#1
|
||||
|
||||
Wagen valt uit tijdens het rijden ( Na erg lange tijd )
hallo .
ik heb dit weekend een rondrit(rittensport) meegereden van +- 180 km met hier en daar een kleine stop , nu na ongeveer 130 km kwamen we in onze buurt en daar wilde ik wat tijd goed maken door een flink door te trappen maar toen ik door trapte hield hij in ( wat ik direct voelde natuurlijk maar m'n co niet ) dus toen maar gewoon door gereden naar de laatste stop plaats . eenmaal daar aangekomen heb ik 3 kwartier gewacht ( om de wagen wat te laten afkoelen ) dan hadden we nog een stuk van +- 50 te gaan , door het lange wachten had ik dus een heel wat tragere deelnemers voor mij zitten dus wilde ik flink doortrappen om de tragere in te halen ... maar de wagen begon fel tegen te pruttelen en stotterde erg , dus dan maar rustig naar de finish gereden . eenmaal daar aangekomen rijden we naar huis +- 20 km en toen ging het van kwaad naar erger , 5x stil gevallen op dit traject . telkens kreeg ik hem weer aan de praat en kon ik weer een tijdje verder ... maar 1x had ik het probleem dat hij totaal niet meer wilde aanslaan ( MAAR hij sloeg wel aan waneer ik de handchocke bediende . ) ik vind het erg raar want het probleem is ongeveer 400 km weg geweest en nu is het terug . en toen had ik reeds alles vernieuwd , nieuwe carburator , en ingetapte spaghetti spruittuk gemonteerd ( dat ingestapte spruitstuk is vervangen door een Ta technix die niet ingetapt is wat is er reeds vernieuwd geweest . alle onstekingsdelen ( hall gever , bogiekabel , rotor , bobine , delcokap ... ) alle brandstofdelen ( filters , leidingen , benzinepomp ...) reeds een nieuwe carburator gemonteerd ( weber 32/34 dtlm ) in vervangen voor de zieke pierburg 2e2 en ooh ja wat gegevens het gaat om een 1.8 8v EX ( met weber dus ) bwj 84' motor heeft nu +- 90.000 mijls Ta Technix spruitstuk ( Niet ingetapd ) ps : wat mij ook opviel dat het nodig tijd is dat de kleppen geregeld worden ( ze tikken al gek ) dus als iemand nog iets weet , laat het mij zeker weten . ik zit met de handen in het haar . alvast bedankt . |
#2
|
|||
|
|||
Benzine pomp/ benzine druk probleem?
|
#3
|
||||
|
||||
Ik hoop dat er geen stalen vulhals onder je wagen zit, deze roesten door waaroor er rommel in je tank komt en alles vervuilt, pomp en filter, totdat je filter doorslaat en er ook zand in je carb terecht komt, niet fijn en dan zit er weinig anders op dan de zaak te demonteren en schoon te maken.
Heb dit zelf meerdere keren gehad met een Golf / Jetta. Weet niet wat voor auto we het over hebben?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
@ audi1981 : heb inderdaad een stalen vulhals zitten . ik heb een filter gemonteerd voor de carburator en deze toont geen sporen van vuil , ... de tank is al 3x gereinigd geweest . zaterdag heb ik voor de eerste maal de tank volledig vol gedaan , en nu staat deze tussen halfvol en het voorlaatste streepje .
het rare is eenmaal ik bijna thuis was had ik eens flink doorgetrapt en toen deed de wagen wel z'n best en reed flink door . |
#5
|
||||
|
||||
Heb je een mechanische benzinepomp? Met de overdrukdoos nog los aan de motor er bij? Best kans dat je originele pomp het niet bij kan houden, vervangen voor een facet of hardii pompje is dan een goeie optie. Eerst maar eens meten tijdens accelereren wat er nog aan druk over blijft....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
@ audi1981 : inderdaad ik heb er nog steeds de originele mechanische benzinepomp op zitten met overdrukdoos . ik zal het inderdaad eens moeten meten
wat ik mij ook afvroeg , is het mogelijk dat de carburator zich zelf droog zet door verdamping van een te warme uitlaat ? |
#7
|
|||
|
|||
heb dit vroeger ook gehad bij golfje, alles van benzine toevoer was vervangen.
Daar lag dus het probleem , brandstofleiding was niet goed en deze zoog zichzelf dicht , binnekant kleefde aan mekaar
__________________
NOT fast NOT furious |
#8
|
||||
|
||||
@ bartman : de brandstofleiding werd reeds vervangen ... en het probleem is heel lang weggeweest ( +- 400 km ) . ik vind het een erg raar probleem .
het is nu terug gestart sinds ik de nieuwe spaghetti spruitstuk gemonteerd heb ( zonder hitteband ) |
#9
|
||||
|
||||
te veel hitte van de uitlaat, brandstofslang wordt slap = zuigt dicht?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
||||
|
||||
Ik hoop dat die na 2,5maand het probleem toch gevonden heeft
|
#11
|
||||
|
||||
het probleem is nog steeds terug gekomen , maar vermindert ( vuil in de tank nog steeds na elke tankbeurt komt er vuil mee ) ook al heb ik de tank al een keer of 3 uitgekuist .
|