|
||||
|
||||
waar kan ik het best mijn oliedrukzender plaatsen ?
waar kan ik het best mijn oliedrukzender plaatsen ( voor oliedrukmeter) ?
op de filtersteun of op de cilinderkop ( rechterkant waar het oliecontact normaal zit ) want beide mogelijkheden heb ik al meermaals gezien . het gaat om een 1.8 8v ( motorcode Ex ) groeten nicky |
|
||||
|
||||
Maakt niet zoveel uit,druk is overal even hoog als je blok gezond is.
|
||||
|
||||
Mijne zit op de cilinderkop en geeft juiste waarde aan. Is wel maar een 1.1 GG maar maakt niet uit.
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
maar ik heb wat last met mijn oliedruk lichtje op mijn dashbord , het wilt niet uitgaan . ik heb 1 sensor op de oliefiltersteun vervangen door de zender vandaar .
|
|
||||
|
||||
wel de juiste sensor met de juiste waardes?
|
||||
|
||||
geel draadje aan de zijkant los laten hangen
en de blauw/zwarte boven op het oliefilter huis aan de massa leggen dan moet het lampje uit gaan. zo niet, meten of er 12 v op het draadje staat (blauw/zwart) wanneer de motor draait, zo niet, draad breuk, slechte verbinding in de zekering kast of het L vormige printplaatje in je teller stuk. |
|
||||
|
||||
heb net eens iets anders geprobeerd
oliedrukzender in de cilinderkop en schakelaar op het filterhuis alles werkt perfect , lichtjes gaan uit zoals het hoort |
|
||||
|
||||
Quote:
dit gaat niet altijd op volgens mij,bij mijn mk1 1.1 werkte alles perfect origineel,heb de 1.1 eruitgegooid en beide draden liggen los bij de zekeringkast,maar geen last van knipperende lampjes/zoemer etc. meter heb ik in de middenconsole.
|
||||
|
||||
Quote:
inderdaad ,als de draden niet zijn aangesloten werkt er ook niks van lampjes . |