Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2012, 09:25
Mr. 4-Speed Mr. 4-Speed is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 7
Default benzinewagen ombouwen naar diesel

hoi jongens,

Kan iemand me een aantal tips geven om een benzinegolf 1-2 om te bouwen naar diesel?
Is dit vrij eenvoudig te doen of is dit echt een berg werk?
ik heb namelijk zicht op een heel mooi golfje 2, benzine,geen roest, weinig km. Supernet ding. Alleen door de kilometers die ik maak is een diesel interessanter.

Bedankt!

Groet, Marcel
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2012, 09:51
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Hier hebben we een hele mooie zoekfunctie voor.

Het is heel simpel je neemt een diesel en schroeft de diesel in de golf 2 en vervolgens laat je hem omkeuren.......
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2012, 09:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ja vrij simpel. Als het een 1300 benzine is moet je nog een andere radiateur en zal je het schakelmechanisme moeten aanpassen en de downpipe ook.
Verder is het goed te doen en anders kan je het hier ook vragen/zoeken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2012, 10:03
Mr. 4-Speed Mr. 4-Speed is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 7
Default

bedankt voor de reacties; dien ik ook de brandstoftank/leidingen aan te passen?
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2012, 10:11
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by Mr. 4-Speed
hoi jongens,

Kan iemand me een aantal tips geven om een benzinegolf 1-2 om te bouwen naar diesel?
Is dit vrij eenvoudig te doen of is dit echt een berg werk?
ik heb namelijk zicht op een heel mooi golfje 2, benzine,geen roest, weinig km. Supernet ding. Alleen door de kilometers die ik maak is een diesel interessanter.

Bedankt!

Groet, Marcel


Je kunt je ook afvragen of het wel de moeite waard is? Van het geld dat die ombouw kost kun je best een aantal tanken benzine kopen...

En op de vraag of het eenvoudig te doen is... Dat ligt aan jezelf. Hoe handig ben je? Heb je de kennis? Heb je de gereedschappen en werkruimte?

Het is ook eenvoudig als je zegt: Oude motor eruit, nieuwe erin, omkeuren en rijden maar.

Maar als je gaat beginnen: Auto binnen rijden motorkap ontgrendelen, open doen, stang eronder zetten, pff koelvloeistof aftappen, benzinetank leegmaken, alles losmaken. pfff wat een berg werk. Nu past mijn versnellingsbaksten niet, enz. enz. Dan is het wel heel veel werk hoor.

Daarom het advies. Bezint eer ge begint.
Lees veel projecttopics, er zijn er veel. zoek met de search en google. Zorg dat je weet wat je kan verwachten en maak dan een weloverwogen beslissing.
En als je ervoor gaat raad ik je aan om een rijdende donor auto te kopen. Je weet dan dat de motor en aanbouwdelen compleet zijn, dit kan je later een hoop geld en speurwerk besparen.

Edit:
Ik heb net je blog bekeken en ik denk dat jij een dieseltje wel "eenvoudig" in een benzine golf legt.

Last edited by M1974 : 26-10-2012 at 10:29.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-10-2012, 10:29
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Het is ook eenvoudig als je zegt: Oude motor eruit, nieuwe erin, omkeuren en rijden maar.

Maar als je gaat beginnen: Auto binnen rijden motorkap ontgrendelen, open doen, stang eronder zetten, pff koelvloeistof aftappen, benzinetank leegmaken, alles losmaken. pfff wat een berg werk. Nu past mijn versnellingsbaksten niet, enz. enz. Dan is het wel heel veel werk hoor.

Daarom het advies. Bezint eer ge begint.
Lees veel projecttopics, er zijn er veel. zoek met de search en google. Zorg dat je weet wat je kan verwachten en maak dan een weloverwogen beslissing.
En als je ervoor gaat raad ik je aan om een rijdende donor auto te kopen. Je weet dan dat de motor en aanbouwdelen compleet zijn, dit kan je later een hoop geld en speurwerk besparen.

Het is maar net wat voor motor dat je erin wilt en wat je basis is, als je nieuwe motor gewoon compleet uit een golf 2 komt is het zo om te bouwen, als er een tdi in komt wordt het al lastiger
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 26-10-2012, 10:40
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Het is maar net wat voor motor dat je erin wilt en wat je basis is, als je nieuwe motor gewoon compleet uit een golf 2 komt is het zo om te bouwen, als er een tdi in komt wordt het al lastiger


Eens.
Maar dan nog vind de één het allemaal eenvoudig en een ander moeilijk.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-10-2012, 15:33
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

prima te doen, heb het ook met een cabrio gedaan, meer uit hobbby en omdat het benzine blok ruk was

beste kan je een donor auto hebben , dan kan je het meeste overschroeven!
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-10-2012, 19:23
royzz royzz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 161
Default

je hebt een pm
Reply With Quote
  #10  
Old 26-10-2012, 19:43
Rientjes's Avatar
Rientjes Rientjes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 94
Default

Als je je een beetje inleest en vooraf spul bij elkaar zoekt is het zeer goed en snel te doen.

Van een 1.3 naar 1.6 d/td heb je nodig:
-Motor compleet eventueel met motorkabelboom is niet noodzakelijk
-versnellings bak
-schakel mechaniek incl schakeltoren
-brandstof filter incl steuntje aan veerpoot mag ook golf3,caddy
-radiateur slangen kun je omzetten
-KM teller kabel voor een 020bak
-gaskabel
-choke kabel voor koudstart vervroeger
-Als je een diesel motorkabelboom hebt ook een teller unit voor diesel
Zelf maak ik meestal zelf een voorgloei kabelboompje met gloeirelais en controlelamp
-uitlaat voor pijp

Het is inderdaad het eenvoudigst om er een complete auto bij naast te hebben.
Maar met losse delen ook goed te doen.
__________________
DIRTY DIESEL
Reply With Quote
  #11  
Old 27-10-2012, 07:55
royzz royzz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 161
Default

MR 4 Speed

Ik heb nog 1.6 td compleet liggen met kabel boom enz
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum