![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat is de breedste maat velg wat onder een 4 kan zodat de wielen nog wel binnen of net tegen de wielrand staan.
Welke breedte welke ET. En dan voor wel smaller dan achter voor als ze brede randen hebben en gelijke maten als het vlakke wielen zijn. Wie weet het hier. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb 8.5j et36 voor en et31 achter, dat komt behoorlijk flush als je het mij vraagt.. voor kan hij geen mm verder naar binnen, raakt op een haar de poot.. achter wel wat ruimte aan de binnenkant.. voor eventueel een lagere et en/of bredere velg.
|
||||
|
||||
![]() Ok thnx
Dus een 8,5J ET52 met eenn 17mm adapter lukt vooraan dus. Zou achter een 9,5J ET52 met een 20mm adapter ook lukken?
|
||||
|
||||
![]() Is heel verschillend welke et waardes op een golf4/bora passen.
Ligt ook aan de grootte van de velg en merk schroefset omdat je soms met de binnenrand van de velg tegen de veerpoot aan kunt komen. Zit zelf ook met het probleem met 18" A8 stars 8,5j et45...deze worden gemonteerd op een kw v2 set met 20mm adapters. Wordt dus ET45-20mm = ET25 en moet net lukken. Had zelf 15mm adapters rondom willen hebben zodat ik op ET30 uit zou komen, maar zou niet gaan passen werd mij verteld. Hoor vele verhalen dat bij de ene Golf4/Bora het wel past en bij een andere weer net niet past! Sommigen hebben max ET25...ET30....ET35........? Dus....is passen en meten en kijken wat je max kwijt kunt. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
OEI, dat gaat em niet worden! Velgen van Gerben zijn 8.5J et 45 en dat gaat maar NET met 15mm adapters. Achter red je wel, das een en al ruimte. We hebben die Benz wielen toen met 15mm en 25mm adapters gepast en dat gaat beide. 15mm wordt dus ET 30 en dan vallen ze mooi in de kasten en minimale ruimte op de veerpoot. ET 20 (25mm dus) staat heel mooi breed vooraan, maar das smaak. Met 8.5J is ET 30 dus minimaal.
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! Last edited by Beetlefreak : 09-09-2010 at 13:38. |
|
||||
|
||||
![]() Hangt inderdaad af van wat voor verlaging je eronder hebt zoals Henk zegt.. schroefpoot heeft de veren helemaal tot onder en heb je dus minder ruimte, bij mijn airpoot zit de balg boven de banden als het ware.. heb je dus veel meer ruimte omdat je geen veren hebt die in de weg zitten.. vandaar dat ik 8.5j et36 kwijt kan (gaat overigens ook écht maar net hoor).
Het is inderdaad aan te raden om gewoon even te passen voor je vanalles gaat bestellen/kopen, passen is ook geen moeite. Quote:
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zat, ik heb et55 met 40mm adap(ja etwaardes en adapter cm berekningen kloppen nooit) 9,5j op de vooras, en dit valt gelijk met de kast en ligt letterlijk tegen de veerpoot aan. En achter lag dit ver in de kast. Als ik de 11j omboor na 5x100 past dit ook in de wielkast achter ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jeroen als jij ET55 hebt met een adapter van 40mm kom je totaal uit op ET15, toch...? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, en dan ligt de velg tegen de veerpoot, terwijl et35 moet passen onder een mk4... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Topic ff gesplitst van het fototopic.
|
||||
|
||||
![]() Ik ben er al helemaal in weg hahaha ET Blabla
![]() Mijn vraag is het mogelijk om met 8,5J voor en 9,5J achter met ET52 orgineel maar nu met adapters(weet nog niet welke maat) deze stand te krijgen op de foto hieronder. ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lukt zat.. enkel ben je voor minimaal een 35mm adapter nodig.
|
|
||||
|
||||
![]() Ok thnx daar was ik benieuwd naar.
|
|||
|
|||
![]() Je mag eventueel wel mijn velgen passen, als je wilt kijken als het past
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jaa ben ook wel benieuwd ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja bijna
![]() Zit alleen nog even met het gewicht of dat terug kan naar 1049kg wat ze allemaal hebben. Maar weet niet hoe ik daar achter kom.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Even heel simpel: 8.5j ET 30 past precies vooraan, dan past 9.5j ET 30 toch NOOIT aangezien de velg 12,7mm breder is (beide kanten op, ET is gelijk). Een inch is 25,4 mm ![]() Jouw setup past dus precies omdat je adapter breder is. Gerard wil 8.5j ET 52 vooraan, dan is een 22 of 25mm adapter perfect. Quote:
|
|||
|
|||
![]() Een standaard maat zou dus 8jx18 et35 zijn.
Vooraan is 8.5jx18 ET 30 een goede maat. Welke ET moet ik dan achter hebben bij 9,5jx18. En wat vindt een 4motion van het verschil 8,5j voor en 9,5j achter? Bij de Audi 100 2.8 Quattro van m'n pa werd het afgeraden.
|
|||
|
|||
![]() Kan wel op een 4motion zolang de omtrek van de banden achter maar het zelfde is als de omtrek van de banden voor! (of zie ik het verkeerd?)
|