|
||||
|
||||
uitlaatvraag 1.4 AEX
hallo
omdat mijn uitlaat aan het vergaan is heb ik een vraag.... het flexibele stuk in de voorpijp is verrot en wil nu een nieuwe voorpijp monteren maar....... op mijn etka cd en zoeken opt net kom ik tot de conclusie dat mijn katalysator demontabel moet zijn(flens-bout verbinding) van de voorpijp maar als ik onder mijn auto kijk is dit 1 stuk dus kat zit aan voorpijp vast gelast. wie heeft dit ook?? of is er een ander voorpijp onder mijn golf geknoeid???? gaat om een golf van 1996 AEX motor. alvast bedankt.
|
||||
|
||||
Dit is bij oudere type's vaak los te halen.
Bij nieuwere types zit deze vast. Bij de 16v gti is dat bijvoorbeeld ook. De oude is met boutverbinding. Bij de nieuwe is de kat 1 geheel met het spruitstuk.
|
||||
|
||||
ben er dus nu ook achter gekomen dat het subframe los moet om het gehele deel te vervangen en ze daarom nu boutverbindingen hanteren(is mij ten gehore gekomen :-))
misschien slijp ik het flexibele deel er wel tussenuit en las er een nieuwe tussen.
|
||||
|
||||
nieuw voorpijp en kat besteld(2 losse delen) in duitsland......
compleet met pakking bouten enz..... scheelt weer 137 euro