|
|||
|
|||
Vervanger voor 2-massa vliegwiel?
Iemand ervaring met deze setjes? Koppelingskit of zijn deze ook zelf samen te stellen(verschillende types autos)? ook handig om te weten welke koppelingsplaat en drukgroep/lager bij volgende vervanging nodig bent!
Met verzenden kom je op een 250 euro, even wat anders als een luk 2-massa setje voor 675 bruto! Ga binnenkort mijn Ibiza 1.9TDI AFN 1998 slopen, en gaat het hartje in mijn '84 er golf 2 Alvast bedankt! Groet, Roelof |
|
|||
|
|||
Heb zelf liever een degelijk merk.
Volgende keer liever op de juiste plek plaatsen, je zit nu algemeen lucht gekoeld
|
||||
|
||||
Darkside Developements in de UK, leveren Sachs standaard en versterkt voor weinig
|
|
||||
|
||||
Wat kost zon ding dan via misterauto.nl?
Die hebben ook goeie prijzen en diverse goeie merken. Spul komt dan uit frankrijk, en is zon 4 dagen onderweg. |
|
|||
|
|||
ik zou zoiezo geen luk 2-massa nemen.
Hier heb ik al zoveel problemen mee gehad. Als je een 2-massa neemt, neem dan gewoon een Sachs Kijk anders hier ff op http://www.rhoox.com is een duitse firma maar werkt prima Bij mijn tdi ARL koste het 400 incl verzendkosten voor een 2-massa van Sachs. Nette service en vrij snel geleverd. Alles is ook te volgen via track and trace daar. ze zeggen btw niet voor niks. Luk is ruk |
|
||||
|
||||
ik heb zelf een 1 massa vliegwiel gekocht van een 1Z en dan een sachs koppelingset gekocht bij vdbergparts.nl alles bij elkaar was ik ongeveer €200,- kwijt.
|
||||
|
||||
Heb nog wel een vast vliegwiel liggen.
|
|
|||
|
|||
Ga je met een 1-massavliegwiel veel in confort achteruit ten opzichte van een 2-massa vliegwiel?
|
|
||||
|
||||
Weet ik niet heb nog nooit met een 2 massa gereden of er op gelet.
|
|
|||
|
|||
alleen met een 6bak en een tdi ga je er behoorlijk op achteruit na mijn weten.
Deze gaan "chattern" zoals ze dat mooi zeggen. Met een normale 5bak is het geen probleem. Comfort valt reuze mee wat dat achteruit gaat. Hij vangt gewoon iets minder de klappen op. Maar zoals ik eerder al aangaf neem wel een goede met een beetje pech bij luk dan gaat de auto trillen als je je koppeling op laat komen (erg iritant) |
|
||||
|
||||
Rij nu 2 dagen met een een-massa vliegwiel op een MK1 afn tdi en tot nu toe geen problemen ondervonden met trilling o.i.d.