#1
|
|||
|
|||
benzinewagen ombouwen naar diesel
hoi jongens,
Kan iemand me een aantal tips geven om een benzinegolf 1-2 om te bouwen naar diesel? Is dit vrij eenvoudig te doen of is dit echt een berg werk? ik heb namelijk zicht op een heel mooi golfje 2, benzine,geen roest, weinig km. Supernet ding. Alleen door de kilometers die ik maak is een diesel interessanter. Bedankt! Groet, Marcel |
#2
|
|||
|
|||
Hier hebben we een hele mooie zoekfunctie voor.
Het is heel simpel je neemt een diesel en schroeft de diesel in de golf 2 en vervolgens laat je hem omkeuren.......
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Ja vrij simpel. Als het een 1300 benzine is moet je nog een andere radiateur en zal je het schakelmechanisme moeten aanpassen en de downpipe ook.
Verder is het goed te doen en anders kan je het hier ook vragen/zoeken. |
#4
|
|||
|
|||
bedankt voor de reacties; dien ik ook de brandstoftank/leidingen aan te passen?
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Je kunt je ook afvragen of het wel de moeite waard is? Van het geld dat die ombouw kost kun je best een aantal tanken benzine kopen... En op de vraag of het eenvoudig te doen is... Dat ligt aan jezelf. Hoe handig ben je? Heb je de kennis? Heb je de gereedschappen en werkruimte? Het is ook eenvoudig als je zegt: Oude motor eruit, nieuwe erin, omkeuren en rijden maar. Maar als je gaat beginnen: Auto binnen rijden motorkap ontgrendelen, open doen, stang eronder zetten, pff koelvloeistof aftappen, benzinetank leegmaken, alles losmaken. pfff wat een berg werk. Nu past mijn versnellingsbaksten niet, enz. enz. Dan is het wel heel veel werk hoor. Daarom het advies. Bezint eer ge begint. Lees veel projecttopics, er zijn er veel. zoek met de search en google. Zorg dat je weet wat je kan verwachten en maak dan een weloverwogen beslissing. En als je ervoor gaat raad ik je aan om een rijdende donor auto te kopen. Je weet dan dat de motor en aanbouwdelen compleet zijn, dit kan je later een hoop geld en speurwerk besparen. Edit: Ik heb net je blog bekeken en ik denk dat jij een dieseltje wel "eenvoudig" in een benzine golf legt.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 Last edited by M1974 : 26-10-2012 at 10:29. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Het is maar net wat voor motor dat je erin wilt en wat je basis is, als je nieuwe motor gewoon compleet uit een golf 2 komt is het zo om te bouwen, als er een tdi in komt wordt het al lastiger
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Eens. Maar dan nog vind de één het allemaal eenvoudig en een ander moeilijk.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#8
|
|||
|
|||
prima te doen, heb het ook met een cabrio gedaan, meer uit hobbby en omdat het benzine blok ruk was
beste kan je een donor auto hebben , dan kan je het meeste overschroeven!
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#9
|
|||
|
|||
je hebt een pm
|
#10
|
||||
|
||||
Als je je een beetje inleest en vooraf spul bij elkaar zoekt is het zeer goed en snel te doen.
Van een 1.3 naar 1.6 d/td heb je nodig: -Motor compleet eventueel met motorkabelboom is niet noodzakelijk -versnellings bak -schakel mechaniek incl schakeltoren -brandstof filter incl steuntje aan veerpoot mag ook golf3,caddy -radiateur slangen kun je omzetten -KM teller kabel voor een 020bak -gaskabel -choke kabel voor koudstart vervroeger -Als je een diesel motorkabelboom hebt ook een teller unit voor diesel Zelf maak ik meestal zelf een voorgloei kabelboompje met gloeirelais en controlelamp -uitlaat voor pijp Het is inderdaad het eenvoudigst om er een complete auto bij naast te hebben. Maar met losse delen ook goed te doen.
__________________
DIRTY DIESEL |
#11
|
|||
|
|||
MR 4 Speed
Ik heb nog 1.6 td compleet liggen met kabel boom enz |