#1
|
|||
|
|||
project topic(je) jeffrey-16v's corrado G60
hallo,
sinds een half jaartje ben ik in het bezit van een corrado G60. de auto is van het bouwjaar 1988 en dat maakt hem best bijzonder (vind ik) wat ook best bijzonder is is het als nieuwe interieur zonder beschadigingen aan stoelen, vloerbekleding enz. de corrado is in een volgens mij niet originele kleur rood gespoten, en voorzien van 17" proline wheels velgen,rood/witte achterlampen/sebring einddemper 120mm en een koni/bilstein verlagingsset(40mm) ziet er allemaal best gelikt uit vind ik: echter zijn er wat probleempjes met de techniek. dit is ook de reden dat ik een project topic ben gestart allereerst is de G-lader overleden (stukjes uit verdringer gebroken) daarnaast is ook de silencerbox stuk (doormidden ) en is er zwaar met de electronica geknoeid. zo zitten er verkeerde kabels op sensoren, zijn er kabels verknipt en gewoon over.... jullie zijn het vast met me eens dat autoelectronica je soms een barstende koppijn kan geven, dus daar vraag ik dan ook wat hulp bij. ook dient de versnellingsbak gereviseerd te worden, deze kraakt ontzettend van 1 naar 2. waarom ik de corrado heb gekocht? tsja de looks natuurlijk en de koets die gewoon helemaal rostfrei is. verder gaan er ook nog wat optische wijzigingen doorgevoerd worden nl: nieuwe originele koplampen sideskirts (gewoon een recht model en niet TE laag) en de brede bumperlip in kleur. ook word er gedroomd over een setje parabolen of lenso bsx met goudkleurig hart. de motor wil ik eerst eens origineel in goede staat hebben, daarna zie ik het wel met tunen. de auto word niet dagelijks gebruikt,puur voor de lol. (tot nu toe weinig ) vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden, en hoop ik ook nog een how to of 2 te kunnen maken. meer foto's volgen! laters!! hier nog een foto van de achterkant van de corrado. lakwerk ziet er niet mooi uit, maar is het wel. (ligt aan de foto) verder zien jullie de after market achterlampen (vind ik mooi) en de sebring uitlaat (vind ik ook niet lelijk) wel wil ik een chrome vw logotje i.p.v. zwart Last edited by jeffrey-16v : 29-08-2012 at 19:17. Reason: foto bijgevoegd |
#2
|
||||
|
||||
Welkom, mooie corrie
Voor de issues aan de auto zijn er genoeg tips en specialisten te vinden hier Ik zou de skirts en de Lenso's alvast van je ideeën lijst schrappen, doen afbreuk aan zo'n wagen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
check pb
|
#4
|
||||
|
||||
Nette Corrado!
Zou de auto persoonlijk zo laten, alleen verlagen en Parabolen monteren
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#5
|
|||
|
|||
hey, en al bedankt voor de reacties,
over de skirts; ik vind persoonlijk de auto in combi met de 17" velgen wat raar hoog lijken onder de deuren. daarom zoek ik een setje skirts die als origineel lijken, niet van die gedraaide gaas dingen hoor.ik hou zelf van strak en oem+een beetje. ik zal eens een foto zoeken van wat ik bedoel. over de velgen, ik vind lenso bsx best stoer, origineel bbs natuurlijk nog beter, maar 2000€ voor een setje velgen moet je ook hebben liggen. gelukkig neig ik toch steeds meer naar parabooltjes (gepolijst) dat hier veel kennis is te vinden weet ik al een poosje, ik lees namelijk al een poosje mee (voor dat ik lid was) en heb er dan ook al veel gebruik van gemaakt nog een vraagje; zijn 88er corrado,s een beetje zeldzaam? dit vraag ik omdat heel veel mensen het bestaan van dit bouwjaar onkennen, en zelfs veel prijslijsten e.d van de corrado beginnen bij 89 groet, jeffrey |
#6
|
||||
|
||||
Als je in TCZL's topic kijkt zie je wel wat voor velgen goed staan onder een Corrie
Snap wel wat je bedoeld met het verschil tussen de voor en achterbumper en dan de dorpels...daar is vast iets voor te vinden
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Mooie corrado, ga je ook een 5x100 ombouw doen aangezien parabooltjes 5gaats zijn? Succes met de werkzaamheden.
|
#8
|
|||
|
|||
Eerst die techniek in orde maken. Met deze looks rij je ook niet voor lul. Sterker deze corrado ziet er nog heel goed uit zo op de foto.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
||||
|
||||
Dik!
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#11
|
|||
|
|||
@marcel: over de 5x100 ombouw had ik nog niet nagedacht.... corrado vr6?
@m1974: ik ga zowiezo eerst met de techniek aan de slag idd. dat is voor mij ook het belangrijkst. de auto ziet er idd heel goed uit. is niet lang geleden helemaal strak gemaakt en gespoten in een mega felle kleur rood. jammer is alleen dat er al poetskrasjes (swirls) in zitten. maar dat is voor de polijster. @allemaal: bedankt voor de leuke reacties!! |
#12
|
|||
|
|||
Vr6 ja , miss ook golf 3 gti/vr6 delen!? Ben niet thuis in de corrado's al vind ik wel hele gave wagens!!
|
#13
|
||||
|
||||
Ik vind die rode kleur helemaal super !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#14
|
|||
|
|||
hey mensen,
ik heb het al een paar x op het forum gezien, maar kan het net nu niet meer vinden; waar sluit je ook alweer de luchtdrukmeter voor de g-lader aan? en kan ik voor een oliedrukmeter met draadje (dus niet met olieleiding) mijn originele oliedruksensor in het oliefilterhuis gebruiken? alvast bedankt maar weer! |
#15
|
||||
|
||||
Voor de gasklep lijkt me
En origineel zit er alleen een oliedrukschakelaar in volgens mij, zal je echt een bijpassende sensor moeten hebben.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
voor de gasklep is wel handig he? haha Maar zit daar een slangetje waar ik kan afsplitsen,of moet ik echt iets nieuws maken? zit de oliedrukschakelaar niet in de zijkant van de kop? (rechts als je er voor staat) |
#17
|
|||
|
|||
niceee corrie !!
|
#18
|
||||
|
||||
Voor je oliedruk sensor heb je een T stukje nodig die je op het oliefilterhuis schroeft.
Hierop komt dan je oliedruksensor voor je tellerhuis op en op de bovenkant de aftermarket oliedruk sensor.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#19
|
||||
|
||||
Voor de drukmeter moet je gewoon even zo'n plastic t-stukje scoren die er origineel ook tussen zitten
__________________
Bmw e61 530d touring |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
super en bedankt |