#1
|
|||
|
|||
Golf 2 GL ABS inbouw
Hallo,
Ik heb een ABS systeem van een Golf 2 G60 (dit type pomp: ). Ik ben bezig met ombouw naar Golf 3 TDI (afn) maar ik begrijp dat de ABS kabelboom niet samen hangt met de rest van de kabelboom. Het systeem werkt op z'n eigen. klopt toch? Wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen want ik kan het op forums/google nergens duidelijk vinden. - waar zit origineel de + en de - stekker op aangesloten van het ABS systeem? - waar zitten de gaten waar de ABS sensors door gaan? Of hoe lopen ze.. (liefts met foto) - Wie heeft schema's / instructies / info etc.. van het systeem? |
#2
|
||||
|
||||
de gaten waar de sensors naar binnen gaan zitten voor de achteras onder de achterbank en voor de vooras circa 10cm boven het gat waar de de remleiding de wielruimte in komt. De kabelboom van de ABS is een aparte kabelboom die vanuit de motorruimte en de zekeringenkast gevoed wordt. De hoofdkabelboom loopt vanuit de pomp in de motorruimte richting de passagiers kant. Daargaat hij via het paravan naar binnen en loopt dan via de rechter zijde onder de vloerbedekking door naar de ECU die tegen de achterwand gemonteerd zit.
De trommelrem/abs constructie is mij onbekend. Mocht je nog iets nodig hebben m.b.t. ABS van een golf 2 dan moet je me maar een pb sturen. Heb nog veel liggen wat van g60's afkomstig is. Succes met de inbouw! |
#3
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info. Ik heb schijven achter gezet
|
#4
|
|||
|
|||
Iemand ook schema's of info over het systeem
|
#5
|
|||
|
|||
wat wil je nog meer weten?
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Waar precies de kabels komen op de zekeringkast en/of rechtreeks op de accu. Geel-zwart, rood. En waar de sensoren ophangen want waar de sensor aan de kabelboom vast komt te zitten, daar zit een klein beugeltje. Ik wil het zo origineel mogelijk ophangen. |
#7
|
|||
|
|||
je woont in maastricht das ook niet effe om de hoek, maar aan sluiten is echt super eenvoudig stekkers passen ook maar op een manier. plus en min gaan rechtstreeks op de accu, geel zwart weet ik zo niet uit mn hoofd moet ik mijn boom er bij pakken. maar je mag hier heen komen ik woon in het midden van het land.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Vanavond ga ik hem aansluiten en wat gaten boren. geel/zwart zal wel geschakelde + zijn dus die pak ik wel ergens weg. Heb de kabelboom al deels liggen en het wijst zich inderdaad vanzelf. Ik heb nog een ander topic geopend misschien weet iemand daar het antwoord op.. of een corrado abs pomp (die hetzelfde uit ziet van buiten, ook de stekkers) hetzelfde is als op de golf 2. |
#9
|
|||
|
|||
Bijna alles aangesloten behalve deze 2 kabels:
Deze komen vanuit de kabelboom naar ergens in de zekeringkast? Wie weet waar deze opkomen? |
#10
|
||||
|
||||
|
#11
|
||||
|
||||
past de abs pomp van een golf 3 niet dan ik doel dan op het nieuw type met regelapparaat op de pomp pedalen moet je dan wel omzetten lijkt mij dan toch?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#12
|
||||
|
||||
Nieuw type is ook erin te maken. Heb ik zelf al een hele tijd in een van mijn mk2s en ben nu bezig met weer eentje inbouwen. Bekrachtiger van een Golf pas alleen niet, hebt een bekrachtiger nodig met vork bevestiging aan pedaal en voor het nieuw type abs. (Mark20)
Wel een veel mooier systeem. Enorm stuk sneller, 10kg lichter, minder storingsgevoelig, geen remkrachtregelaar op de achteras meer (want elec. Remkrachtregeling) en geen kabelboom meer.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#13
|
||||
|
||||
pedalen kun je toch ook overzetten heb je gelijk het gaspedaal voor elkaar voor de tdi
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Je bedoeld dat de mk3 een bolletje er op heb zitten ipv een vorkje? Die kan je er toch afslijpen en een stukje draad erop snijden zodat je dat vorkje van een mk2 er op kan zetten?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#15
|
||||
|
||||
idee is goed maar gaat mij eigenlijk meer om de pedalenset ivm het gaspedaal voor de inbouw van 1z tdi motor en de combi met nieuwe type rempomp deze heeft nl aanzienlijk minder kabels en de golf 2 wordt elektrisch gezien volledig golf 3
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#16
|
||||
|
||||
Knappe kop hoor, een Golf 3 pedalenbox in een GOlf 2 beunen... Komt toch het betere las en slijpwerk bij kijken.
Dan beter het bolletje vervangen door een vorkje ja. Gaspedaal elektronisch krijgen kan ook met een gewone 35i pedalenbox...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#17
|
||||
|
||||
oke doen we dat, trouwens het betere las en slijpwerk zijn wij ook niet vies van, vraag hier gewoon om advies bedankt hier voor
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |