens al je vragen worden daar beantwoord...
Waarom trouwens niet in Engeland bestellen, ik heb de mijne daar jaren geleden ook gekocht en die was een stuk goedkoper dan in Nederland.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
Neem eens contact met deze op,suc6 |
#4
|
|||
|
|||
Zou gewoon een weber 32/34 nieuw kopen voor jouw type motor/bak, dan kloppen de sproeier bezettingen ook meteen en kun je hem zo monteren.
Gewoon in engeland bestellen, daar zijn ze vaak net zo goedkoop als je ze hier tweedehands ziet. Als het je niet uit maakt om een paar honderd euro maar te betalen zijn er hier in nederland ook wel een paar adressen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 10-02-2013 at 10:06. |
#5
|
|||
|
|||
Dus gewoon in GB bestellen? En als je bedoeld zo op monteren betekent dat dat ik dan nog zal moeten knoeien om hem echt goed te doen draaien of wordt daar echt plug 'n play mee bedoeld?
(Trouwens ik heb search&Google gebruikt, dit zijn vragen waar ik daar geen uitsluitend antwoord op vond, in tegendeel zelf...) |
#6
|
|||
|
|||
Carburateur is zo pas te krijgen --> plug en play, choke kabel komt in de uitsparing in dashboard.
Je hoeft allen co en toeren af te stellen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#7
|
|||
|
|||
Ik denk dat ik hem gewoon ga binnen doen in dat geval, zien wat ze er al mee kunnen want er is het één en ander mis voor de rest ook. Ik ga deze zomer naar Engeland en als hij dan toch zoveel goedkoper is daar dan koop ik hem meteen als ik er ben. Als het verschil in prijs zo groot is en de verzendkosten er ook nog bijkomen dan zweet ik het nog wel even uit met de rommel die er in zit.
Nu ik toch deze post heb geopend. Zijn er nog stukken die ik dan beter van daar meeneem, die goedkoper zijn als hier. Dan bedoel ik in dat geval wel stukken die mijn motor terug wat nieuw leven kunnen inblazen? Bedankt voor jullie meningen alvast :-) |
#8
|
|||
|
|||
Gewoon online bestellen, het zijn juist de online shops die het goedkoop maken.
Denk ook dat er bijna geen een shop is die dit standaard op voorraad heeft. Verzenden kost ook niet veel, was meen ik 330 kwijt incl verzenden, een paar jaar terug.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
Er zit hier iemand op het forum die ze reviseerd.. Dragongreen is volgens mij zijn forumnaam..
Heeft hier wel meerder topics lopen..
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb hem uiteindelijk gekocht bij Fast Road Cars in UK, heel vriendelijke mensen en heel vlot geleverd.
Alles zat er bij en samen met een handleiding die ik gevonden heb, heb ik hem er keurig op gekregen. De handleiding: http://cowbie.net/car/weber.htm Heel erg bedankt voor alle feedback! |
#11
|
||||
|
||||
Daar heb ik de mijne toen ook gekocht...snel contact, snelle levering. Heb je er ook een K&N luchtfilter bij? Daar gaan ze zo fijn van klinken!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
|||
|
|||
Zit voorlopig nog de ori luchtfilter op, mijn budget rekte het niet van nog extra kosten te doen deze maand (heb ook nog de waterpomp moeten vervangen). Maar hij draait nu echt wel heel mooi en rijdt een pak soepeler/vinniger dan er voor.
Welke K&N luchtfilter heb je er op staan? Zo'n inleg voor in de ori-behuizing? |
#13
|
||||
|
||||
Nee, ik heb toen een open luchtfilter besteld, ook bij fastroadcars van K&N:
En dat klinkt dan zo:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
Wat rijd er eigenlijk voor je?
|
#15
|
||||
|
||||
oude BMW
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
|||
|
|||
Ah maar da's een gewone luchtfilter, Ik hou liever de ori behuizing met K&N inlegfilter of zou in de toekomst misschien kiezen voor een volledig systeem van K&N. Ik wil in ieder geval blijven bij een cold air intake systeem omdat toch nog steeds zijn voordelen heeft imo.
Merk je ook prestatie verschil met een goede K&N luchtfilter? Dat zal wel minimaal zijn wellicht of niet? |
#17
|
|||
|
|||
Een K&N inlegfilter is naar mijn mening helemaal weg gegooit geld.
Enigste voordeel is dat hij nooit vervangen hoeft te worden maar voor het geld hoef je niet te doen want het orginele filter kost ook niet zo veel. Kwa vermogen en geluid zul je met een inlegfilter niks merken. Met een open filter heb je tenminste nog een mooi geluid.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Maar als de keuze gaat tussen een cold air intake set van K&N of een open K&N filter dan veronderstel ik toch dat de eerste de beeste keuze is?
Ik vind eerlijk gezegd dat hij nu ook al een mooi ronkje heeft en hij draait echt heel mooi en soepel met de Weber.. We zien wel wat de toekomst (en de geldbeugel) brengt :-p |