#1
|
|||
|
|||
Slecht starten gtd
Ik heb een jr in me caddy liggen die sinds een warmloper zeer slecht start.
Na de warmloper heeft de meneer van de anwb er een kleinere riem opgelegt omdat me dynamo geen lagers meer had en zo ben ik naar huis gereden. Daarna nog een week ca 25km per dag gereden en de week erna na ca 320 km de meter omhoog en lampje knipperen, water bij gevult en er toen nog mee naar huis gereden zonder water bijvullen ( was niet nodig) Toen nog 2 dagen doorgereden en de 2de dag gestart met water in de cillinder...... daarna de dop van expansievat losgedraait na het rijden. Toen de kop vervangen met die van een gewone diesel en de verstuivers overgezet, nieuwe koppakking enz. Als ik de motor nu start is het net of die tijdens het starten een cillinder mist en zodrade motor gaat lopen ( met het gas voor de helft in) komt moeizaam de laatste cillinder erbij. Als ik dan het gas loslaat is het net of die op 3 en een halve cillinder loopt. Zeer onregelmatig/ploffen, blauwe rook en een lekkere pure diesel lucht uit de uitlaat.... Bij het optrekken tot een 2000 tot 2500 toeren ( plankgas) dan is het snel weer weg en loopt de motor weer als een zonnetje auto loopt ook nog vrij vlot naar de 140 echte km's. Als ik er rustig mee rij duurte het wel even woor de motor lekker loopt. Kan er een zuigerveer beschadigd zijn door het water ? Of is toevallig m'n pomp overleden ? Olie verbruik is wel aardig toegenomen 1L op 2000km ongeveer. Zal es kijken of ik een filmpje van kan maken.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#2
|
||||
|
||||
heb je timing van de pomp en de nokkenas goed gecontroleerd?
verstuivers goed geplaatst en lekt geen diesel bij de leidingen? |
#3
|
||||
|
||||
Als je waterslag gehad hebt dan zou ik de verstuivers ook maar eens nazien...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
Timing van de nokkenas is goed.
Pomp had ik eerst dicht bij de 1 staan en nu op 0,95 Ik heb geen diesel lek. Hebben de verstuivers dan zo snel last van het water ? Ik zal binnenkort ff de verstuivers wisselen met die van een gewone diesel, omdat ik geen td verstuivers heb liggen. Ik kan wel gratis aan een td blokje komen maar heb niet veel zin om alles over te bouwen.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat je niet veel meer tijd nodig bent met een motorwissel dan een nieuwe koppakking |
#6
|
|||
|
|||
ik moet die motor eerst nog uit een cabrio halen.
En als ik het makkelijker kan doen dan een ander blok erin.... en het motortje heeft tot nu toe 448dkm gelopen, vanaf de 260dkm heb ik 'm al. ik rij er per 4 weken ca 2800km mee. Ik denk dat als het niet aan de verstuiver ligt ik een compressietest laat doen, of iemand moet toevallig een set hebben liggen die ik kan lenen in de regio stadskanaal
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag de verstuivers eruit gehaalt.....
Cil 1 Zat olie aan de verstuiver in de voorkamer was niet veel te zien. Cil 2 Zat ook olie aan de verstuiver en ook in de voorkamer maar niet in de cillinder Cil 3 en 4 waren wel goed De oude kop was ook stuk tussen cil 1 en 2 1 gloeier was stuk en heb die dus vervangen. Motor liep beter als eerst, zal het vanavond nog een keer proberen. Maar ben dus bang dat deze kop niet goed is maar vind het wel raar dat die olie lekt in de voorkamer. Deze kop komt van een goedlopende motor af. Ik heb trouwens wel de ori verstuivers er weer terug ingezet. Nu maar afwachten
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb ongeveer het zelfde probleem, misschien iets minder erg.
Maar wel altijd met starten op 3 cilinders lopen, en roken. Na 2 minuten rustig aan rijden loopt hij helemaal goed, ik ga zelf eerst proberen of het aan de gloeiers ligt. Ik volg dit topic, en laat je weten als ik zelf wat meer weet. |
#9
|
|||
|
|||
vandaag niks aan het handje......... snap er niet veel meer van.
Normaal starten, normaal lopen en niet veel rook........ @Geert, van waar ben je ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#10
|
|||
|
|||
Al een aantal dagen niks aan het handje. starten lopen en hoef geen gas bij te geven.
Motortje liep nog niet helemaal lekker na het starten maar ik heb me koudstart iets uitgetrokken en nu loopt ie goed. Wat er aan de hand was weet ik niet, de oplossing zou ik ook niet weten maar het blijft een oude diesel. Als het koud gaat worden kijk ik wel verder.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |