#1
|
||||
|
||||
1.9D 1Y Turbo??
hallo,
Ik heb een Passat van 1990 met een 1.9D 1Y motor. Erg langzaam, dat moet anders. deze motor heeft nog geen ton gedraaid en verkeert echt in nieuwstaat. deze motor wil ik eigenlijk niet vervangen. Dus ik zat te denken om alle turbodelen van een defecte 80PK 1.6 GTD motor die ik nog heb, over te zetten op de 1.9D. De bedoeling is dat het oogt alsof hij zo uit de fabriek komt. dus zoveel mogelijk originele onderdelen. Maar is dit wel een verstandig idee? kwa compressie, koeling etc. heeft mijn motor zuigerkoeling? (bij sommige modellen spuit er olie op geloof ik?) is dit een must? ik zou graag +- 100PK willen. Last edited by feffe : 25-08-2019 at 10:21. |
#2
|
||||
|
||||
Dat is het hele probleem, de 1Y heeft geen zuigerbodemkoeling...
Geen idee hoe lang het zonder dat goed gaat...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
||||
|
||||
Weet niet hoe het met die Lukas pomp zit die hier op zit (als ik me niet vergis), maar misschien kan je wat aan de afstelling doen zodat die iets meer koppel en vermogen geeft. Gezien je de motor liefst niet vervangt. Bij de Bosch pompen op de AAZ en dergelijke kan je gemakkelijk wat aan de timing en inspuithoeveelheid doen om wat meer vermogen uit de blokjes te halen.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik zou geloof ik gewoon het originele draaiwerk eruit halen en op een pallet bewaren, en gewoon een andere, complete TD monteren. Dan houd je de originele motor ook origineel, en kun je in 1 zaterdag weer terug.
Kabelboom hoeft bij zo'n diesel toch niet gewisseld.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |