#1
|
||||
|
||||
Harlekijn!
Maar eens een all-in-one topicje van mn harlekijntje!
Gekocht in 2007, oude post-passat. Opgehaald in groningen, zou nog een jaar moeten wachten tot ie belastingvrij werd. Ondertussen zoeken naar 5bak en interueur, kreeg ik de Santana aangeboden, dus de passat heeft tot 2009 staan wachten... Maar toen mocht ie weer naar buiten dat dichtgemaakte weer losmaken, remmetjes doen etc etc schroot verzamelen... Op naar de garage voor werkzaamheden eerste proefrit op t land interieur bij elkaar geraapt cruisen! Een jaar later op t Neude in Utrecht mn trouwe dieseltje aan gort gereden... Was een dag na de APK, hoe verzin je het Voor de vakantie maar een ander blok erin! En mn vriendin wilde het interieur aanpakken sportvelgen Op vakantie ermee! Dit weekend (bij 290.000km) maar eens groot onderhoud gedaan. Na 65.000km met deze motor werd ik toch gek van het gesis vanonder de kap, leek net of een cilinder wat lekte... ik denk dat ik weet welke... handig zo'n dak Alles weer op de plek, nieuwe pakkingen, nieuwe koppeling! nieuwe voorpijp, als je toch bezig bent! En bezig gegaan de verlaging uit de coupe te trekken en onder de harlekijn te gooien! Rechter voordemper zat los in t huis, geen idee hoe en wat... maar het rammelt behoorlijk en je gaat als een dweil door de bocht Voor ligt ie nu lager, binnenkort de achterkant ook, maar ik was dit weekend het sleutelen wel weer beu! Ook een nieuwe klepdekselpakking en dat ding eens nieuw spuiten, kan nooit kwaad. Misschien nieuwe stoters, hoe kan ik eigenlijk precies zien of ik hydro of mechanische stoters heb?? Zal wel hydro zijn lijkt me? het is een CY uit een passat van 10-'87. Als je motor tikt, lijkt me dit een zinnige investering toch? Ook de voorste oliekeering en de waterpomp komen er dan op!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
Jeetje wat een hemel zeg
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#3
|
||||
|
||||
Dat hemeltje vind ik super !!!!!! complimenten aan je vriendin hoor !!! Knap werk.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#4
|
||||
|
||||
Leuke hemel!
Kan ze mijn hemel ook ff doen tegen vergoeding?
__________________
Terug van weggeweest ‘96 Polo Harlekin ‘00 Lupo Cambridge Still in to silly stuff |
#5
|
||||
|
||||
Ja is elke keer weer genieten!
Gewoon alle delen eruit schroeven, 6m stretch-stof kopen op de lapjesmarkt, 2 bussen bison spuitlijm en dan de boel overhandigen aan je vriendin!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#6
|
||||
|
||||
inmddels verse stoters besteld!
Binnenkort die vervangen en ook de voorste krukaskeerring! Dan de Rode passat een nieuwe koppakking geven en een 70cm radiateur, dan rijden de passatjes weer zoals het hoort!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#7
|
||||
|
||||
Complimenten voor de Harlekijn! Hij is kneiter vet!!
__________________
Polo Coupé CL '92 'snowpolo'- Polo Fox Steilheck '92 - Polo Coupé C Sprinter '87 |
#8
|
||||
|
||||
Niet mooi, maar wel steengoed!
Gaaf hoor Zoltan! Komen hier de ATS-en onder?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Zo, verse klepstoters erin! 3 van de 8 waren te slecht voor woorden, dat verklaart wel wat getik Nu loopt ie weer als een zonnetje! Zou dit nog wat gunstigs betekenen voor het gebruik? Kan me voorstellen dat ie met half open kleppen wat ongunstiger verbruik heeft... we gaan t zien
Ook de uitlaatbocht over de achteras vervangen, jammer alleen dat bij het loshalen dan de doorgerotte oude je ook de dempers aan beide kanten van deze pijp stukmaakt... of dat daar vastgerotte stukken in blijken te zitten... deze week maar dempers bestellen, dan heeft ie ook maar gelijk een 100% nieuwe auspuff! En over de krukaskeerring, als je geen blokkeerding hebt voor het tandwiel, hoe maak je m dan los? gewoon in de versnelling zetten en een erop hangen? Dat is de laatste taak, nieuw tandwiel, bout en keerring zijn al in huis. Als dat is gebeurd zit het groot onderhoud er wel op!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan, als je een vrijwilliger even op de rem laat staan, maar beter is om een lange v-snaar of multi-riem te nemen die stuk mag. Die doe je om de poelie heen (die je er natuurlijk nog niet afgehaald had ) en dan draai je hem met een bandijzer helemaal op (zoals je vroeger met je vervelende neefje op de schommel deed) totdat ie strak om de poelie klemt, vervolgens plaats je dat bandijzer achter een chassisbalk of iets anders stevigs en draai je met een lange ratel of wringstaaf de bout los, werkt altijd en je hoeft niet met een luchtsleutel op de krukas, als je die al hebt Ik niet en daarom heb ik dit verzonnen, werkt op eigenlijk alles waar ik het op geprobeerd heb Voordeel van een bandijzer is dat je hem altijd wel kan vastzetten ergens achter
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
Keerring, tandwiel en bout zijn nu ook vervangen. Denk dat het groot onderhoud erop zit voor de motor. Uitlaat ook nieuw voor tot achter!
Met mn stomme kop mn fototoestel vergeten in de garage, kan pas volgende week plaatjes posten van de geniale manier die ik heb geknutseld om het tandwiel te blokkeren Lekker vast moet zo'n ding zeg, 90Nm plus 90 graden, was wel wat kracht voor nodig! Maar mijn tooltje heeft het gehouden, volgende week plaatjes (en een patent )
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#12
|
|||
|
|||
Leuke auto, en dat interieur :O
GEWELDIG hahahah.. Vind het wel leuker als een mk3 harlekijn.... Heb wel wat zo... Respect voor je werk eraan trouwens.... |
#13
|
||||
|
||||
hier het loshalen van het krukastandwiel...
Een oude claxonhouder had de gaten op juiste afstand zitten, stukje eruit geslepen om op het tandwiel te passen. en een oude pijpsleutel om m te ondersteunen. vond het tamelijk briljant van mezelf Je raadt het al, het is natuurlijk niet sterk genoeg... maar binnen 30 sec deed ie het weer dat stukje tool gooien we dus nooit meer weg
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#14
|
||||
|
||||
Haha, heerlijke oplossing! Dat soort truckjes uithalen vind ik ook altijd zo geniaal. Laatst bij m'n broer ook zoiets, moer op spoorstang van z'n passat was met geen mogelijkheid los te krijgen. Uiteindelijk van een oude spoorstang van mijn polo een moer gehaald, was dezelfde maat! Hupsakee, dremel op de niet meewerkende moer en klaar waren we.
Inventiviteit is dan ook wel wat waard en geeft ook nog eens voldoening dat je het zelf toch even mooi hebt opgelost. *heel verhaal*
__________________
Polo Coupé CL '92 'snowpolo'- Polo Fox Steilheck '92 - Polo Coupé C Sprinter '87 |
#15
|
||||
|
||||
En de CY heeft een respectabele leeftijd bereikt!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#16
|
||||
|
||||
Mooi! Jammer dat mijn km teller het niet meer doet, ik zit op 350dkm nu ong. Maar niet meer met de orig. Motor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
||||
|
||||
Hier nog maar even showen wat de Harlekijn allemaal moet doorstaan
Heeft ie allemaal goed overleefd uiteraard! De administratie over 2011 leert me dat ik incl onderhoud, verzekering, ANWB en alles 10,34 cent per kilometer kwijt ben geweest! Kijken of ik in 2012 lager kan, denk t wel En toch weer 33.000 mee gereden in een jaartje!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#19
|
||||
|
||||
Gisteren het gloeirelais eens vervangen, de motor start al sinds 2008 wat lastig... met koudestart moet ie toch een paar keer rond voor ie aangaat.
Nu ander relais voor de gein geprobeerd, starten en direct mooi lopen! Mooi 3 jaar over gedaan om achter te komen Maar kan zo'n relais ook half-stuk zijn? Want ook op wintersport heeft deze motor me nooit laten staan, al duurt het na een week goede vorst wel lang voordat ie start..
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#20
|
|||
|
|||
Ja, de contacten binnenin kunnen slijten waardoor 'ie wat minder stroom doorgeeft (of meer interne weerstand heeft). Heb je een nieuw relais kunnen vinden?
|