#1
|
|||
|
|||
Aantal vragen over Golf 2 1.3 1984 Exip velgen 15 inch passen niet??
Ik heb net een Golfje 2 1300 carbarateur (motorcode zou ik niet zo snel weten) gekocht uit 1984.
Ik had hier diverse vragen over - Passen 7J brede 15inch velgen onder een Golf 2 met bandenmaat 195/50/15 (auto staat op originele vering) scraapen deze niet in de wielkasten aan? (Hier passen de velgen bij het naafgat niet van) terwijl ze gewoon ook onder Golf 1 en 2 zitten. Wat is hier de beste oplossing voor? - waar kan je deze luchtslang krijgen zoals afgebeeld op de foto (nieuw? want 2e hands zijn ze niet te vinden) - ik heb een tellerkast zonder toerenteller mijn vraag hiervan was , ik heb 2 tellerkasten 1 met toerenteller en zonder (alleen ik wil de originele teller gebruiken en de toerenteller uit de andere tellerkast hier in te plaatsen , en de andere de toerenteller in te bouwen (omdat ik weet dat die goed is) , is dit makkelijk? en heeft iemand dit eerder gedaan? of is dat niet mogelijk? wel zag ik dat de temparatuurmeter op een andere plek zit. hierbij de foto's - en de volgende vraag ik heb nu een 1300 carbateur motor , ik wil deze ombouwen naar injectie van een nieuwer type 1300 NZ. Is het onderblok cilinderkop ect precies hetzelfde? En wat moet hiervoor aangepast worden? Ik wil de oude motor gebruiken vanwege lage kmstand. Mijn laaste vraag ik heb deurbakjes (met die opbergvakjes erin) alleen hier in zou ik boksen willen maken , heeft iemand hier een voorbeeld voor? Om mooie afdekkapjes te maken? Alvast bedankt voor de reacties!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 17-06-2012 at 19:07. |
#2
|
||||
|
||||
wielen passen met die banden op originele hoogte.
slang weet ik niet gok op de dealer. teller kun je idd ombouwen. nz ombouw word niets want jij hebt een heel andere motor[sleeptuimelaar]. in de deurbakken is niet zoveel ruimte om te boksen,ik zou dat gewoon ergens anders doen.als je speakers bedoelt;even deurbakjes met speakerhouders zoeken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
Als ik de cilinderkop overzet die is toch hetzelfde? Ik dacht het onderblok hetzelfde was.
En met die velgen rijden word dus geen probleem zelfs niet als je hem verlaagd?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
ah,op die toer,dat zou dan wel moeten kunnen denk ik ja. en je kan er idd ook nog wel wat mee zakken dan.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
oke bedankt!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#6
|
||||
|
||||
de tellerunit die je hier laat zien is een nieuwere versie met 1 connector.
jouw auto zal nog een tellerunit hebben met 2 connectors aan de onderkant. ik denk dat: die toerenteller in jouw kast steken niet zal lukken aangezien uw folie (printplaat achterop) niet is gemaakt voor een toerenteller. en die nieuwe kast kan je ook niet monteren omdat deze niet op je kabelboom past. jouw folie zal je benzinemeter als je een tellerunit vind met toerenteller met 2 oude connectors, dan steek je beter jouw km teller daarin. http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/100_9957.jpg diegene met de stikker over, is één met 1 connector, de andere zijn met 2 connectors. theeft mij zoveel tellerunits gekost voor een de goede kon samenstellen voor mijn auto
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
||||
|
||||
De zelfde maat banden had ik onder m'n golf 2, geen probleem. Later was deze 60/60 verlaagd, ging ook goed en schraapte niet.
Als je naar injectie wil kun je dan niet beter even een compleet nz blok met kabelboom en kast erin leggen van een ander...? Je toerenteller werkt dan ook zonder probleem etc. Heb nog een complete 1.3nz met alle delen die je nodig hebt staan. Mag voor een prikkie weg, bij belangstelling dan moet je maar wat van je laten horen (PM). |
#8
|
||||
|
||||
Let wel, de ET waarde van de velgen is ook van belang. Hoe lager de ET waarde hoe verder de wielen naar buiten komen. Heb je ET5 bijvoorbeeld, dan zou je alsnog een probleem kunnen hebben.
De luchtaanzuigslang is nog nieuw te verkrijgen via de dealer.
__________________
Jetta MK2 Golf MK2 Golf MK4 GTi |
#9
|
|||
|
|||
Als eerst iedereen bedankt voor de reacties!
Ik laat het eerst wel zo bij de teller misschien komt er later alsnog injectie ombouw. Ik ben er nog niet niet echt overuit. Of diesel of 1800 GTI geen idee. Of ik kijk nog voor 1 met 2 aansluitingen dat kan ook nog. Hij is voor dagelijks vervoer , en wil toch wel dat hij nog redelijk zuinig rijd en ook nog wel wat pit in zit. En ik zal ook even navragen hier in de buurt bij de Volkswagen dealer. Ik dacht het meeste Golf 2 spul bij de dealer ook al niet meer te verkrijgen was . want Golf 3 word ook al stuk minder en zelfs Golf 4 ook al. De velgen zijn 7J breed en de ET waarde is 38 , mijn vraag is steken deze velgen dan niet heel ver uit? Ik wil wel dat het een beetje lijkt en praktisch is en geen afkeur is. (als ze ver uit de wielkasten steken) En heb ik hiervoor lange wielbouten / spacers voor nodig? De velgen die ik heb gezien zijn 15 inch +EXIP's.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#10
|
||||
|
||||
ET38 is een standaardmaat, met de 195/50/15 kun je wel een cm of 10 zakken voor de problemen beginnen.
7 inch breed is ook niet al te afwijkend, de boel blijft netjes binnenboord. 1800 GTI rijd 1 op 12 als je je gedraagd, een TDI doet dat iets beter.. TDI rijd wel goedkoper ...
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
Teller van 1 of 2 stekkers maakt geen zak uit,kun je zo omprikken.toerenteller is het groene draadje van de bobine op de groene van de klok.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
En die velgen passen prima.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
Velgen 15 inch exip's passen niet?
Ik heb een setje velgen 15 inch Exip honinggraad velgen steek 4x100 opgehaald alleen deze schijnen niet te passen? Ik heb ze onder diverse Golf 2 gezien en dat paste gewoon zonder aanpassingen?
steek is 4x100 etwaarde 38 breedte 7j De steek is goed , alleen het naafgat past net niet , scheeld echt heel weinig paar mm of 1mm, ik heb ze rand al op geschuurd maar nog krijg ik ze er nog niet omheen. Ze kwamen volgens die jonge waar ik ze van gekocht heb onder Polo vandaan , maar dat is toch hetzelfde naafgat als golf 1 en 2? en onder een Daihatsu Charada van '94'. Heeft iemand hier een oplossingen hiervoor? Ik wil graag dit setje velgen onder mijn auto hebben. Ik weet het even niet zo snel. Ik hoor het graag!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#14
|
||||
|
||||
dat zijn exips met opelnaafgat,je zult ze iets uit moeten frezen,of als je het echt perfect wil hebben uit laten draaien naar 57.1
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
|||
|
|||
Het scheeld gelukkig maar 1 mm , dus dat is te doen. Zal binnenkort wel even de auto laten zien hier.
Bedankt! Maar ik had nog 1 vraag , ik heb een setje stuurbekrachtiging compleet met alles erbij afkomstig van een Golf 2 origineel dus. Maar past dit zo op een 1300 motor? Die stuurpomp? Ik hoor het wel.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#16
|
|||
|
|||
Niemand weet hoe het zit met de stuurbekrachtiging?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#17
|
|||
|
|||
Denk dat je stuurbekrachtiging niet zal passen omdat het waarschijnlijk van een big blok komt en jij een small block hebt. Heb hier geen ervaring mee.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
||||
|
||||
nee gaat niet passen,kan je wel pas maken maar dat is een oordeel.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Die zoek ik ook. Al was het maar omdat dat half vergane rubber geen gezicht is. |
#20
|
|||
|
|||
Maar goed: is er iets te koop om het te vervangen?
|