Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-08-2012, 09:12
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default G60 koppakking afmetingen?

Omdat ik het via m'n vriend google nergens kan vinden...

Weet iemand exacte dikte van een G60 koppakking. (In platgedrukte toestand natuurlijk).
Ik ben bezig met een ABF blok opbouwen en blijkbaar past een G60 koppakking hier ook tussen. Deze zijn sterker?? (heb ik me laten vertellen)

Maar ik wil dus de dikte weten om mijn compressieverhouding uit te rekenen.
Ik heb orignele ABF koppakking en die is (in platgedrukte toestand) 1,5mm dik.

Ik wilde er eerst gewoon 1 bestellen maar omdat ze het dubbele kosten van een orignele ABF koppakking wilde ik eerst even meer info.


Misschien heeft iemand hier meer info voor mij over de G60 koppakking en of het wel degelijk past op een ABF, desnoods met kleine aanpassingen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2012, 17:48
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Even ter extra info:




Zoals ik in het eerste opzicht zie zou het gewoon moeten passen, de cilinder diameters zijn van beide pakkingen gelijk. Het gaat mij alleen om de dikte...

Maar waar zit nog meer de verschillen in per koppakking? Want het prijsverschil is behoorlijk, dus zijn de G60 pakkingen ook sterker dan?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2012, 17:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

boring abf: 82,5mm
boring g60: 81mm
is dus niet hetzelfde
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2012, 18:27
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat is de boring van de cilinder, maar ik heb het hier over de koppakkingen.

De boring van de koppakking is (blijkbaar via verschillende aanbieders) bij allebei gelijk en dat is 83mm.

Alleen het gaat mij over de dikte waar ik niets over kan vinden + wat nu verder het verschil is. Want ik heb bij een aantal bedrijven geinformeerd en de G60 pakking is 2x zo duur..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2012, 21:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Staal voor de G60 = 1.5mm kost bruto 85 euro
Staal voor de ABF= 1.65mm kost bruto 60 euro
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2012, 21:38
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat zijn veel mooiere prijzen dan die ik heb doorgekregen

Maar dan denk ik dat ik voor de G60 ga. Zo ver ik zie zijn ze hetzelfde en zoals ik al zei: volgens de automaterialen zaak zijn bij allebei de pakkingen die cilinderdiameter 83, dus dat zou moeten passen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2012, 21:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Niet verkeerd bedoeld maar ik zou me niets op de mouw laten spelden door iemand van een automaterialenzaak.er is nl niks sterker aan.daarbij is de boring in de pakking echt niet hetzelfde want dan zou ie binnen notime lek zijn.is zo ontwikkeld dat als je de kop aantrekt de cilinder zo goed als glad loopt tegen de kop aan.dit om de verbranding daar te houden waar je hem hebben wil,recht boven op de zuiger.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-08-2012, 22:18
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Kijk hier heb ik iets aan!
Dankjewel, want ik was bijna zover om een G60 koppakking te bestellen.

Ik bestel dan wel gewoon de stalen koppakking van een ABF. Ik heb pas mijn kop laten reviseren en toen dus ook een nieuwe koppakking en kopbouten gestoken. Ik meet met mijn (gekalibreerde) mitutoyo schuifmaat een dikte van 1,5mm wanneer deze helemaal is platgedrukt.

Kopbouten kun je sowieso niet herbruiken toch? Ook al zijn deze nog maar 3000km oud?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2012, 22:26
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Voorschrift is vervangen,ik zou het er niet op wagen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-08-2012, 22:54
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Het zijn volgens mij ook rekbouten (middenstuk is soort spiraalvorm) dus denk dat ik ze dan maar vervang, zou zonde zijn om hierop te bezuinigen.

Maar bij deze is alles duidelijk geworden, weer iets bij geleerd vandaag
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #11  
Old 07-08-2012, 11:39
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

zijn idd rekbouten ja dus zeker vernieuwen.
Maar als je een sterkere koppakking wil kan je ook een pakking bij bijv. Biesheuvel bestellen.
Deze hebben Spesso, welke sterker is.
Hadden ze geloof ik ook 2 diktes in.
Deze heb ik destijds op de 16V-G60 gebruikt.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-08-2012, 13:50
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Ik gebruik ARP kopbouten voor m'n nieuwe motor > die kan je hergebruiken.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #13  
Old 07-08-2012, 17:14
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb alles besteld bij m'n 'vaste' automaterialen zaak.

Gewoon de meerlaags stalen ABF pakking (ipv de zachte) en nieuwe kopbouten.
Kan ik van het weekend beginnen om m'n blok weer langzaam in elkaar te zetten.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum