Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-09-2012, 22:00
PJ0071 PJ0071 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 3
Question 1600 8v turbo

hallo,

ik ben beizg met een EG 1600 gti turbo project. Maar weet nog niet zo veel van oudere volkswagen motoren over types onderblokken, cilinderkoppen enz...
Nu moet ik de compressie van m'n blok lager zien te krijgen. Heb op internet al een tijdje zitten rondkijken naar lage compressie zuigers voor 1600 maar zijn precies niet te vinden, tenzij er iemand wel weet waar ik ze kan vinden? Ik heb ook al zitten denken aan een 1800 8v cilinderkop op een 1600 blok met gewone zuigers, maar dan zou de compressie misschien te laag worden maar kan dan misschien opgetrokken worden door er hoogcompressie zuigers van wössner in te steken in combinatie met 1800 kop. Mijn vraag is dus of een 1800 kop op een 1600 EG onderblok past. Een andere optie als ik echt niets vind is een dikke koperen pakking tussen de cilinderkop om zo de compressie omlaag te krijgen, maar dat is echt laatste optie.

heeft hier iemand ideetjes voor of ervaring hier mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2012, 22:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

een lowbudget oplossing om je compressie te verlagen is het afdraaien van de zuigers.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2012, 22:11
PJ0071 PJ0071 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by René
een lowbudget oplossing om je compressie te verlagen is het afdraaien van de zuigers.


Is inderdaad ook een oplossing waar ik naar aan het kijken ben, moet juist er nog eens voor kijken of afgedraaide zuigers we sterk genoeg blijven voor turbomotor. dit vraag ik nog eens na bij een tuner in m'n buurt.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2012, 22:23
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

zit hebron kop op lees vlak verbrandingskamer in de zuiger dusse daar word ie nie beter van koop een g60 blokje das lowbudget,,imo succes jarno
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2012, 23:18
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Dan wordt het idd een ander verhaal.
Maar inderdaad, voor weinig geld koop je tegenwoordig een G60 motor (staat op `t forum eentje te koop voor 450eu) en dan heb je meteen standaard 160 pk voor relatief weinig geld
Reply With Quote
  #6  
Old 20-09-2012, 19:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kop van een 1800 past niet op een 1600 blok
De 1800 heeft een 2e oliekanaal
Je kan mis. de zuigers/onderblok van een FR gebruiken
Reply With Quote
  #7  
Old 24-09-2012, 18:49
PJ0071 PJ0071 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 3
Default

Heb mij een volledige G60 blok gekocht, met vernsellingsbak, cardans, kabelboom en ecu binnenkort kan het puzzelen dus beginnen
Reply With Quote
  #8  
Old 24-09-2012, 19:04
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

en daar ga je een turbo opschroeven? of zoals iedereen gewoon met de standaard g-lader rijden?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum