|
|||
|
|||
Motor Seat Ibiza 20VT 6k2 in Golf 2
Ik ben van plan mijn Seat Ibiza Cupra 6k2 te gaan slopen. Er zit een hele goede en snelle turbomotor in. Ik wil toch graag een belastingvrije Golf 2 gaan zoeken en motor, bak, subframe, dash, stuurstang, kortom alles overbouwen.
Weten jullie tegen welke problemen ik aan ga lopen ? Bedankt voor de reacties alvast. groet, gertje |
|
||||
|
||||
Het eerste probleem is dat het nieuwe kabinet belastingvrije auto's wil afschaffen
|
|
|||
|
|||
Hangt allemaal af van hoe handig je zelf bent, je kennis, je gereedschap, je werkplaats, je budget, enz.
Een ibiza 20VT in een mk2 hangen met subframe en al wordt wel gezien als één van de makkelijkere swaps. En omdat je zelf al een goede ibiza hebt als donor auto, heb je ook zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Voor de handige sleutelaar met goed gereedschap goed te doen. Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is wat minder. Los daarvan vind ik de Golf 2 prachtig. |
|
|||
|
|||
Quote:
Sleutelen moet het probleem niet zijn hoor. |
|
||||
|
||||
Quote:
dan zie ik het probleem ook niet |
|
|||
|
|||
Oke, dus alles past 1 op 1 ?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Nee Je moet onder andere. -Dashboard en zo zal je toch allemaal pas moeten maken. -Radiateur en intercooler zal je pas moeten maken (andere gebruiken). -Je moet een andere pedalenset monteren om de koppelingsbediening om te bouwen naar een hydraulische -Kabelboom aanpassen (motor en aandrijving kun je wel zo goed een op een monteren, alleen kans dat je de voorste motorsteun moet aanpassen)
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 09-11-2012 at 18:49. |
|
|||
|
|||
Quote:
Iedereen weet toch dat dat rechtsom is |
|
||||
|
||||
Quote:
Idd.. Het voordeel voor jou is je kan wel alles van de complete auto overzetten naar daarna komje nog talloze kleine dingen tegen.. Opvoerpomp monteren pomp onder de auto uitlaatsysteem, koppeling/rem/ electr. Gaspedaal omzetten, je cruisecontrol, contactslot, aansluitingen stuurbekrachtiging e.d enz enz.. Ik heb mijn mk1 omgebouwd van 1500 automaat naar 2,0 16v op digifant met 5bak in +-3weken. Maar daar gaat een halfjaar aan vooraf aan info/onderdelen e.d verzamelen zodat je goed door kan zetten. Maar niets is onmogelijk zeker niet met een complete auto ernaast.als je maar geduld hebt dan kan het een superleuk project worden. |
|
|||
|
|||
ibiza motor is perfect voor in een golf 2, we hebben er voor x aantal weken terug nog 1 omgebouwd van 16v naar 20vt cupra motor, van demontage van de cupra tot ombouw in de golf 2, in 2 weken tijd dan krijg je dit http://www.youtube.com/watch?v=M6D-2Ru2KKE vanaf 13.24 tot 15 min in beeld te zien dit was de eerste keer zonder te testen of wat dan ook wegens de tijdsdruk. dat ie klaar moest wezen voor deze dag. dus als je vragen hebt stel ze hier en je zult zeker antwoord krijgen.
|
|
|||
|
|||
Zo, die gaat best.
Ik wil als het mogelijk is alles 1 op 1 overzetten, De pedalenset kan ik toch ook overzetten of is dit heel anders ? Contactslot en stuurbekrachtiging kan ik toch ook van de ibiza gebruiken ? |
|
|||
|
|||
Quote:
Alles een op een overzetten kun je vergeten, je moet zoals eerder aangegeven het een en het ander aanpassen. Pedalenset kun je niet overzetten, deze is heel anders. Gebruik een pedalenset, koppelingscilinder en steunbeugel achter de rembekrachtiger van een passat 35i of corrado g60 Contactslot en stuurbekrachtiging kun je wel monteren echter krijg je bij gebruik van het contactslot wel twee verschillende sleutels (binnenbaart en buitenbaartsleutel)
|
|||
|
|||
pedalen set van een corrado, golf g60, golf 3 tdi of passat ofzo pakken, zolang er maar hydraulische koppeling op zit. ( tenzij je een kabel wil gebruiken )
startblokkering e.d. uit laten schijven. schakelmechaniek van een g60 pakken, of die van die ibiza pas maken. motorsteunen zijn zo passende setjes voor te vinden op ebay.de g60 tellerkabel, dan kan je gewoon je orginele tellerbak gebruiken. uitlaat zelf maken. effe uitzoeken wat voor aandrijfassen je moet gebruiken dat weet ik zo niet uit me hoofd. tis al heel vaak gedaan, genoeg over te vinden op het net. niet zo'n heel moeilijke swap, wel leuk |
|
|||
|
|||
alles past bijna in je mk2 ligt er wel aan wat voor een uitvoering je neemt, gti is het mooiste past bijna alles 1 op 1. inderdaad pendalen kit past niet die moet je aanpassen\ e-gas inbouwen in je mk2.
|
|
|||
|
|||
Ben zelf bezig een tdi van een Toledo in mn Golf 2 te zetten. Ibiza is vrijwel t zelfde (heb zelf een ibiza dus een kijk en vergelijk).
Subframe incl. stuurbekrachtiging overzetten, Heb je meteen de voorste draagbalk met voorste motorsteun en hoef je die niet meer aan te passen. Pedalenset van een toledo past 1 op 1 erin, Alleen moet je een extra gaatje in de schutbord maken voor de cilinder van de koppeling. Grote kans dat jou kabelboom dan ook weer zonder aanpassingen op de pedalenset past... Succes
|
|||
|
|||
;;
|
|||
|
|||
Quote:
Dwarsbalk en pedalenset van een ibiza is in tegenstelling van een toledo totaal anders en passen dus niet.
|
|||
|
|||
jep die lag dr mooi in bij me maatje albert 200 pk nu en zuper op t circuit
|
|||
|
|||
Nu even wat gerichtere vragen. Ik ben met zelfde bezig, motor AQX in mk2 te leggen.
Ik zou graag mijn pedalenset houden, maar ik zit met hydraulische koppeming & elec gaspedaal, wat kan ik doen om mijn pedalenset te houden? Graag zou ik ook mijn teller houden, maar alles van de seat word uitgelezen door fiches, terwijl toeren en snelheid bij mk2 via de boite gaat dacht ik. Iemand tips?