|
||||
|
||||
tik in MH blok bij koude motor
Merkte vandaag dat de motor van mijn nieuwe mk2 heel erg tikt bij koude motor. bij warme motor is het weg.
zie het filmpje voor wat voor tik ik bedoel, tijdens het filmen begon de motor al warm te worden dus de tik was al niet meer constant. YouTube Het betreft een 1.3 MH blok, dus met hydraulische klepstoters. Wat is deze tik en is het schadelijk? Heb wel gelezen dat ze kunnen tikken bij koude motor maar bij mijn vorige mk2 (ook MH) was het niet zo erg dus ik wil het graag zeker weten*alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
overlijdende klepstoter of oude/slechte olie die aan vervanging toe is.
Zo klinkt het voor mij. Als t bij warme motor niet is: grote kans dat je olie te oud is. Even speciale oil treatment voor hydrostoters in de olie gooien. Daar even een tijdje mee rijden (500 km), geluid wordt waarschijnlijk minder. Vervolgens alsnog de olie verversen en nieuw oliefilter. Wordt het geluid niet minder met die oil treatment, is of de olie gewoon echt te oud en te slecht. Of de stoter is gewoon echt stuk. Maar aangezien het geluid niet continu is maar af en toe wel en af en toe niet zoals op het filmpje. Denk ik dat het met een oil treatment voorlopig wel is op te lossen. En daarna dus verversen. Even een opmerking erbij: Die hydrostoter zal op een gegeven moment toch overlijden. wil je op safe spelen: Nieuw setje stoters, nieuwe olie en nieuw oliefilter.
|
||||
|
||||
hey heel erg bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga van het weekend eerst die treatment kopen, en nadat ik dat gebruikt heb de olie verversen. Hopelijk is het dan opgelost. Ik hou je op de hoogte |
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde bij mijn MH. Ook even olie verversen.
|
|
|||
|
|||
Ververs je olie en filter, mocht het dan nog aanhouden. Gooi dan wat a.t.f. olie ( automaatbak olie ) door je motorolie, een flinke scheut is voldoende. Doet wonderen
|
||||
|
||||
Toen ik zelf t probleem had, heeft dit spul goed geholpen:
http://wynnsnl.1click.be/index.php/...0?cId=2&bId=768 1 blikkie is genoeg (wel ff zorgen dat je peil niet te hoog wordt! Geluid was wel weg. Alleen als ie langer stil had gestaan wilde er nog af en toe een tikje vanaf komen.