#1
|
|||
|
|||
TDI anders/ of gas rijden
Ben eigenlijk op zoek naar een TDI voor mijn 86er Jetta, maar heb helaas de mogelijkheid niet meer om het zelf te bouwen kan geen 2 vw's voor de deur open hebben liggen! Mijn wensen zijn een gereviseerde motor en bak (weinig km's onder de 2ton zijn er niet) aangezien de jetta nog maar 40dkm NAP heeft. Wie kan en wil dit voor mij doen? En ja ik weet dat je voor mijn wensen ook een mooie complete bv tdi koopt!
|
#2
|
||||
|
||||
ombouw naar gas is goedkoper rijden, en uiteindelijk ook goedkoper qua inbouw + het risico dat ze diesel oldtimers jonger als 30jaar alsnog wegenbelasting willen laten betalen.
__________________
Last edited by mark89769 : 20-02-2013 at 15:49. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, en volgens mij is dat risico behoorlijk groot aangezien je met een auto van die leeftijd op diesel precies in de categorie zit die ze hoe dan ook aan willen pakken. Trouwens, om diezelfde reden zou ik ook geen gas doen. Het goedkoop wegenbelasting vrij rijden lijkt een beetje voorbij te zijn en daarom zou ik niet snel flink daarin investeren. |
#4
|
||||
|
||||
Ach, wat kost een mk2 met diesel erin nou extra per maand?
Ik betaal voor mijn benzine tussen de 25 en 30 euro belasting per maand. Zat er een diesel in was het ongeveer 55-60 euro. Dat verschil heb je na 1 volle tank er al uit! Edit: Er van uitgaande dat je de auto als daily gebruikt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 22-02-2013 at 19:42. |
#5
|
|||
|
|||
Het is idd de bedoeling om deze Jetta als daily te gaan gebruiken, zit in twijfel diesel of lpg! Gisteren 300 km gereden en halve tank benzine weg gejakkerd, schrok er wel van.
Last edited by Lesley : 23-02-2013 at 08:31. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt diesel is voor zon relatief lichte auto goed te doen en dik 1000+km op een tank Stel dat je 12.000km/jaar rijd dan is diesel zeer gunstig. Gas t.o.v. Diesel maakt op jaar basis ook niet heel veel uit als je onderhoud etc erbij telt. Diesel is een stuk onderhouds armer en betrouwbaarder met name tdi Geen gekloot met gare carburateurs , gas verdampers wat bevriezen etc. En de tdi blokken met 2 ton of meer zijn ook echt niet slecht
__________________
DIRTY DIESEL |
#7
|
|||
|
|||
Ik zou voor een tdi gaan, maar hangt ook van je budget af.
Hou er wel van, lekker veel koppel en een turbo voor een extra zetje in de rug
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
|||
|
|||
Als je lpg zou doen met het oog op wegenbelasting betalen in de toekomst zal je het moeten laten doen zodat je een G3 instalatie krijgt. Een normale gasinstalatie is duurder per maand dan Diesel.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Budget is wel toereikend, ti's alleen de werkplek en de tijd! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
omgeving Zwolle zijn vast wel mensen die tegen een kleine vergoeding evn een weekend willen sleutelen ,als je alles wat uitzoekt bij elkaar sprokkelt ,dus goed voorbereiden is toch het halve werk dan zit zo'n ding er zo in |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dat denk het toch ook wel dat er vast wel iemand te vinden is, enne sprokkelen doe ik niet! Koop dan liever er een type 3 110 pk TDI bij is het een stuk makkelijker |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
dan doel ik op een intercooler mischien pedaalbox en ander onverwacht spul |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Was mij al duidelijk |