|
|||
|
|||
temperatuur probleem
ik heb een probleem met temperatuur van mijn g40.. dat hij rond de 70 graden blijft hangen.. soms 80 maar mischien dat iemand een het kan beantwoorden..
ik heb de volgende onderdelen vervangen nieuwe thermostaathuis nieuwe thermostaat(thermostaat heb ik getest in een pan hij opent gewoon goed) nieuwe blauwe temp sensor nieuwe zwarte temp sensor ik heb het toerenteller gedeelte vervangen probleem is er nog.. iemand die het weet? |
|
|||
|
|||
Lekkende koppaking ??
|
||||
|
||||
Voldoende koelvloeistof aanwezig? En goed ontlucht?
Anderzijds ergens een lekkage bijvoorbeeld in de koppakking (even olie (laten) controleren op aanwezigheid van koelvloeistof)
|
|||
|
|||
Koelvloeisof is voldoende gewoon op peil verbruikt geen druppel koelvloeistof
Ik heb gwn goed ontlucht verwarming op warm en wachten todat de fan aansprong Motor rookt niet bouwt ook geen druk op in de koelsysteem maar dat wil nog niet zeggen dat De koppaking niet lek is ik zal kvs ff laten controleren op olie |
|
|||
|
|||
Temperatuur loopt wel verder op als je de motor even stationair laat draaien?
|
|||
|
|||
Quote:
als ik hem statinair laat draaien komt ie iets voorbij 90 graden daarna springt de fan aan..daarna komt ie weer rond 80 graden uit..als ik op de snelweg rij blijft die continu op 70 graden en bij 80 wegen is die op 80 graden.. |
|
|||
|
|||
Normaal moet fan bij iets van 100 graden inschakelen en bij 90 weer uit.
Lijkt er op dat de meter gewoon te weinig aangeeft. Werkt de tankmeter wel goed?
|
|||
|
|||
Quote:
Tankmeter werkt naar behoren.. zoals het moet.. ik zal van de week is ff proberen wat die met een ander tellerbak doet.. |