|
|||
|
|||
golf 2 projekt motorswap
omdat het oude blok aan vernieuwing toe is en wel iets anders wou dan een 1.6 75pk heb ik er een corrado g60 er bij gekocht.
De bedoeling is om de corrado als donor te gebruiken. ben afgelopen zaterdag wezen te kijken en zal binnen kort de auto ophalen. dan wordt de auto gestript en alle bruikbare onderdelen hou ik en de rest moet maar in de verkoop. eerst pakken we het motorblok aan nieuwe lagers pakingen en dergelijke. de g ladder was net opnieuwe geriviceerd bij van vucht dus die hoeft niet worden te gereviceerd. als alles klaar is en compleet is word de motor omgezet zal waarschijnlijk na de zomer worden. ook word de motor ruimte opnieuw gespoten. als iemand nog tips heeft waar ik even om moet denken hoor ik dat graag. Last edited by Ronald18 : 08-05-2012 at 16:12. |
|
|||
|
|||
weet iemand hoe het zit met de achteras en remen van een corrado kan ik dit zo 1op1 over zetten of moet ik perse èèn van een golf g60 hebben?
|
|
|||
|
|||
dikke mk2! ben benieuwd hoe deze na de swap er uit zal zien
|
|||
|
|||
Achteras kun je gebruiken van een G60 of een 16V. Corrado gaat volgens mij niet passen.
|
|
||||
|
||||
alles van de corrado past 1op1.
|
|||
|
|||
Quote:
Achteras ook? Dan heb ik weet wat geleerd. |
|
|||
|
|||
Quote:
oke bedankt komt dat wel goed. zaterdag halen we de auto op. zal dan wel even wat foto`s maken. |
|
|||
|
|||
vandaag de corrado opgehaald
alvast wat begonen te demonteren. volgende week lang weekend zal dan zo veel mogelijk strippen. als iemand nog belangstelling heeft voor onderdelen stuur maar een pm. |
|
|||
|
|||
alweer een poosje geleden maar we zijn eindelijk begonnen
de corrado is gedemonteerd en onderdelen verkocht eindelijk weer ruimte in het garage ook is de motor al uit elkaar en deze wordt vanneweek weggebracht om te honnen en te vlakken. versnellingsbak is gister weggebracht en wordt helemaal nagekeken hoop dat eind van de maand de motor klaar is en dan kunnen we beginnen om de oude motor er uit te halen. en nog een hele vracht met onderdelen thuis gekregen |
|
|||
|
|||
versnellingsbak weer terug gekregen
waren 2 lager stuk. is weer netjes schoongemaakt en hij is meteen getest Ook heb ik het onderblok weer terug gekregen. inmiddels zijn we alweer aan het opbouwen gaat de goede kant op. effe wat foto`s |
|
||||
|
||||
Netjes
verder ook wijzigingen aan de motor qua vermogen? |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
|
||||
|
||||
nouja netjes....niet om wat te zeggen,maar ik zou zelf geen standaard zuigers meer in dit onderblok zetten,met zulke stootranden.
|
||||
|
||||
Idd, als die er na het hohnen niet uit zijn, beter overmaats gaan dan?
Mooi project wel!
|
|
|||
|
|||
Vermogen blijft het zelfde lopen ze het best
Er zitten geen stoot randen in lijkt mischien op de foto zo |
|
||||
|
||||
Quote:
je mag zelf weten of je het zo op gaat bouwen,maar om te zeggen dat het door de foto komt is onzin.een kind kan zien dat de hoonsteen niet het hele cilinder oppervlak heeft geraakt,en de cilinder op de niet geraakte plekken dus verder uitgesleten is.
|
||||
|
||||
lijkt mij indd ook dat dit wel duidelijk op de foto te zien is
wel een heerlijk golfje met goeie plannen
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Quote:
Gelukig hoef ik jouw niet te overtuigen dat het wel goed zit |
|
||||
|
||||
Het zal wel lopen, maar als iemand die voor z'n werk motoren reviseert zegt dat dat misschien anders moet, plus 2 die er ook wel het een en ander van weten....het is advies, meer niet
|
|
|||
|
|||
Ach, hij wil het vast later nog een keertje over doen!?