![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Na een lange zoektoch naar informatie kom ik er toch nog niet uit helaas.. Ik heb een 1.8 16v kr met 40'ers DCOE Webers. Het probleem is dat de motor niet vonkt.. Nu heb ik eerst een ontsteking van een 1.1 er op gezet met vacuumvervroeger, dit werkte niet. Ik heb de volgende mogelijkheden: Golf 1.1 ontsteking met vacuüm vervroeger (ronde bobine) 16v ontsteking met 8v kabelboom en ontstekingsmodule (ronde bobine) 16v ontsteking met golf 3 bobine Nu wil ik de originele ontsteking er weer op gaan zetten, maar mijn vraag is: Kan ik dit werkend krijgen met de ontstekingsmodule of moet ik de volledige ECU er bij pakken? Hopelijk kan iemand mij helpen.. Last edited by peppie01 : 14-12-2013 at 17:14. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Draadjes wel goed aangesloten? Ik heb eventueel wel interesse in de 1.1 ontsteking mocht je die weg willen doen
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik zeker weet dat dit niet gaat werken mag je hem wel kopen ja. Ik heb trouwens een ronde bobine, iemand een idee hoe ik de draden het makkelijkst aan kan sluiten? |
#4
|
||||
|
||||
![]() dit heb ik voor je gevonden hier op het forum:
Je neemt de ontstekings kabelboom van een kr motor. (zit nl vervroeging in geprogrameerd) Sluit aan: Contact + op bobine groene + zwarte draad op bobine Zwarte draad van kabelboom op - van de accu auto loopt Voeding krijgt hij via de bobine De zwarte loopt nu al naar de - van de accu De Groene en de zwarte(met streepje wit) lopen nu ook naar de bobine. ik hoop dat je er wat aan hebt |
#5
|
|||
|
|||
![]() Daar heb ik zeker wat aan! Thanks.
Ik kom hier dan op uit: ![]() Moet de groene draad naar de plus van de bobine? En de zwarte? Als ik het weet ga ik aankomende zaterdag weer proberen of ik wel vonk heb. ![]() |