Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2012, 08:08
GertjeR32 GertjeR32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default Motor Seat Ibiza 20VT 6k2 in Golf 2

Ik ben van plan mijn Seat Ibiza Cupra 6k2 te gaan slopen. Er zit een hele goede en snelle turbomotor in. Ik wil toch graag een belastingvrije Golf 2 gaan zoeken en motor, bak, subframe, dash, stuurstang, kortom alles overbouwen.

Weten jullie tegen welke problemen ik aan ga lopen ?

Bedankt voor de reacties alvast.

groet,

gertje
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2012, 09:38
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Het eerste probleem is dat het nieuwe kabinet belastingvrije auto's wil afschaffen
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2012, 10:07
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Hangt allemaal af van hoe handig je zelf bent, je kennis, je gereedschap, je werkplaats, je budget, enz.

Een ibiza 20VT in een mk2 hangen met subframe en al wordt wel gezien als één van de makkelijkere swaps. En omdat je zelf al een goede ibiza hebt als donor auto, heb je ook zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
Voor de handige sleutelaar met goed gereedschap goed te doen.

Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2012, 11:05
GertjeR32 GertjeR32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by classicline
Het eerste probleem is dat het nieuwe kabinet belastingvrije auto's wil afschaffen


Dat is wat minder. Los daarvan vind ik de Golf 2 prachtig.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-11-2012, 11:07
GertjeR32 GertjeR32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Hangt allemaal af van hoe handig je zelf bent, je kennis, je gereedschap, je werkplaats, je budget, enz.

Een ibiza 20VT in een mk2 hangen met subframe en al wordt wel gezien als één van de makkelijkere swaps. En omdat je zelf al een goede ibiza hebt als donor auto, heb je ook zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
Voor de handige sleutelaar met goed gereedschap goed te doen.

Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.


Sleutelen moet het probleem niet zijn hoor.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-11-2012, 13:01
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Sleutelen moet het probleem niet zijn hoor.

dan zie ik het probleem ook niet
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #7  
Old 09-11-2012, 18:19
GertjeR32 GertjeR32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default

Oke, dus alles past 1 op 1 ?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-11-2012, 18:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Oke, dus alles past 1 op 1 ?

Nee

Je moet onder andere.
-Dashboard en zo zal je toch allemaal pas moeten maken.
-Radiateur en intercooler zal je pas moeten maken (andere gebruiken).
-Je moet een andere pedalenset monteren om de koppelingsbediening om te bouwen naar een hydraulische
-Kabelboom aanpassen
(motor en aandrijving kun je wel zo goed een op een monteren, alleen kans dat je de voorste motorsteun moet aanpassen)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 09-11-2012 at 18:49.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2012, 19:10
Vincent dV Vincent dV is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default

Quote:
Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.


Iedereen weet toch dat dat rechtsom is
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2012, 19:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Nee

Je moet onder andere.
-Dashboard en zo zal je toch allemaal pas moeten maken.
-Radiateur en intercooler zal je pas moeten maken (andere gebruiken).
-Je moet een andere pedalenset monteren om de koppelingsbediening om te bouwen naar een hydraulische
-Kabelboom aanpassen
(motor en aandrijving kun je wel zo goed een op een monteren, alleen kans dat je de voorste motorsteun moet aanpassen)



Idd.. Het voordeel voor jou is je kan wel alles van de complete auto overzetten naar daarna komje nog talloze kleine dingen tegen.. Opvoerpomp monteren pomp onder de auto uitlaatsysteem, koppeling/rem/ electr. Gaspedaal omzetten, je cruisecontrol, contactslot, aansluitingen stuurbekrachtiging e.d enz enz..

Ik heb mijn mk1 omgebouwd van 1500 automaat naar 2,0 16v op digifant met 5bak in +-3weken. Maar daar gaat een halfjaar aan vooraf aan info/onderdelen e.d verzamelen zodat je goed door kan zetten.

Maar niets is onmogelijk zeker niet met een complete auto ernaast.als je maar geduld hebt dan kan het een superleuk project worden.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 09-11-2012, 21:48
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ibiza motor is perfect voor in een golf 2, we hebben er voor x aantal weken terug nog 1 omgebouwd van 16v naar 20vt cupra motor, van demontage van de cupra tot ombouw in de golf 2, in 2 weken tijd dan krijg je dit http://www.youtube.com/watch?v=M6D-2Ru2KKE vanaf 13.24 tot 15 min in beeld te zien dit was de eerste keer zonder te testen of wat dan ook wegens de tijdsdruk. dat ie klaar moest wezen voor deze dag. dus als je vragen hebt stel ze hier en je zult zeker antwoord krijgen.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-11-2012, 17:55
GertjeR32 GertjeR32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default

Zo, die gaat best.

Ik wil als het mogelijk is alles 1 op 1 overzetten,

De pedalenset kan ik toch ook overzetten of is dit heel anders ?

Contactslot en stuurbekrachtiging kan ik toch ook van de ibiza gebruiken ?
Reply With Quote
  #13  
Old 10-11-2012, 18:18
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Zo, die gaat best.

Ik wil als het mogelijk is alles 1 op 1 overzetten,

De pedalenset kan ik toch ook overzetten of is dit heel anders ?

Contactslot en stuurbekrachtiging kan ik toch ook van de ibiza gebruiken ?

Alles een op een overzetten kun je vergeten, je moet zoals eerder aangegeven het een en het ander aanpassen.

Pedalenset kun je niet overzetten, deze is heel anders.
Gebruik een pedalenset, koppelingscilinder en steunbeugel achter de rembekrachtiger van een passat 35i of corrado g60

Contactslot en stuurbekrachtiging kun je wel monteren echter krijg je bij gebruik van het contactslot wel twee verschillende sleutels (binnenbaart en buitenbaartsleutel)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #14  
Old 10-11-2012, 18:28
neef_m neef_m is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 674
Default

pedalen set van een corrado, golf g60, golf 3 tdi of passat ofzo pakken, zolang er maar hydraulische koppeling op zit. ( tenzij je een kabel wil gebruiken )

startblokkering e.d. uit laten schijven.

schakelmechaniek van een g60 pakken, of die van die ibiza pas maken.

motorsteunen zijn zo passende setjes voor te vinden op ebay.de

g60 tellerkabel, dan kan je gewoon je orginele tellerbak gebruiken.

uitlaat zelf maken.

effe uitzoeken wat voor aandrijfassen je moet gebruiken dat weet ik zo niet uit me hoofd.

tis al heel vaak gedaan, genoeg over te vinden op het net. niet zo'n heel moeilijke swap, wel leuk
Reply With Quote
  #15  
Old 10-11-2012, 18:58
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

alles past bijna in je mk2 ligt er wel aan wat voor een uitvoering je neemt, gti is het mooiste past bijna alles 1 op 1. inderdaad pendalen kit past niet die moet je aanpassen\ e-gas inbouwen in je mk2.
Reply With Quote
  #16  
Old 11-11-2012, 09:18
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Ben zelf bezig een tdi van een Toledo in mn Golf 2 te zetten. Ibiza is vrijwel t zelfde (heb zelf een ibiza dus een kijk en vergelijk).
Subframe incl. stuurbekrachtiging overzetten, Heb je meteen de voorste draagbalk met voorste motorsteun en hoef je die niet meer aan te passen.
Pedalenset van een toledo past 1 op 1 erin, Alleen moet je een extra gaatje in de schutbord maken voor de cilinder van de koppeling. Grote kans dat jou kabelboom dan ook weer zonder aanpassingen op de pedalenset past...

Succes
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #17  
Old 11-11-2012, 09:19
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

;;
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #18  
Old 11-11-2012, 12:10
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
Ben zelf bezig een tdi van een Toledo in mn Golf 2 te zetten. Ibiza is vrijwel t zelfde (heb zelf een ibiza dus een kijk en vergelijk).
Subframe incl. stuurbekrachtiging overzetten, Heb je meteen de voorste draagbalk met voorste motorsteun en hoef je die niet meer aan te passen.
Pedalenset van een toledo past 1 op 1 erin, Alleen moet je een extra gaatje in de schutbord maken voor de cilinder van de koppeling. Grote kans dat jou kabelboom dan ook weer zonder aanpassingen op de pedalenset past...

Succes

Dwarsbalk en pedalenset van een ibiza is in tegenstelling van een toledo totaal anders en passen dus niet.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #19  
Old 12-11-2012, 17:17
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

jep die lag dr mooi in bij me maatje albert 200 pk nu en zuper op t circuit
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #20  
Old 16-11-2012, 19:59
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default

Nu even wat gerichtere vragen. Ik ben met zelfde bezig, motor AQX in mk2 te leggen.
Ik zou graag mijn pedalenset houden, maar ik zit met hydraulische koppeming & elec gaspedaal, wat kan ik doen om mijn pedalenset te houden? Graag zou ik ook mijn teller houden, maar alles van de seat word uitgelezen door fiches, terwijl toeren en snelheid bij mk2 via de boite gaat dacht ik. Iemand tips?
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum