|
|||
|
|||
Voorste motorsteun ombouw mk1 1.3 naar aaz
Ik ben bezig met het verzamelen van onderdelen voor de ombouw van m'n Jetta 1.3 naar een aaz.
Nu heb ik het meeste spul wel op een rijtje, alleen de voorste motorsteun is nog even een vraagteken. Ik heb er nu dus zo een op de benzinemotor zitten: En op de diesel zo een: Nu is mijn vraag aan jullie hoe dit kan/hoort bij de ombouw. Bij voorbaat dank, Martin |
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat je weet als je van een 1.3 blok (smal Blok) over wilt gaan naar een diesel , dat je motorsteunen moet om lassen naar Big Blok , gaat zo niet passen .
Je zult dus aan je chassis moeten lasen motor steunen verplatsen en vervangen . |
|
|||
|
|||
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte.
Maar wat voor steun pak je dan? Van een 1.6 d/td, of gewoon die van de 1.9td pas maken? |
|
||||
|
||||
je moet 1 van een 1.8 motor of zo pakken ,,
jetta 1 of golf 1 .. past zo op je aaz . vrgr gooigolf . |
|
||||
|
||||
de steun op de chassisbalk rechts moet je erafhalen en andersom weer oplassen op de bigblockplaats[wijst zichzelf wel een beetje]
voor de voorste kantelsteun moet je eigenlijk een steun van een bigblock zoeken,maar ik heb dit bij mij anders opgelost ivm stevigheid,ik zal zo een foto zoeken en plaatsen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
als het niet lukt kom ik het anders wel een keer uitleggen/helpen,je woont hier om de hoek immers
|
||||
|
||||
Quote:
nice |
|
|||
|
|||
Quote:
Wat jij dus hebt gedaan is een hoekijzertje met driehoekjes aan de uiteinden vast gebout aan de dwarsbalk icm de originele steun van de motor? |
|
||||
|
||||
Mooie oplossing zo heren. Ik ben eig. Wel benieuwd of het ook mindet resoneerd met zon steun. Of merk je er verderweinig van??
|
|
||||
|
||||
Quote:
nee,is een baksteun van een g60,de rest klopt idd
|
||||
|
||||
Quote:
het is wel een stuk stugger,dus stationair rammelt het net zo als met zo'n kantelding,alleen de motor klappert niet zo heen en weer met kracht erop>eraf en vice versa.
|
||||
|
||||
Ok. Das juist mooi. Krijgt een boel te verduren nu onder mn motorkap. Ooit ook mee bezig de steunen.
Ontopic |
|
||||
|
||||
ik heb bij mij de achterste en de 2 ronde zijrubbers nieuw,en de voorste op deze manier[is ook een nieuwe],ligt er echt als een rots in.
|
||||
|
||||
Maar de topicstarter heeft gewoon een voorste steun van een bigblock (1.5 t/m 1.8) nodig, niks speciaals en op elke hoek van de straat te vinden
|
|
|||
|
|||
En die heb ik gekocht, bedankt voor het meedenken allemaal
|