Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2012, 09:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default Turbo/compressor ombouw andere nokkenassen nodig?

Ik vroeg mij iets af aangezien het toch begint te kriebelen om mijn ABF om te bouwen naar een geblazen motor.

Ik heb nu een setje schrick nokkenassen in mijn ABF;
268 graden, cam lift; 11,5 valve lift @ tdc; 1,6

Nu hoor ik vaak dat er voor een geblazen motor andere nokkenassen nodig zijn.
Is het dan beter om mijn originele nokkenassen terug te plaatsen? Of loop het op deze nokkenassen ook goed?

Ook kwam ik via wat googlen al tegen om alleen de uitlaatnokkenas origineel te houden?


Ik hoop dat iemand mij hier duidelijk uitleg over kan geven wat nu het effect is met andere nokkenassen bij een geblazen motor?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2012, 15:39
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als aanvulling de specs van de originele abf nokkenassen (via google gevonden)
220 graden, cam lift 10,8mm. valve lift @ tdc is 1mm
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2012, 15:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

als je voor kompressor gaat kun je deze laten zitten,omdat je dan geen gebruik maakt van de uitlaatgassen.voor turbo kun je beter de originele gebruiken,omdat die meer 'pulseren'.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2012, 16:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Loopt de motor dan wel goed? Want anders zou ik de originele er weer in kunnen zetten en deze verkopen om het compressor terug te verdienen?

Als het niet erg veel uitmaakt in winst? Als het wel aardig wat winst oplevert kan ik ze laten zitten natuurlijk?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2012, 09:15
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Waar ik ook weer aan zat te denken, de compressor is eigenlijk bedoelt voor lagere en midden toeren. Want als ik alleen hoge toeren power wil, dan kan ik ook atmosferisch blijven rijden.

Mijn auto is onder de 3500/4000 toeren echt dood, ik moet hem behoorlijk in toeren trappen om vermogen te hebben. En voor straat verbruik is dat echt kut, als ik bij het stoplicht net te weinig gas geef of de koppeling iets te snel laat opkomen word ik werkelijk door iedere auto kwijt gereden :s

Als ik met m'n auto lekker een stukje ga scheuren vind ik het heerlijk die nokkenassen, lekker veel vermogen bovenin en toeren beuken Alleen aangezien de auto minder als hobby maar meer als normaal dagelijks gebruik gaat dienen zit ik er zwaar aan te denken om m'n originele nokkenassen terug te plaatsen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #6  
Old 05-08-2012, 08:24
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

een 16v doet zoiezo niets onder de 4000rpm,het zijn toerenmotoren
Reply With Quote
  #7  
Old 05-08-2012, 08:48
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Waar ik ook weer aan zat te denken, de compressor is eigenlijk bedoelt voor lagere en midden toeren. Want als ik alleen hoge toeren power wil, dan kan ik ook atmosferisch blijven rijden.

Mijn auto is onder de 3500/4000 toeren echt dood, ik moet hem behoorlijk in toeren trappen om vermogen te hebben.


Wat je hier dus aangeeft is dat je in het lagere toerengebied vermogen en koppel te kort komt.
Dan zou voor jou een compressor ideaal zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-08-2012, 09:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb dus m'n originele nokkenassen weer terug geplaatst. En ik had nog een chip van voor de schrick nokkenassen. Deze ook gelijk terug geplaatst.

M'n auto loopt echt stukken beter nu. De schrick assen staat nu te koop.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #9  
Old 05-08-2012, 09:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Wat je hier dus aangeeft is dat je in het lagere toerengebied vermogen en koppel te kort komt.
Dan zou voor jou een compressor ideaal zijn.

vergeet niet dat die ook aangedreven moet worden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-08-2012, 09:05
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

M'n auto blijft gewoon voor dagelijks vervoer/straat gebruik. Het hoeft geen racemonster te worden.

Als ik hard wil rijden pak ik m'n racemotor wel. Maar ik wil gewoon dat m'n auto een stukje sneller is als dit. Ik ben van mening dat het ook goedkoper kan zonder gelijk alles tot het max. te doen.

Met al het geld wat ik dan in m'n auto zou stoppen kan ik beter direct een nissan 350z halen en dan ben ik nog sneller ook dan m'n opgevoerde golfje.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum