Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2012, 20:32
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default MK2 GTD 1.9 GLOEI Problemen

Dag heren,
even een vraagje, heb een gtd in een mk2 gebouwd. Kabelboom en al ook overgezet. Motor gloeit goed en na starten loopt deze bijna gelijk aan. Het is nu opgevallen dat het lampje van gloeien blijft knipperen. Ik denk een storing, maar na het blok te inspecteren, zie ik later hier ook lichte rook uitkomen. Het lijkt erg op dat het door de verstuivers/gloeiers de rook naar boven komt, kan dat?

Wat kan er gebeuren als de gleoiers blijven gloeien? Wat kan het probleem zijn van het blijven gloeien, heb ik iets verkeerds gedaan?

Gr
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2012, 20:54
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Rook uit de uitlaat is altijd goed

Nee, zonder gekheid. Waar komt de rook nu precies uit?
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2012, 10:42
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Spijky
Rook uit de uitlaat is altijd goed

Nee, zonder gekheid. Waar komt de rook nu precies uit?


Ik kan er geen hand op leggen, maar wat ik zie is toch uit de verstuivers/ gloeibougies!?!

Wat bepaald precies wanneer de gloeiers niet meer gloeien, zijn er sensoren die daarvoor verantwoordelijk zijn? Welke?

gr
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2012, 13:54
jobro's Avatar
jobro jobro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 106
Default

brandplaatjes bij verstuivers willen ook wel gaan lekken.als motor loopt doe daar met plantenspuit maar wat water,borrelt het dan weet je het,niet met hete motor he haha,dan kookt het en denk je van he!daar lekt hij maar is dan koken haha.
relais van gloeien word geregeld door temp sensor op zijkant van cilinderkop,de rechter koelflens dus.hoop nie dat je relails blijft hangen,dan blijven gloeiers idd aan!
__________________
vw kever - 1975 ,1200 op lpg!!!!!
vw golf mk2 gti - 1984
vw golf mk2 1.3 - 1985
audi a3 8p 2003 1,9 tdi ambition
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2012, 21:38
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo.
knipperen wil niet zeggen dat hij doorgloeit ..
even meten dan ben je er zo achter .
succes
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2012, 23:26
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by jobro
brandplaatjes bij verstuivers willen ook wel gaan lekken.als motor loopt doe daar met plantenspuit maar wat water,borrelt het dan weet je het,niet met hete motor he haha,dan kookt het en denk je van he!daar lekt hij maar is dan koken haha.
relais van gloeien word geregeld door temp sensor op zijkant van cilinderkop,de rechter koelflens dus.hoop nie dat je relails blijft hangen,dan blijven gloeiers idd aan!


Oke, thanks voor de tip van de plantenspuit. Ik vraag me af als de motor loopt en de gloeispiralen blijven gloeien, kan het dan gaan roken?!?

Ik zal ook eens kijken of ik aan een ander relais kan komen, dan probeer ik die even uit, volgens mij nr 99.

Gooi: hoe meet ik dat?

gr
Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2012, 13:03
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by storm
Oke, thanks voor de tip van de plantenspuit. Ik vraag me af als de motor loopt en de gloeispiralen blijven gloeien, kan het dan gaan roken?!?

Ik zal ook eens kijken of ik aan een ander relais kan komen, dan probeer ik die even uit, volgens mij nr 99.

Gooi: hoe meet ik dat?

gr


Multimeter op gelijkspanning en dan tussen de min van de accu en de strip van de gloeibougies meten, Meet je +/- 12V terwijl de motor draait dan blijft het relais hangen.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2012, 13:16
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
Multimeter op gelijkspanning en dan tussen de min van de accu en de strip van de gloeibougies meten, Meet je +/- 12V terwijl de motor draait dan blijft het relais hangen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum