|
|||
|
|||
Remkrachtregelaar golf 1
Ik kom net terug van mijn APK is de golf afgekeurd op de remkrachtregelaar. Deze zit vast (of werkt niet goed). Heeft iemand tip om de te herstellen? Heeft het feit dat hij verlaagd is nog invloed? Het is een lastafhankelijke regelaar. Graag jullie tips.
|
|
|||
|
|||
veer loshalen inspuiten met wd40 even wachten en vervolgens eventueel met behulp van een waterpomptang heen en weer bewegen. Dan schiet 9 van de 10 keer de plunjer los
|
|||
|
|||
bedankt voor de tip dit was inderdaad zo los te krijgen
maar nu de volgende vraag: hoe ga ik om met dit syteem wanneer ik de auto verlaagd heb? ik merk nu dat hij achter beter remt ( auto is +/- 6 cm verlaagd) je ziet ook dat de veer een andere stand heeft. kan ik dit op een of ander manier opvangen? |
|
|||
|
|||
als ik t goed heb moet je de veer nu even losmaken
dan het steuntje op je as zo verplaatsen dat de veer bijna spanningslooz terug geplaatst kan worden door je verlaging is die veer te strakgespannen en (denkt ) de regelaar dat je zwaar beladen bent |
|
||||
|
||||
Is inderdaad even opnieuw afstellen want anders ga je een keer achterstevoren bij een goeie remming
Je moet natuurlijk nog wel de minimale vertraging halen op de remmenbank, maar achter hoeft niet zó veel mee te remmen
|
|
|||
|
|||
bedankt voor dit advies. ik zal zo het beugeltje eens verzetten.
|
|
||||
|
||||
maybe beetje off-topic, maar heeft iemand nog zo'n regelaar liggen? en deze regelaar is wel echt nodig als ik een schijfrem achter monteer?