#1
|
||||
|
||||
hydraulische handrem met gescheiden remsysteem?
ik ben van plan om een hydraulische handrem te monteren in mijn golf 1.
nu heb ik een gescheiden remsysteem en een handrem met een enkele cilinder. Optie 1: de 2 leidingen die naar achter lopen met een t-stuk naar 1 leiding laten lopen en die aansluiten op de handrem, dus geen gescheiden systeem meer. Optie 2: 1 leiding afdoppen op de hoofdrem cilinder en de andere naar de handrem, dus geen gescheiden remsysteem en volgens mij ook remverschil op de voorwielen? Optie 3: volgorde van de leidingen op de hoofdremcilinder veranderen zodat hij niet meer gescheiden is op de hoofdremcilinder dan de 2 leidingen van achter naar 1 en dan naar de handrem. Optie 4: Volgorde van de leidingen op de hoofdremcilinder veranderen, dan 1 uitgang voor achter afdoppen, de andere leiding naar de handrem. Optie 5: andere hoofdremcilinder monteren met maar 1 uitgang naar achteren. Wie heeft dit vaker gedaan en kan me de beste optie aanwijzen. Zelf lijkt me optie 3 het beste hoor het graag. |
#2
|
||||
|
||||
Is wel apk afkeur.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
hoezo? |
#4
|
||||
|
||||
Leidingen naar achteren kun je wel samen laten komen. Heb ik ook gedaan bij mijn MK1 voor de remdrukregelaar, werkt prima
Afkeur heeft te maken met het feit dat je de handrem niet vast kunt zetten? Met behoud van originele handrem is er misschien geen probleem? |
#5
|
||||
|
||||
Handrem moet een tweede rem systeem zijn, en volgens mij ook mechanies.
De Leidingen bij elkaar knopen kan wel, maar dan ben je je veiligheids systeem kwijt, van een zuiger om links voor en rechts achter en 1 zuiger om rechts voor en links achter te remmen. Dus 1 lekje is einde remmen. |
#6
|
||||
|
||||
Een handrem hoeft niet persee mechanisch te zijn.
Een hydraulische hefboom mag ook (zie rallyauto's) MITS.....deze ook een blokkerende functie heeft. Dus als d'r druk op de leidingen blijft staan. Het gaat er niet om hoe je handremmechanisme er uit ziet, het gaat er om dat je wiel gewoon geblokeerd kan blijven staan. |
#7
|
||||
|
||||
Moet wel een gescheiden systeem blijven (noodrem)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#8
|
||||
|
||||
Je kunt de normale handrem behouden EN een fly-off hydraulische handrem erbij plaatsen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
Is voor zover ik weet geen apk afkeur de handrem zelf, je kunt hem borgen namelijk. Maar ik wil weten hoe ik hem t beste aan kan sluiten???
|
#10
|
||||
|
||||
Gewoon vanaf de hrc met 1 leiding naar de fly-off handrem en de andere afdoppen,gaat prima en is geen apk afkeur. Handrem moet wel voorzien zijn van een vergrendeling,maar die zit er bij de meeste fly-off's wel op......zo heb ik het ook gedaan. Zet er wel een remdrukbegrenzer tussen achter,kan zo'n potje zijn van een rocco 16V of een handverstelbare remdrukbegrenzer.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heeft 1 van je voorste remmen in één keer het dubbelle aan olie. En zoek gewoon even de regelgeving van apk op, dan is er misschien meer duidelijk inplaats van wat iedereen aanneemt. ps Zou het nut wel eens willen weten waarom je het wil doen. |
#12
|
||||
|
||||
En waarom is het volgens jouw een afkeurpunt?
|