#1
|
||||
|
||||
Golv naar de spuiter
beste vw vrienden,
heb afgelopen zaterdag m'n golf (Golv) naar de spuiter gebracht, moest ff het een en ander worden bijgewerkt, zoals sommige misschien weten heb ik heel de kwartet set eraf gehaald, de skirts zaten alleen vast met ruitenkit (volgens mij) bij het demonteren trok je de helf van de verf mee, wat minder is natuurlijk maarja dat wordt weer allemaal netjes bijgewerkt, de gaten in de dorpels om de skirts mee vast te maken worden ook dichtgemaakt, eigenlijk wordt de auto aan beide kanten onder de sierstrip gewoon opnieuw gespoten behalve de deuren.... denk dat die volgende week ongeveer klaar is (hoop ik) laat de auto in belgie spuiten, die gebruiken nog "echte"verf in plaats van die waterverf in holland, in belgie spuiten ze nog met loodhoudende verf, niet zo best voor het milieu maar heeel goed voor m'n golv leuk detail; het bedrijf die mijn auto onderhanden neemt doet nogal exclusieve auto spuiten, toen ik eraan kwam rijden in m'n vw uit 1981 stond er binnen een blinkende jaguar XJ220 en buiten stond een oude Maserati daar wil ik m'n auto wel bijzetten tot zover ff , als ik de auto weer ga halen zal ik paar foto's maken |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
||||
|
||||
jajajajaja weet het, weekje w88 staan ze erop
|
#4
|
|||
|
|||
Loodhoudende lak gebruiken ze al jaren niet meer hoor ook niet in belgie
Maar idd in belgie zijn er nog bedrijven die niet met watergedragen lak spuiten. Maar op basis van thinner en zo |
#5
|
||||
|
||||
wat is daar zo veel beter aan die lak dan?
__________________
16 kleppen |
#6
|
||||
|
||||
En is het nog een beetje betaalbaar?
__________________
www.dub05.com |
#7
|
||||
|
||||
Nou Bobby................jij heb er echt verstand van..........
Watergedragen lak heeft dezelfde,al dan niet mooiere,lakstand als een ouderwetse lak...........en de blanke lak die erover heen gaat,is dezelfde ........ |
#8
|
||||
|
||||
maar klopt het dat de oude lak wat meer is bestand tegen krassen? kan me nog herinneren dat als ik op m`n oude bijbaantje een nieuwe auto kreeg te poetsen, dat als je maar met je vinger over de lak hoefde te gaan voor krassen....
en hij wordt sneller dof toch?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
René.............LEES..................de blanke lak is hetzelfde.............de basislak eronder is alleen anders..........
Lak niet kras gevoeliger tegenwoordig,lakken worden alleen maar beter met de jaren... |
#10
|
||||
|
||||
ff te snel gelezen idd...
maar waarom schreeuwt iedereen dat de lakken slechter worden? oja... kan het kloppen dat een gewone uni-lak wel gevoeliger is dan? omdat deze geen blanke lak heeft?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
doe me best , of het echt zoveel beter is tegenwoordig zal wel meevallen denk ik, maar weet uit ervaring dat het goeie toellie is wat ze er daar opspuiten Last edited by bobby-digital : 24-10-2005 at 21:30. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ff off-topic (want dat kan je zelf ook zo goed) Dacht dat jij je hobby beeindigd had?? On topic Ja dat klopt, uni heeft geen blanke laag
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt....de auto gaat weg....onderdelen gaan weg.... maar ik blijf jullie nog wel lastig vallen hoor... weest daar maar niet bang voor
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
lak kwaliteit is niet achteruit gegaan. De spuiters zeuren dat ze het klote spuiten vinden. daar komen denk ik de meeste geruchten over waterbasis lak vandaan.
|
#15
|
||||
|
||||
heb ik idd ook al horen zeggen. maar wat wil je: met de milieunormen van tegenwoordig mag er niks meer
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
waar wil je ons mee lastig vallen als je geen auto meer hebt??? |
#17
|
||||
|
||||
De mijne is ook gespoten met
loodhoudende lak gewoon in Nederland. Beetje geluk mee gehad, aangezien VW het recept nog niet in watergedragen had De "oude" lakken schijnen beter uit te harden dan de tegenwoordige... Mijn idee is dan ook dat t minder krasgevoeliger is. Wat betreft blanke lak ligt het gewoon aan t soort (merk?) blanke lak dat je gebruikt... Duurdere lakken behouden de kleur beter e.d. blah blah... Ook maar van een spuiter gehoord hoor Maar ben benieuwd naar de pics Bobby |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ook helemaal mee eens |
#19
|
||||
|
||||
Lakken zijn idd niet achteruit gegaan.
Maar als ik kijk hoe dun de tegenwoordige watergedragen basislakken gespoten moeten worden, dan snap ik het ook wel van de spuiters, dat het kut spuiten is. Toen mijn auto gespoten werd was ik erbij in de cabine. En ik dacht dat de spuiter er met de overall tegenaan gelopen was, zo'n soort plek zat er in de lak. Later bleek dus dat watergedragen lak heel slecht tegen overgebleven restanten van vet kan. Maar gelukkig zie je het ook niet meer . Ik heb ook veel liever de normale basislak. Gelukkig kan je dat hier nog bij de verfwinkel krijgen. Lang leven het spuiten in de beunschuur . En over et krasvaste van de lak, ga eens een splinternieuwe auto die net is gepoetst in de zon bekijken. Dan schrik je je kapot. Of ze kunnen niet poetsen bij de WasDas in Veendam |