Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2012, 23:08
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default Raar verschijnsel Golf 2 1.8 carb

Beste Forumleden,

Golf in kwestie:
1991
1.8 GU
KMSTAND: 153604
Pierburg 2e(e)?
Vandaag liep ik weer tegen een probleem aan waar ik sinds een half jaar om de zoveel tijd last van heb.
Kort na het starten begint de auto slecht te lopen. Hij houdt zich nog net aan de gang maar valt later uit.
Opnieuw starten, zelfde verhaal. Ik geef gas om de motor lopend te houden. Ik ga vervolgens een stuk rijden om te kijken of de situatie verbeterd. Na een paar kilometer (als de motor wat op temperatuur is) trek ik hem een keer flink door (volgas).


Vervolgens loopt de motor weer volledig normaal, trekt goed en stotrert niet. Heb hem net lateb afkoelen. Vervolgens heb ik hem gestart en laten lopen, en was het weer normaal.
Het gekke is dat ik nu een keer of 3 heb gehad, en er zit elke keer veel tijd tussen.
Het kan goed zo zijn dat de auto nu weer 2 maanden loopt als een zonnetje.

Zelf heb ik het volgende nagekeken:
alle vacuumslangen, vacuumpotjes
Slang naar rembekrachtiger
ontsteking (verdeler vast, staat van bougiekabels (11.000 km geleden vernieuwd, nog steeds goed)

Verder start de Golf altijd en in 1 keer (zoals het hoort )

Zelf verdenk de automatische choke, maar weet het niet zeker.

Waten denken jullie hiervan? Wat is een goede oplossing? Heb me georienteerd op een Weber DTML, maar heb hier nog vragen over nl.:
- montage carburateur; past alles?
- afstellen; is het zelf te doen?
- montage handmatige choke; moet ik gaan boren in mijn dashboard of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Luchtfilter en luchtfilterhuis; Is het originele huis te behouden? Kan bijvoorbeeld een K&N of Greenfilter sportluchtfilter toegepast worden?

Als jullie adviezen hebben of jullie kennis willen delen hoor ik her graag!
en bedankt alvast voor het (gedeeltelijk) voorlezen van mijn verhaal!



Update 26 -09-12

De koppakking bleek er tussenuit te liggen.

Heb de kop eraf gehaald en meegegeven aan de revisieboer.
we hebben het volgende vervangen en gedaan:

- koppakking (echt? )
- Cilinderkop gelast (op 5 plaatsen )
- cilinderkop gevlakt en gewassen
- hydraulische klepstoters
- klepseals en dergelijke
- kleppen geslepen en schoongemaakt
- distributieriem (alleen de riem)
- nokkenaskeerring
- kleppendekselpakking
- inlaatspruitstukpakking
- uitlaatspruitstukpakking
- nieuwe boutjes en moertjes
- huisjes op de kop (waar de koelslangen en stekkertjes inzitten)
- thermostaathuis
- kopbouten
- nieuwe olie en koelvloeistof

Hij loopt nu weer als een zonnetje zo mooi heeft hij nog nooit gelopen.

Er is mij echter een ding opgevallen en dat is dat de distributieriem naar buiten loopt. Hij loopt erg dicht tegen de rand en ik heb ook de indruk dat het nokkenastandwiel slingert.

Weet iemand misschien wat een oorzaak kan zijn?
ik zat zelf te denken aan de uitlijning van de poelies en tandwielen en spanrol?
Is het nog verstandig om er mee te rijden of kan ik hem beter laten staan?
De riem komt niet verder naar buiten maar hij loopt echt heel dicht op de rand. Bij de oude riem gebeurde dit niet.

Last edited by Maarteno : 26-09-2012 at 16:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2012, 23:19
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik weet niet of deze carburateur dat ook heeft. Je moet kijken als je hem uitzet. Of die pin die vast zit aan de gas klep naar buiten komt. Deze houd de motor op het gas als je hem koud start.

Het is zo een pin met een veer er over heen. en die loopt naar zon rond vacuüm doosje in.

Verder alles elektrische contacten goed? geen oxidatie ergens in stekkers zitten? Dit kan ook nog wel eens rare verschijnselen veroorzaken.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2012, 09:21
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Beste Forumleden,

Golf in kwestie:
1991
1.8 GU
KMSTAND: 153604
Pierburg 2e(e)?
Vandaag liep ik weer tegen een probleem aan waar ik sinds een half jaar om de zoveel tijd last van heb.
Kort na het starten begint de auto slecht te lopen. Hij houdt zich nog net aan de gang maar valt later uit.
Opnieuw starten, zelfde verhaal. Ik geef gas om de motor lopend te houden. Ik ga vervolgens een stuk rijden om te kijken of de situatie verbeterd. Na een paar kilometer (als de motor wat op temperatuur is) trek ik hem een keer flink door (volgas).


Vervolgens loopt de motor weer volledig normaal, trekt goed en stotrert niet. Heb hem net lateb afkoelen. Vervolgens heb ik hem gestart en laten lopen, en was het weer normaal.
Het gekke is dat ik nu een keer of 3 heb gehad, en er zit elke keer veel tijd tussen.
Het kan goed zo zijn dat de auto nu weer 2 maanden loopt als een zonnetje.

Zelf heb ik het volgende nagekeken:
alle vacuumslangen, vacuumpotjes
Slang naar rembekrachtiger
ontsteking (verdeler vast, staat van bougiekabels (11.000 km geleden vernieuwd, nog steeds goed)

Verder start de Golf altijd en in 1 keer (zoals het hoort )

Zelf verdenk de automatische choke, maar weet het niet zeker.

Waten denken jullie hiervan? Wat is een goede oplossing? Heb me georienteerd op een Weber DTML, maar heb hier nog vragen over nl.:
- montage carburateur; past alles?
- afstellen; is het zelf te doen?
- montage handmatige choke; moet ik gaan boren in mijn dashboard of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Luchtfilter en luchtfilterhuis; Is het originele huis te behouden? Kan bijvoorbeeld een K&N of Greenfilter sportluchtfilter toegepast worden?

Als jullie adviezen hebben of jullie kennis willen delen hoor ik her graag!
en bedankt alvast voor het (gedeeltelijk) voorlezen van mijn verhaal!


Op monteren van de Weber kan ik antwoord geven.

Kan zijn dat die niet past op je voetpakking, dat die verkeerd om staat (was bij mijn 1.6 zo) Dan kun je zelf de voetpakking passend maken door de 2 gaten aan de zijkant te veranderen (nieuwe gaten boren).

Originele luchtfilterhuis past erop. Maar je kan kijken naar een ander. Staat mooier, doet verder niet zoveel.

Montage choke: In je dash zit een klepje aan de linkerkant onder. Deze kan je losschroeven en daar past je choke netjes in. Montage materiaal is aanwezig bij aanschaf van de weber.

Afstellen van de weber stelt niks voor. Is gewoon ff aan schroefje draaien is namelijk standaard al afgesteld. enige dat je meot doen is stationair toerental.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2012, 11:04
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

lijkt op vuiligheid/aangekoekte zooi, die nu los is ..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2012, 18:12
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Bedoel je dan rommel uit bijvoorbeeld de tank?
Carburateur is zo'n 11.000 kilometer gereviseerd en er is een nieuw inlaatspruitstuk op gekomen.

Merk jij bij een weber ook een verandering in de rijervaring of prestaties?
en in combinatie met een ander luchtfilter een mooier geluid/ lucht happen ??

bedankt voor jullie reacties. Ik zal ook eens naar de gasklep en die pin kijken
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2012, 20:19
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

De auto trekt een stuk beter en zuigt wat meer lucht. Heb zelf gewoon standaard luchtfilter. Rijd ook vlotter mn 1.6 heeft 180 echte kilometers gehaald op gps, vlakke weg.

Fabrieksopgave is 163 de top haha
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2012, 22:12
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Loopt inderdaad een stuk beter, heb er nog een weber dmtl liggen voor een 1800
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 08-09-2012 at 21:33.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-09-2012, 21:20
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 34
Default

weber voor een 1.6 en 1.8 is hetzelfde alleen de luchtsproeier niet,die kan je los kopen.

spruitstuk pakking heb ik nog nooit last van gehad past 1 op 1 (bij 4 stuks 1.6 dat ik al opgebouwd heb).

de choke kabel gaat door een gat onder het dash ,zit enkel een afsluitdopje in.

beetje kit als de kabel erin zit lost het inwateren op.

je hoeft enkel een gaatje te boren in het plaatje onder je stuur.

enkel co afstellen op gehoor en rijden maar.
__________________
op de laptop daan1974

vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl

touran 2007 tdi
Reply With Quote
  #9  
Old 08-09-2012, 22:05
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Jow bedankt voor de reacties. Ik had gehoord dat het qua brandstofverbruik ook niet eens veel scheelt? Dus ben eigenlijk gek dat ik t nie doe.
Wat is dan het beste. Nieuw of goed gebruikt? Wat kost zoiets nou en waar is zon carburateur te halen in Nederland??
Reply With Quote
  #10  
Old 08-09-2012, 23:01
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Wat is dan het beste. Nieuw of goed gebruikt? Wat kost zoiets nou en waar is zon carburateur te halen in Nederland??

Nieuw hier in nederland kosten ze de hoofdprijs, meesten zetten er behoorlijk wat geld bovenop en zitten rond de 500 euro.
Bestel je een nieuwe in engeland dan kom je waarschijnlijk incl verzenden op iets van 350 euro uit.

Gebruikt verschillen de prijzen vaak (afhankelijk van toestand) en zijn je vaak voor 1600 motoren waardoor je toch de sproeiers moet vervangen wat extra kosten met zich mee neemt. Het aanbod is ook beperkt

Heb nog een weber van nog geen jaar oud en hier is zeer weinig mee gereden (van een 1800).
Heb je hiervoor een PB gestuurd.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #11  
Old 09-09-2012, 09:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Bij een maatje had ik ook een weber geplaats op de 1600 maar toen moest wel het spruitstuk mee. Verbruik steeg wel van 1/14 naar 1/11. Maar het reed een stuk fijner.
Het geluid wat er uit komt met vollast is wel geinig
Á openlucht filter
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2012, 16:44
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Heb vandaag ontdekt dat de koppakking er tussenuit ligt.
Het probleem met het slecht lopen heeft zich niet meer voorgedaan.
Dus ga nu eerst de koppakking vervangen en het blok in zn geheel nog eens nakijken en dan beslis ik of ik een Weber monteer.

Bedankt zover voor jullie reacties
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2012, 17:04
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Bij een maatje had ik ook een weber geplaats op de 1600 maar toen moest wel het spruitstuk mee. Verbruik steeg wel van 1/14 naar 1/11. Maar het reed een stuk fijner.
Het geluid wat er uit komt met vollast is wel geinig
Á openlucht filter


die had ook net als ik gewoon de voetpakking kunnen omboren :X

was een stuk minder moeite geweest
Reply With Quote
  #14  
Old 26-09-2012, 16:08
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Het probleem met het slecht lopen is compleet verdwenen. De golf heeft volgens mij redelijk lang koelvloeistof geslikt. Ik heb zelf altijd gedacht dat het koelvloeistofverbruik (niet veel) te wijten was aan een lekkend thermostaathuis en misschien slechte kachelradiateur.
Reply With Quote
  #15  
Old 29-09-2012, 13:10
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Er is mij echter een ding opgevallen en dat is dat de distributieriem naar buiten loopt. Hij loopt erg dicht tegen de rand en ik heb ook de indruk dat het nokkenastandwiel slingert.

Weet iemand misschien wat een oorzaak kan zijn?
ik zat zelf te denken aan de uitlijning van de poelies en tandwielen en spanrol?
Is het nog verstandig om er mee te rijden of kan ik hem beter laten staan?
De riem komt niet verder naar buiten maar hij loopt echt heel dicht op de rand. Bij de oude riem gebeurde dit niet.



Bij mij was de spanrol de oorzaak.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum