#1
|
||||
|
||||
TDI hoog staitonair
De TDI in mn Passatje loopt eindelijk, dus dat is mooi!
Helaas loopt ie te hoog stationair, rond de 1500rpm. Teveel als je het mij vraagt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Een sensor/draadje ofzo? Of is dit iets om met de computer af te regelen?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
|||
|
|||
stationair toerental is met VAGcom/VCDS in te stellen .
maar daar kun je alleen mee fijnafstellen , geen 600 toeren lager zetten ! komt je gaspedaal wel in rustpositie ? mat of kabeltje er tussen o.i.d. anders kom je al gauw bij de pomp terecht . en hoe is InjQ afgesteld ( moet normaal tussen 2 en 9 mgr.stroke zijn ) wat is de pompspanning bij stationair toerental . dit kun je zien met VAGcom of VCDS waar woon je al ik vragen mag ? ( mag ook via PB ) |
#3
|
||||
|
||||
Ik krijg hopelijk snel mn OBD kabeltje met software binnen, dan kan ik dit soort dingen nakijken. De wagen staat in Baarn.
Pedaal is in rust, kan ik allicht nog eens nakijken, maar met het maken van het beugeltje was ie absoluut in uiterste rustpositie. Ik ga toch pas over 2 weken weer met dit ding aan de slag, als het goed is is die kabel dan binnen, kan ik dit soort dingen nakijken!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
|||
|
|||
mijn tdi loopt +- 1200/1400 toeren stationair als de koelvloeistoftemp. sensor defect is.
Heb dit al 2x gehad namelijk. Misschien wel interesant om te kijken of deze sensor wel goed aangesloten zit of iets dergelijks ? Weet je hoe hij liep voor de inbouw ? |
#5
|
||||
|
||||
Voor inbouw lag ie op de sloop koeltemp ligt al 2 jaar droog, misschien dat dat m is! Ik ga het binnenkort proberen!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |