|
|||
|
|||
MK2 GTD 1.9 GLOEI Problemen
Dag heren,
even een vraagje, heb een gtd in een mk2 gebouwd. Kabelboom en al ook overgezet. Motor gloeit goed en na starten loopt deze bijna gelijk aan. Het is nu opgevallen dat het lampje van gloeien blijft knipperen. Ik denk een storing, maar na het blok te inspecteren, zie ik later hier ook lichte rook uitkomen. Het lijkt erg op dat het door de verstuivers/gloeiers de rook naar boven komt, kan dat? Wat kan er gebeuren als de gleoiers blijven gloeien? Wat kan het probleem zijn van het blijven gloeien, heb ik iets verkeerds gedaan? Gr |
|
||||
|
||||
Rook uit de uitlaat is altijd goed
Nee, zonder gekheid. Waar komt de rook nu precies uit?
|
|||
|
|||
Quote:
Ik kan er geen hand op leggen, maar wat ik zie is toch uit de verstuivers/ gloeibougies!?! Wat bepaald precies wanneer de gloeiers niet meer gloeien, zijn er sensoren die daarvoor verantwoordelijk zijn? Welke? gr |
|
||||
|
||||
brandplaatjes bij verstuivers willen ook wel gaan lekken.als motor loopt doe daar met plantenspuit maar wat water,borrelt het dan weet je het,niet met hete motor he haha,dan kookt het en denk je van he!daar lekt hij maar is dan koken haha.
relais van gloeien word geregeld door temp sensor op zijkant van cilinderkop,de rechter koelflens dus.hoop nie dat je relails blijft hangen,dan blijven gloeiers idd aan!
|
||||
|
||||
hallo.
knipperen wil niet zeggen dat hij doorgloeit .. even meten dan ben je er zo achter . succes |
|
|||
|
|||
Quote:
Oke, thanks voor de tip van de plantenspuit. Ik vraag me af als de motor loopt en de gloeispiralen blijven gloeien, kan het dan gaan roken?!? Ik zal ook eens kijken of ik aan een ander relais kan komen, dan probeer ik die even uit, volgens mij nr 99. Gooi: hoe meet ik dat? gr |
|
||||
|
||||
Quote:
Multimeter op gelijkspanning en dan tussen de min van de accu en de strip van de gloeibougies meten, Meet je +/- 12V terwijl de motor draait dan blijft het relais hangen.
|
||||
|
||||
Quote:
|