#1
|
||||
|
||||
G60 koppakking afmetingen?
Omdat ik het via m'n vriend google nergens kan vinden...
Weet iemand exacte dikte van een G60 koppakking. (In platgedrukte toestand natuurlijk). Ik ben bezig met een ABF blok opbouwen en blijkbaar past een G60 koppakking hier ook tussen. Deze zijn sterker?? (heb ik me laten vertellen) Maar ik wil dus de dikte weten om mijn compressieverhouding uit te rekenen. Ik heb orignele ABF koppakking en die is (in platgedrukte toestand) 1,5mm dik. Ik wilde er eerst gewoon 1 bestellen maar omdat ze het dubbele kosten van een orignele ABF koppakking wilde ik eerst even meer info. Misschien heeft iemand hier meer info voor mij over de G60 koppakking en of het wel degelijk past op een ABF, desnoods met kleine aanpassingen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#2
|
||||
|
||||
Even ter extra info:
Zoals ik in het eerste opzicht zie zou het gewoon moeten passen, de cilinder diameters zijn van beide pakkingen gelijk. Het gaat mij alleen om de dikte... Maar waar zit nog meer de verschillen in per koppakking? Want het prijsverschil is behoorlijk, dus zijn de G60 pakkingen ook sterker dan?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
boring abf: 82,5mm
boring g60: 81mm is dus niet hetzelfde
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
Dat is de boring van de cilinder, maar ik heb het hier over de koppakkingen.
De boring van de koppakking is (blijkbaar via verschillende aanbieders) bij allebei gelijk en dat is 83mm. Alleen het gaat mij over de dikte waar ik niets over kan vinden + wat nu verder het verschil is. Want ik heb bij een aantal bedrijven geinformeerd en de G60 pakking is 2x zo duur..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Staal voor de G60 = 1.5mm kost bruto 85 euro
Staal voor de ABF= 1.65mm kost bruto 60 euro |
#6
|
||||
|
||||
Dat zijn veel mooiere prijzen dan die ik heb doorgekregen
Maar dan denk ik dat ik voor de G60 ga. Zo ver ik zie zijn ze hetzelfde en zoals ik al zei: volgens de automaterialen zaak zijn bij allebei de pakkingen die cilinderdiameter 83, dus dat zou moeten passen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Niet verkeerd bedoeld maar ik zou me niets op de mouw laten spelden door iemand van een automaterialenzaak.er is nl niks sterker aan.daarbij is de boring in de pakking echt niet hetzelfde want dan zou ie binnen notime lek zijn.is zo ontwikkeld dat als je de kop aantrekt de cilinder zo goed als glad loopt tegen de kop aan.dit om de verbranding daar te houden waar je hem hebben wil,recht boven op de zuiger.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
Kijk hier heb ik iets aan!
Dankjewel, want ik was bijna zover om een G60 koppakking te bestellen. Ik bestel dan wel gewoon de stalen koppakking van een ABF. Ik heb pas mijn kop laten reviseren en toen dus ook een nieuwe koppakking en kopbouten gestoken. Ik meet met mijn (gekalibreerde) mitutoyo schuifmaat een dikte van 1,5mm wanneer deze helemaal is platgedrukt. Kopbouten kun je sowieso niet herbruiken toch? Ook al zijn deze nog maar 3000km oud?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
Voorschrift is vervangen,ik zou het er niet op wagen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
Het zijn volgens mij ook rekbouten (middenstuk is soort spiraalvorm) dus denk dat ik ze dan maar vervang, zou zonde zijn om hierop te bezuinigen.
Maar bij deze is alles duidelijk geworden, weer iets bij geleerd vandaag
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#11
|
|||
|
|||
zijn idd rekbouten ja dus zeker vernieuwen.
Maar als je een sterkere koppakking wil kan je ook een pakking bij bijv. Biesheuvel bestellen. Deze hebben Spesso, welke sterker is. Hadden ze geloof ik ook 2 diktes in. Deze heb ik destijds op de 16V-G60 gebruikt.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#12
|
||||
|
||||
Ik gebruik ARP kopbouten voor m'n nieuwe motor > die kan je hergebruiken.
|
#13
|
||||
|
||||
Ik heb alles besteld bij m'n 'vaste' automaterialen zaak.
Gewoon de meerlaags stalen ABF pakking (ipv de zachte) en nieuwe kopbouten. Kan ik van het weekend beginnen om m'n blok weer langzaam in elkaar te zetten.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |