#1
|
|||
|
|||
Mk2 mfa teller -> diesel toerenteller.
Hallo,
Ik heb achter in de schuur nog een paar tellers gevonden, oa een gti teller met mfa en een turbodiesel teller met toerenteller. Nu vroeg ik me af of ik deze 2 kon combineren. Dus een Mfa teller met dieseltoerenteller? Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en wat ik dan moet aanpassen? Alvast bedankt, Mvg, Maikel
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#2
|
|||
|
|||
Ik ben er al achter, een keer goed kijken naar de schema's. En het blijkt dat je de printplaat en het achtergrondplaatje gewoon kunt uitwissellen
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#3
|
||||
|
||||
Krijg het dan maar eens werkend
|
#4
|
||||
|
||||
Waar zit het probleem precies om dit werkend te krijgen, Jetta Mania?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
||||
|
||||
Vacuum volgens mij, volgens mij is het wel vaker geprobeerd?
Niet gehoord of het uiteindelijk ook gelukt is... |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Vacuum staat los van de toerenteller.. is alleen nodig voor de verbruiksmeter toch? Die gebruik ik dan ook niet
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#7
|
||||
|
||||
Precies, vacuüm is alleen voor de verbruiktsmeter. Kenveld van deze meter komt niet overeen met die van een diesel, en motorvacuüm kan je sowieso lang zoeken bij een diesel.
Ik ben vooral benieuwd of je de MFA print kan combineren met de diesel-toerenteller. Ik heb namelijk hetzelfde voor in de teller van mijn Golf 2 TDI. Iemand overigens een idee of de MFA uit een Golf 3 klok ook in de GOlf 2 klok te maken is?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
|||
|
|||
Je hebt toch GTD versies gehad die een MFA hebben in de teller ?
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#9
|
||||
|
||||
Nee.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
Is het iemand nog gelukt een om een Golf 2 GTD klok te voorzien van MFA?
|
#11
|
||||
|
||||
ik heb er een bezine teller met mfa inzitten die omgebouwd is naar diesel maar hoe ze het gedaan hebben weet ik niet.
heb dat ding toen zo gekocht maar het is wel mogenlijk dus |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Er is ooit iemand geweest die het gelukt is, ben er destijds achteraan gegaan maar die geeft het geen prijs. Ik ben wel van plan om het te proberen, ik loop straks tegen hetzelfde probleem aan denk ik wel. Wil ook mfa erin maar bij de tdi komt er geen vacuumslang aan te pas achter het cockpit. Wil straks de teller ook loshalen om te kijken of het in een mk2 cockpit behuizing pas te maken is. Gr |
#13
|
||||
|
||||
Wat ik ondertussen weet, is dat de toerentellerunit + de print van de toerenteller, geheel anders is bij een diesel.
De 2 zijn maar zeer moeizaam te combineren voor zover ik kon zien. Ook een Toledo tacho is niet heel veel mee te doen. Heb er een liggen van een TDI + MFA.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |