Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2013, 15:37
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default Rikkert zijn 75'er Golf

Het moest er toch een keer van komen, dus hier is die dan, mijn project topic.
Ik ben inmiddels twee jaar de trotse eigenaar van deze 75'er.

[IMG]


[IMG]


Ik heb begrepen dat dit een forumhoer is....
Best een geile hoer.
Ik heb er in twee jaar tijd niet bijzonder veel aan gedaan behalve de
carter ontluchting gemaakt, carb. afgesteld, benzine lekkage verholpen etc.
Ook heb ik er niet zoveel in gereden als ik had gewild.
Niet vanwege mankementen maar vanwege tijd gebrek en dergelijke.
Desalwelteplus ben ik zeer content met haar

Dan nu, mijn plannen met haar.
Ik hou van origineel, maar ook van hier en daar je eigen inbreng.
Op het moment is het een 1100 met trommels voor , die in z'n vier bij 80km/h je al het idee geeft dat de brokken om je oren vliegen als je niet oppast.
Om tot stilstand te komen is ook een aparte ervaring met trommels voor.
Best geinig en alles, maar




Ik ga er een standaard 16v kr op 40'er solexen inbouwen.
Maar niet eerder voordat ik alles klaar heb staan voor inbouw, dus plaatwerk, onderdelen, blok, bak etc.
Dit zodat ik nog zo lang mogelijk kan genieten van de auto.

Voor het onderstel heb ik wel zo'n beetje alles verzameld.
De bedoeling voor is, Gti draagarm stabi, Scirocco draagarm brug, Scirocco 16v remmerij met 256 schijven.
De bedoeling achter is, Scirocco 16v achteras met stabi, Brax mk4 remmerij met 226 schijven.
Ook heb ik een 22mm hoofdremcilinder met nieuwe
3/15 remdruk-begrenzers, zit alleen nog te twijfelen welke rembekrachtiger ik wil gebruiken, iemand een idee welke het beste te gebruiken?

[IMG]


[IMG]


[IMG]


[IMG]


Hier moet nog een kleurtje op, weet alleen nog niet wat, zat te denken aan (marine)donkerblauw.

[IMG]


Neue astappen

[IMG]


Dit alles met Powerflex polyurethaan "wubbew"

[IMG]


Draagarmen, naven, toplagers, wiellagers, spoorstangen, fuseekogels, etc, alles nieuw.

[IMG]


Pedalerie voor elkaar.

[IMG]


[IMG]


Tank en vulhals nieuw, brandstoftoevoer, opvoerpomp van een 1500 JB, facetpomp met filterking.

Voor de velgen kan ik kiezen uit BBS Mahle 14" 6J rondom, of 15" 6J voor 7J achter.
Moeten nog opgemaakt worden.

[IMG]

15" is wel groot....

[IMG]

14" is mooi maar dan moet er een spacertje tussen aan de voorzijde volgens mij in verband met de 256 schijven, en ze komen al zo ver naar buiten....

[IMG]


Wat vinden jullie?
Schroefset zal een KW V1 inox worden.

Wat betreft onder de kap.

[IMG]


Te reviseren blok.

[IMG]


Gereviseerde 2Y-bak, gedaan door vwmk2driver
Achterste steun nog even afwerken.

[IMG]


Nieuwe Scirocco aandrijfassen.

[IMG]


Powersprint spaghetti, de rest van de auspuff volgt nog.

[IMG]


Dbilas spruitstuk met kabelsteun, gereviseerde solexen, afgedraaide kelken met filters, misab ringen en cosworth rubbers.
(ja ik weet dat ze verkeerd om staan )

[IMG]


Nieuwe elektronische ontsteking met vacuümvervroeging.

Uiterlijk ga ik niet veel aan veranderen, alleen rubbers met chromen pezen, en dunne chroom/zwarte sierlijsten, origineel uiteraard.
Interieur idem, dus gewoon heupgordels, stoelen zonder hoofdsteun, geen dakgrepen.
Maar wel:

[IMG]



Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2013, 15:44
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Hij is zo lang dat ik er niks meer aan toe kan voegen...
Maar waar het op neer komt is, techniek aanpakken, maar interieur en exterieur zo origineel als mogelijk.

Qua plaatwerk, al een tripje naar Duitsland gemaakt en daar een strakke motorkap zonder gootje, een paar deuren en een paar NOS voorschermen opgehaald.
De motorkap die er nu op zit is gedeukt vooraan, denk van het dicht drukken in de loop der jaren, misschien dat daarom het gootje erin gemaakt is in latere bouwjaren.....
Ik heb nog een paar originele eerste type deuren die strak gemaakt moeten worden.

Al met al ben ik nog wel even zoet.
"Houdt je van de straat" moet je maar denken
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2013, 15:56
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Dit word een super project. Damn. Alles nieuw.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-08-2013, 16:11
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Hmm, ben over het algemeen wel van het origineel houden, maar dit kan zowaar heel goed gaan werken. Iig super goede aanpak. Ik zou alleen de chroom aan het exterier er niet op steken. Dat doet iedereen, ik zou zeggen, houd hem lekker standaard.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-08-2013, 16:16
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Thanks!

[IMG]
[/IMG]

Dit kon ik ook niet nalaten, originele chromen kever deuropeners en chroom/zwarte raamslingers van een Audi 100 LS, splin-asje is het zelfde.

[IMG]

[/IMG]

NOS aluminium instaplijsten.

[IMG]
[/IMG]

Vorig jaar twee NOS cilindertjes en een contact-inzetstuk met twee sleutels op de kop getikt, contactslot en achterklep-cilinder pas gemaakt.
Zo heb je dus een originele complete sloten set met het eerste type sleutel.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-08-2013, 16:22
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Hmm, ben over het algemeen wel van het origineel houden, maar dit kan zowaar heel goed gaan werken. Iig super goede aanpak. Ik zou alleen de chroom aan het exterier er niet op steken. Dat doet iedereen, ik zou zeggen, houd hem lekker standaard.


Ik ga der over nadenken Rik.
Echter die veranderingen zijn niet dramatisch, behalve dan de alu lijsten van de deuren, kan je de hele deur zo'n beetje demonteren.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-08-2013, 16:29
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,554
Default

heel erg mooi project! ga deze zeker volgen, geen half werk
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #8  
Old 16-08-2013, 16:36
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ik zou het echt niet doen dat chroom. Op wit steekt zwart mooi af en het is veel unieker dan dat chroom wat iedereen doet. Klinken ook, ik zou het laten, maar wat je zegt, het is geen jaar-taak om alles terug te bouwen. Succes ermee, en ik ge hem ook volgen, zeker weten.

PS: ik zou de originele delen zoals de trommels wel bij de auto laten, maar als je die specifieke delen wegdoet, dan laat maar weten, ik heb wel interesse.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-08-2013, 17:14
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Alles wat van de Golf afkomt gaat in opslag.

Dat wat betreft het chroom wel of niet, heb ik nog alle tijd voor om over na te denken, en dat ga ik dan ook doen
Het is op zich wel een tof idee, want het is een basis-Golf, zonder poespas, zo heeft die geen middenconsole, platte deurkaarten achter, diagonale smalle handgreep in de deuren, open handschoenvak, heupgordels, geen hemel-grepen, geen b-style grepen etc.

14" of 15" gasten, wie kan daar wat over vertellen?

Overigens is van het luchtroostertje aan de passagierszijde het hendeltje, om hem open of dicht te doen, afgebroken.
Dit was al zo toen ik hem kocht.

[IMG]


Nou is dit hendeltje net even anders dan de latere tittendashboards, heeft iemand toevallig nog zo'n roostertje of hele dash?

Dit is de andere zijde.

[IMG]

Last edited by swallowtail1975 : 17-08-2013 at 00:28.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-08-2013, 17:18
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

super project...
wel een mooie en originele Nederlander.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #11  
Old 16-08-2013, 18:16
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mooi project ik heb zelf een rembekrachtiger van een Golf4 gepakt maar dan ook de cilinder is weer net iets groter dan de 22mm.
Ik heb ook een tijdje met een 22mm HRC gereden met een Golf2 16V bekrachtiger
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #12  
Old 16-08-2013, 18:19
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Mooi project ik heb zelf een rembekrachtiger van een Golf4 gepakt maar dan ook de cilinder is weer net iets groter dan de 22mm.
Ik heb ook een tijdje met een 22mm HRC gereden met een Golf2 16V bekrachtiger


Ja ik heb er nu één van een mk2 16v, wat was jou ervaring met beide?
Of maakte het weinig verschil?
Reply With Quote
  #13  
Old 16-08-2013, 18:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou de Golf4 HRC en bekrachiger hebben nog geen meter gereden
Mijn MK1 is nog under construction !!!!
De 22mm daar in tegen remde wel aardig maar dat was dan ook nog met de originele klauwen voor en nu heb ik Girling60 klauwen vandaar de keuze op iets groters
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #14  
Old 16-08-2013, 18:24
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Precies wat je zegt, het is een basis model, en dat moet het blijven!

14" is denk ik wel het leukst, 15 is met deze bbs'en niet zo'n succes ben ik bang... Voor op een golf iets 15" te hebben, is driedelig wel wenselijk.

Dat roostertje is wel grappig. Een soort van overgangsmodel. Dat hendeltje dat afgebroken is, is namelijk nog gelijk de hele vroege swallow's, maar die waarmee je het rooster zelf verdraaid is wel weer gelijk met de nieuwere types. Ik heb zo'n roostertje van de aller eerste swallows liggen, die heeft dat laatste hendeltje dus weer anders. Is zegmaar helemaal plat, aan een stuk door met het schotje waaraan het zit. Ik wou hem eigenlijk ook niet weg doen. Dat hendeltje dat bij jou is afgebroken breekt namelijk altijd af, dus ik wou hem op reserve houden.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-08-2013, 19:37
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Hij is gefabriceerd in februari 1975, eerste toelating is mei 1975 geweest.
Geinig verhaal van het roostertje, zo leer ik elke keer toffe details

Daarmee heb ik wel het vermoeden dat het vinden van een dergelijk roostertje behoorlijk klein is.
Reply With Quote
  #16  
Old 16-08-2013, 20:29
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

samenstellen kan, dus als je er eentje vind met het pinnetje gelijk die bij jou is afgebroken, kun je hem - met veel moeite - erin krijgen.
Reply With Quote
  #17  
Old 16-08-2013, 21:42
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

zo jij hebt je huiswerk wel gedaan.

Netjes dat alle spullen al klaar liggen

Ik heb volgens mij dezelfde roosterjes in mijn "79 zitten.
Zal eens kijken of ik er nog ergens 1 op reserve heb.

Ik heb 14" gereden en vind het zelf zeker in combi met een klein bandje net iets te gek.

Rijd veel toeren (ik rijd met een 1100 op R6 carbs met 4-bak) en daarom ben ik overgestapt op 15" ATS.

Ik blijf deze zeker volgen.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.

Last edited by Jel Golf 2 GTI : 16-08-2013 at 21:44.
Reply With Quote
  #18  
Old 17-08-2013, 00:37
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Hoi Jelle,

Als je zou willen kijken voor de roostertjes graag.

Gr. Rik

Last edited by swallowtail1975 : 17-08-2013 at 00:41.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-08-2013, 07:54
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Heel mooi project! Ben zelf ook van het origineel laten van buiten en een mooi motorblok onder de kap
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #20  
Old 17-08-2013, 10:30
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Waar heb je dat spruitstuk vandaan?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum