#1
|
||||
|
||||
nokkenas sensor abf doormeten
Hallo even een vraag. Ik heb mijn abf motor uit gelezen en hij gaf als foutcode de nokkenas sensor. Hoe kan ik meten of de sensor kapot is of dat het misschien aan de bekabeling ligt?
Het is een donor motor voor een scirocco 1 maar hij moet eerst goed lopen voor we hem eruit halen. Motor komt slecht op toeren/geen vermogen dus daarom had ik hem uitgelezen. Het is trouwens een rotor ontsteking. Gr. Ron
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#2
|
|||
|
|||
Heb je hem met lopende motor uitgelezen ??
Bij sommige motoren krijg je storing op de nokkenassensor G40 als de motor niet loopt, dit is normaal.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Ja ook met lopende motor. Ik heb foutcode 0515. dus ff gekenen op www.gerritspeek.nl. Is de nokkenas sensor. daar staat ook minder vermogen en hoog benzineverbuik. Dat heb ik allebij.
Daarom wil ik de sensor doormeten maar weet alleen niet hoe.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#4
|
||||
|
||||
Kortsluiting naar massa ↔ (Short to Ground)
Mogelijke verschijnselen: Verminderd vermogen Verkeerde emissies Hoog brandstof verbruik Timing van de nokkenas buiten specificaties Mogelijke oorzaken: Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect Bedrading naar (G40) defect (G40) defect Als je de storing kunt wissen met niet draaiende motor (!) dan is de distributie van tijd af. Mogelijke oplossingen: Check / vervang zekering(en) haal de zekering(en) er uit maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op) zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen) zekering(en) terugplaatsen / vervangen Controleer bedrading naar (G40) Controleer / vervang (G40) Check / distributie Dit heb ik van de site weet iemand welke zekering ik moet hebben?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#5
|
|||
|
|||
Meestal zijn de buitenste van de drie draden de + en - en de middelste de signaaldraad, meen dat op de middelste ook spanning wordt op gezet wordt door het regelapparaat.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
Moet ik hem meten met draaiende motor?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
||||
|
||||
een abf heeft geen nokkenassensor
|
#8
|
||||
|
||||
Wat is het dan voor sensor. (g40 word hij genoemd)
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
|||
|
|||
G40 is je hall sensor IN je ontstekingshuis. Als de motor loopt werkt hij. Deze fout werd vroeger gegenereerd als de motor stil staat met uitlezen.
|
#10
|
||||
|
||||
Hall sensor is toch het type? Hij geeft de code ook met draaiende motor.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#11
|
||||
|
||||
halgever dus
|
#12
|
||||
|
||||
oftewel,hallgever
even ander ontstekinkje aanprikken om te testen een idee?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
En wat doet de hallgever dan? Is deze door te meten?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#14
|
||||
|
||||
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00515.html
Er staat toch echt nokkenassensor en op zijn duits hallgeber En hallgeber is vrijvertaald hallgever.......dus
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
de stand van de nokkenas doorgeven aan de ecu[motorcomputer]. je zou zeg maar kunnen stellen dat je hallgever de nokkenassensor is[g40]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zeg beste idee van de dag Ga ik morgen ff proberen
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#17
|
||||
|
||||
We hebben nog niet kunnen testen met een andere ontsteking maar we hebben wel ff de hallgever gemeten en hij geeft een signaal af dus doet hij het lijkt me. Wat kan ik nog meer meten of de ecu wel een signaal krijgt?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#18
|
||||
|
||||
Probleem opgelost. Distributie stond 3 tanden verkeerd
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |