#1
|
|||
|
|||
1600 8v turbo
hallo,
ik ben beizg met een EG 1600 gti turbo project. Maar weet nog niet zo veel van oudere volkswagen motoren over types onderblokken, cilinderkoppen enz... Nu moet ik de compressie van m'n blok lager zien te krijgen. Heb op internet al een tijdje zitten rondkijken naar lage compressie zuigers voor 1600 maar zijn precies niet te vinden, tenzij er iemand wel weet waar ik ze kan vinden? Ik heb ook al zitten denken aan een 1800 8v cilinderkop op een 1600 blok met gewone zuigers, maar dan zou de compressie misschien te laag worden maar kan dan misschien opgetrokken worden door er hoogcompressie zuigers van wössner in te steken in combinatie met 1800 kop. Mijn vraag is dus of een 1800 kop op een 1600 EG onderblok past. Een andere optie als ik echt niets vind is een dikke koperen pakking tussen de cilinderkop om zo de compressie omlaag te krijgen, maar dat is echt laatste optie. heeft hier iemand ideetjes voor of ervaring hier mee? |
#2
|
||||
|
||||
een lowbudget oplossing om je compressie te verlagen is het afdraaien van de zuigers.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Is inderdaad ook een oplossing waar ik naar aan het kijken ben, moet juist er nog eens voor kijken of afgedraaide zuigers we sterk genoeg blijven voor turbomotor. dit vraag ik nog eens na bij een tuner in m'n buurt. |
#4
|
|||
|
|||
zit hebron kop op lees vlak verbrandingskamer in de zuiger dusse daar word ie nie beter van koop een g60 blokje das lowbudget,,imo succes jarno
__________________
quintus.....de grote race |
#5
|
||||
|
||||
Dan wordt het idd een ander verhaal.
Maar inderdaad, voor weinig geld koop je tegenwoordig een G60 motor (staat op `t forum eentje te koop voor 450eu) en dan heb je meteen standaard 160 pk voor relatief weinig geld
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
Kop van een 1800 past niet op een 1600 blok
De 1800 heeft een 2e oliekanaal Je kan mis. de zuigers/onderblok van een FR gebruiken |
#7
|
|||
|
|||
Heb mij een volledige G60 blok gekocht, met vernsellingsbak, cardans, kabelboom en ecu binnenkort kan het puzzelen dus beginnen
|
#8
|
||||
|
||||
en daar ga je een turbo opschroeven? of zoals iedereen gewoon met de standaard g-lader rijden?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |